Pharis
IBM Flash System (ITS)
Google překladač: English Deutsch
IBM Flash System (ITS)

Partneři Projektu CAD

 
Tech CAD Solutions
Advanced Engineering
TD-IS
Technodat
IBM Flash System (ITS)

StreamTech.tv

streamtech tv-logo

Siemens urychluje vývoj elektrických lodí

Úterý, 03 Červen 2025 01:31

Tags: ARC | Elektrické lodě | Navrhování | PLM | Siemens | Simulace | Teamcenter | Xcelerator

siemens-xcelerator-arc-01-2523Startup Arc Boat Com­pa­ny (Arc) po­u­ží­vá k ná­vr­hu a vý­ro­bě svých vy­so­ce vý­kon­ných, plně elek­tric­kých člunů soft­wa­ro­vé port­fo­lio Sie­mens Xce­le­ra­tor od Sie­mens Di­gi­tal In­dustries Soft­ware. Arc je ri­zi­ko­vým ka­pi­tá­lem pod­po­ro­va­ný startup se síd­lem v Los An­ge­les, který byl za­lo­žen v roce 2021. Spo­leč­nost na­vr­hu­je a vy­rá­bí vše pro své elek­tric­ké čluny ve vlast­ní režii, včet­ně ba­te­ri­o­vých sad, po­hon­ných sys­té­mů, sys­té­mů te­pel­né re­gu­la­ce a soft­wa­ru.

Arc One, první pro­dukt spo­leč­nos­ti, vy­pro­dal svou první sérii a další ge­ne­ra­ce, Arc Sport, plně elek­tric­ký wake boat o vý­ko­nu 500 koní, bere od­vět­ví wake boatů úto­kem.

siemens-xcelerator-arc-03-2523

Tým Arcu měl zku­še­nos­ti s po­u­ží­vá­ním soft­wa­ru Sie­mens v ji­ných spo­leč­nos­tech, takže Sie­mens Xce­le­ra­tor byl při­ro­ze­nou vol­bou pro tech­no­lo­gic­kou plat­for­mu spo­leč­nos­ti.

Schop­nost vy­tvá­řet kom­plex­ní pa­ra­me­t­ri­zo­va­né mo­de­ly v soft­wa­ru NX z port­fo­lia Sie­mens Xce­le­ra­tor umožňuje Arcu vy­ví­jet při­způ­so­bi­tel­né pa­ra­me­t­ric­ké 3D mo­de­ly, které pod­po­ru­jí pro­ces rych­lé­ho ite­rač­ní­ho ná­vr­hu, kon­struk­ce, tes­to­vá­ní a re­de­sig­nu. Při na­vr­ho­vá­ní trupu se po­u­ží­vá mnoho pa­ra­me­t­rů – mrtvý ná­klon, nos­ník u pod­břiš­ku, úhel kýlu atd. a k pa­ra­me­t­ri­za­ci všech těch­to pa­ra­me­t­rů byl po­u­žit NX. S plně pa­ra­me­t­ric­kým mo­de­lem trupu byla po­sta­ve­na jedna loď, změ­řen výkon, shro­máž­dě­na data a upra­ven jeden nebo dva pa­ra­me­t­ry a pak po­sta­ve­na druhá loď na zá­kla­dě toho, co bylo zjiš­tě­no. V dneš­ní době jsou v Arcu ještě so­fis­ti­ko­va­něj­ší, pro­to­že znají vý­kon­nost­ní cha­rak­te­ris­ti­ky, které od pla­vi­dla chtě­jí. S daným tě­žiš­těm a typem tvaru, který chtě­jí po­u­žít, to mohou po­mo­cí NX udě­lat na jeden zátah.

siemens-xcelerator-arc-02-2523

Arc po­u­ží­vá k si­mu­la­ci svých vý­rob­ků soft­ware Sim­cen­ter – což je zvlášt­ní výzva, když se snaží na­ru­šit od­vět­ví, které se stále spo­lé­há na po­hon­né sys­témy na plyn a dlou­ho­do­bě za­ve­de­né prin­ci­py lod­ní­ho in­že­nýr­ství. Za­mě­ře­ní Arcu na plně elek­tric­ký pohon při­ná­ší nové kon­strukč­ní, in­že­nýr­ské a vý­rob­ní výzvy, a proto je zá­vis­lý na si­mu­lač­ních tech­no­lo­gi­ích od Sie­men­su.
Arc po­u­ží­vá soft­ware Sim­cen­ter také k op­ti­ma­li­za­ci tě­žiš­tě, které je vzhle­dem k těž­ké­mu aku­mu­lá­to­ru ná­roč­né, a k op­ti­ma­li­za­ci na­příč kom­po­zit­ním tru­pem, pa­lu­bou a pev­nou stře­chou, aby se sní­ži­la hmot­nost. Toto od­leh­če­ní je roz­ho­du­jí­cí pro do­sa­že­ní po­ža­do­va­né­ho vý­ko­nu. Soft­ware Sim­cen­ter také umožňuje týmu pro­vá­dět struk­tu­rál­ní, vib­rač­ní a te­pel­nou ana­lý­zu men­ších částí celé lodi.

