Aktuální články
- Hexagon přichází s novými ručními 3D skenery
- EOS otevřel Additive Minds Academy Center
- Lenovo představuje nový ThinkPad P14s Gen 5 s AI
- Nová 76“ průmyslová sublimační tiskárna Epson
- Digitalizace hřbitovů – I zesnulí potřebují pořádek
- Acer SpatialLabs Eyes pro stereoskopické 3D
- Bezplatný CAD software pro výzkum a vzdělávání
- IMAGINiT přichází s Clarity 2025 pro Revit, BIM 360
CAD na www.SystemOnLine.cz
T+T Technika a trh
Průzkum MiR o velkém potenciálu AMR robotů |
Úterý, 03 Březen 2020 16:26 | |
Mobile Industrial Robots (MiR) na základě svého průzkumu mezi americkými průmyslovými podniky zjistil, že v příštích dvou letech o automatizaci své interní logistiky s pomocí AMR robotů uvažuje celkem 78 % firem. Průzkum byl proveden mezi podniky z odvětví automotive, elektrotechniky, FMCG a 3PL logistiky. Průzkum se rovněž zaměřil na očekávané přínosy a klíčové bariéry integrace autonomních mobilních robotů do provozů. Podle obchodního ředitele MiR pro střední a východní Evropu Jespera S. Thimsena automatizace vytváří nové příležitosti pro bezpečnější, čistší a produktivnější pracovní prostředí. Podniky musejí udržet konkurenceschopnost s využitím úspor času, redukcí nákladů a efektivnější reakcí na požadavky zákazníků. Průzkum prokázal, že tvrzení zákazníků o rychlém a efektivním způsobu automatizace vnitropodnikové přepravy odpovídají v případě AMR technologií realitě. Největšími optimisty v oblasti integrace AMR robotů do logistiky z pohledu jednotlivých odvětví jsou automobilové společnosti, když během příštích dvou let zvažuje implementaci 88 % z nich. Z elektrotechnických společností vidí možnost nasazení během dvou let 60 %, dalších 30 % od tří do pěti let. V segmentu rychloobrátkového zboží (FMCG) je to 58 % podniků během dvou let, stejně jako u nezávislých poskytovatelů spedičních služeb (3PL). Nasazení autonomních robotů poskytuje významné obchodní přínosy, od optimalizace pracovních a provozních nákladů až po zvýšení produktivity, přesnosti dodacích termínů a efektivity. Velký potenciál vidí opět zejména firmy z odvětví automotive, kdy 64 % společností považuje nasazení AMR technologií za přínosné pro celkové náklady, bezpečnost a kvalitu. 16 % automobilových podniků navíc považuje AMR za konkurenční výhodu. V případě FMCG segmentu vidí výhody v oblasti nákladů, bezpečnosti a kvality dokonce 79 %, na druhou stranu je o tomtéž přesvědčeno 43 % elektrotechnických podniků a jen 25 % poskytovatelů 3PL spedice. Více než 50 % respondentů jak z automobilového průmyslu tak spedice uvedlo, že největší překážku pokročilých automatizačních projektů představuje nedostatek kvalifikovaného personálu. V elektrotechnickém segmentu se takto vyjádřilo 35 % respondentů a v odvětví FMCG 30 % respondentů. Více než polovina respondentů ze všech odvětví se rovněž vyjádřila, že investice do jejich automatizačních projektů mají pomalou návratnost. Téměř 40 % FMCG a elektrotechnických podniků navíc tvrdí, že jejich procesy jsou předmětem častých změn či nejsou natolik masové, aby je bylo možné automatizovat. Implementace nové technologie jako AMR se často označuje jako technická či technologická investice a přitom se jedná především o podporu obchodních procesů. Sdílené zkušenosti takových zákazníků jako O průzkumuStudie byla provedena na konci roku 2019 mezi 117 americkými průmyslovými podniky ze čtyř odvětví – automotive, elektrotechnická výroba, 3PL spedice a výroba rychloobrátkového zboží (FMCG). Zpráva byla doplněna o 20 interview s představiteli globálního managementu z výrobních a logistických společností. Další informace byly získány z analýz veřejně dostupných informací relevantních předmětu této studie.
Mohlo by vás zajímat:
|