Partneři Projektu CAD
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |
- 28.08. TestDrive Zeštíhlení a optimalizace procesů
- 29.08. Autodesk Inventor – návrh trubek a potrubí (Tube and Pipe Design)
- 01.09. Autodesk Inventor – kurz pro středně pokročilé (modelování součástí a plochy)...
- 01.09. Autodesk Fusion 360 – základní kurz (úvod do parametrického modelování)
- 01.09. Autodesk Inventor – návrh trubek a potrubí (Tube and Pipe Design)
- 02.09. Autodesk Fusion 360 – pro uživatele Autodesk Inventor
- 03.09. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 04.09. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 05.09. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 08.09. AutoCAD Electrical – základní kurz
Aktuality
- Vylepšení použitelnosti a výkonu v Coreform Cubit 2025.8
- Offline režim a další novinky v softwaru SOLIDWORKS
- GibbsCAM na EMO Hannover 2025 – Přijďte se inspirovat
- Strategická investice Autodesku do stat-upu Toolpath
- Jon Stevenson produktovým ředitelem v PTC
- Streamline Solutions uvádí ELEMENTS verze 4.4.0
- Siemens rozšiřuje možnosti autonomní výroby
- Internet věcí slabým místem pro domácnosti a firmy
Speciální elektromotor Siemens a jeho první let |
Autor článku: Tisková zpráva | |
Středa, 25 Květen 2016 00:00 | |
Motor byl navržen speciálně pro použití v letadlech. Při váze pouhých 50 kilogramů dává výkon přibližně 260 kW – tedy pětkrát více než jiné hmotnostně podobné motory. Pro srovnání, poměr u motorů, které jsou používány v elektromobilech, se pohybuje okolo 2 kW na kilogram. O pohon elektrického letadla EADS E-Fan, které 10. července 2015 překonalo kanál La Manche, se pro změnu postaraly dva elektromotory o celkovém výkonu 60 kW. Při vývoji motoru byla klíčová důkladná analýza všech komponentů předchozích typů motorů a jejich optimalizace až na maximum jejich technických limitů. S pomocí simulačních technik a inovované lehké konstrukce se podařilo dosáhnout vynikajícího poměru výkonu a hmotnosti pěti kilowatt na jeden kilogram, který dává reálnou možnost využít elektropohon u letadel se vzletovou hmotností až 2000 kg. Ideální vlastnosti akrobatického letadlaTo, že se první let s elektromotorem uskutečnil v akrobatickém letadle, samozřejmě není náhodou. Tento typ letounu je pro testování více než vhodný – je dostatečně robustní a jeho velké zrychlení na všech třech osách dokáže dostatečně prověřit celý elektrický pohon. Pro test se použil běžný produkční letoun EXTRA 330 LE o celkové délce 6,94 metr, s rozpětím křídel 7,7 metru a hmotností necelých 1000 kg. Do trupu letadla byl vestavěn trubkový rám, který umožnil snazší instalaci všech komponentů elektropohonu i jejich případnou další manipulaci. Elektromotor s označením SP260D byl vyvinut ve spolupráci se společností Grob Aircraft. Akumulátory dodala slovinská firma Pipistrel, vrtule byla vyvinuta bavorskou společností MT-Propeller. Celý projekt vznikal za podpory Spolkového ministerstva hospodářství a energetiky jako součást národního leteckého výzkumného programu. Výrobce letadel Extra Aircraft není jedinou firmou, se kterou Siemens v oblasti letectví spolupracuje. V dubnu letošního roku uzavřel Siemens dohodu s Airbusem o spolupráci při vývoji a výrobě letadel s hybridním elektrickým pohonem. Cílem je provozovat menší dopravní letadla s kapacitou až 100 pasažérů pro regionální lety do vzdálenosti 1000 km. Obě společnosti chtějí do roku 2020 prokázat technickou proveditelnost celého záměru, o deset let později by měl vzlétnout první prototyp. Na vývoji bude pracovat tým asi 200 lidí, předpokládá se, že takovéto letadlo bude potřebovat pohon o výkonu 10 MW. „Zelený“ pohonPodle Franka Antona z oddělení Siemens Corporate Technology, který měl celý projekt rekordního elektrického letadla na starost, budou elektrické pohony v letectví nenahraditelné. K tomuto optimismu ho vede fakt, že Evropská komise plánuje do roku 2050 snížit emise CO2 v letectví o 75 % na pasažéra a kilometr letu. Tento plán je součástí dlouhodobé vize letecké dopravy v Evropské unii, která byla představena v roce 2011. Podle expertů společnosti Siemens by hybridní elektrický pohon letadel měl představovat až 50% úsporu paliv i emisí. Elektrická letadla jsou také mnohem tišší než konvenční letadla. Snížení hluku by bylo přínosem nejen pro ty, kteří žijí v blízkosti letišť, ale i pro letové provozovatele, tiché pohonné systémy by například mohli nabídnout pro večerní a noční lety, které jsou nyní zakázány z důvodu hluku. To by mohlo významně zvýšit využití kapacity letadel a tím i jejich ziskovost.
Mohlo by vás zajímat:
|