Během vý­vo­je svého dru­hé­ho vý­rob­ku – Arc Sport – při­dal Arc soft­ware Te­am­cen­ter pro sprá­vu ži­vot­ní­ho cyklu vý­rob­ku (PLM), aby op­ti­ma­li­zo­val sprá­vu svých vý­rob­ků a vý­rob­ních dat, pro­to­že slo­ži­tost jeho vý­rob­ku i do­da­va­tel­ské­ho ře­těz­ce vzrost­la. V sou­čas­né době spo­leč­nost roz­ši­řu­je své ak­ti­vi­ty v ob­las­ti re­kre­ač­ních a wake boatů a ozná­mi­la své první kroky v ko­merč­ním ná­moř­ním prů­mys­lu a roz­ší­ře­nou řadu re­kre­ač­ních člunů včet­ně mo­de­lu Arc Coast, plně elek­tric­ké­ho člunu se „stře­do­vou kon­zo­lí“, který je za­mě­řen na ry­bo­lov a další vodní ak­ti­vi­ty.

siemens-xcelerator-arc-04-2523

Arc ote­ví­rá v lo­san­ge­les­kém pří­sta­vu vý­zkum­né a vý­vo­jo­vé pra­co­viš­tě a začal bu­do­vat na­bí­je­cí in­frastruk­tu­ru po­třeb­nou k pod­po­ře cíle pří­sta­vů Los An­ge­les a Long Beach pře­jít do roku 2030 na za­ří­ze­ní s nu­lo­vý­mi emi­se­mi. Spo­lu­pra­cu­je také s ore­gon­skou lo­dě­ni­cí Di­ver­si­fied Ma­ri­ne v Portlan­du na pře­stav­bě 26 stop dlou­hé­ho re­mor­ké­ru na vy­so­ce vý­kon­ný pro­voz s nu­lo­vý­mi emi­se­mi.

Vzhle­dem k tomu, že se Arc snaží po­kra­čo­vat v ino­va­cích v ná­moř­ním prů­mys­lu, aniž by vy­u­ží­val me­to­dy po­ho­nu na fo­sil­ní pa­li­va, které ne­od­po­ví­da­jí dneš­ním po­ža­dav­kům na čist­ší a udr­ži­tel­něj­ší čin­nos­ti, je Sie­mens Xce­le­ra­tor já­drem jeho pro­ce­su vý­vo­je pro­duk­tů.

siemens-xcelerator-arc-06-2523

„Jdeme velmi rych­le kupře­du a je zá­bav­né zkou­šet apli­ko­vat zá­klad­ní in­že­nýr­ské prin­ci­py na lodní prů­my­sl a zjiš­ťo­vat, zda mů­že­me při­jít s něčím lep­ším. Sie­mens Xce­le­ra­tor nám po­má­há do­stat se tam rych­le­ji, vy­ví­jet nové pro­duk­ty de­fi­nu­jí­cí ka­te­go­rii, které po­tě­ší naše zá­kaz­ní­ky, a vy­tvo­řit re­vo­lu­ci v elek­tri­fi­ka­ci, kte­rou chce­me vidět v lod­ním prů­mys­lu.“

Ryan Cook
spoluzakladatel a technologický ředitel (CTO), Arc

Chce­te­‑li se do­zvě­dět více o spo­leč­nos­ti Arc a o tom, jak vy­u­ží­vá port­fo­lio prů­mys­lo­vé­ho soft­wa­ru Sie­mens Xce­le­ra­tor k bu­do­vá­ní plně elek­tric­ké­ho ná­moř­ní­ho prů­mys­lu s nu­lo­vý­mi emi­se­mi, na­vštiv­te blogs.sw.siemens.com.

 


Mohlo by vás zajímat: