Partneři Projektu CAD
Nejbližší akce
- 02.09. Autodesk Fusion 360 – pro uživatele Autodesk Inventor
- 03.09. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 04.09. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 05.09. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 08.09. AutoCAD Electrical – základní kurz
- 09.09. AutoCAD kurz – vytváření a prezentace 3D modelů
- 09.09. Trimble SketchUp – základní kurz
- 11.09. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 15.09. Autodesk Maya – úvod do 3D
- 15.09. Blender – pokročilé materiály a renderování
Aktuální články
- Nové pracovní desktopy Dell Pro Max
- Pozvánka na konferenci IT FORUM 2025
- Technology Days 2025 startují už 16. září
- Už je to skoro tady – představuje se Lumion Cloud
- Digitální dvojče dálnice D4 a správa silniční infrastruktury
- Pozvánka na 10. ročník konference BIM Open 2025
- Nejsilnější přenosný laser v Evropě vznikl na FEL ČVUT
- HTC představuje lehoučké AI brýle VIVE Eagle
Nevidomí za volantem |
Pondělí, 11 Leden 2010 09:41 | |
![]() Mohou plně ovládat řízení, plyn i brzdy. Řídí se pokyny generovanými počítačem, například „na dvě cvaknutí doprava“, které jsou přenášeny do sluchátek. Volant totiž při každém otočení o pět stupňů vydává slyšitelný zvuk – cvaknutí. Vibrační vesta řidiči signalizuje, aby zpomalil, nebo zastavil. Palubní počítač udává směry na základě dat o okolí vozidla sesbíraných laserem umístěným na jeho přední části. Tým Virginia Tech BDC využil SolidWorksu ke zdokonalení mechanismu volantu, který je podobný cvakající ruletě. Pomohl vizualizovat myšlenky vývojářů, vymezit je, zjistit překážky a vybrat nejlepší návrh. Díky revizím návrhu, na kterém se nakonec všichni shodli, fungovalo vše bezchybně už od prvního dne. Tým využil SolidWorksu i k projektování palubní desky a držáku baterie, stejně jako pro řízení laserového řezání dílů. Přestože pro nevidomé je řízení skvělé, tým BDC není spokojen. Proč by měl nevidomým počítač říkat, jak řídit, aniž by se mohli rozhodovat sami? Další důležitou funkcí vozidla BDC proto bude průlomové zařízení, které řidičům poskytne dotykovou topografickou mapu jejich okolí v reálném čase. Mohli by se sami rozhodnout o odbočení, zpomalení nebo zastavení. S pomocí tohoto zařízení, nazvaného AirPix, řidiči vnímají terén díky konečkům prstů. AirPix pracuje podobně jako stůl na vzdušný hokej, kde vzduch proudí pod tlakem směrem nahoru otvory o velikosti špendlíkové hlavičky. Silnější tlak bude představovat překážky. I na projektování tohoto zařízení tým využívá řešení SolidWorks. Projektový tým Virginia Tech Blind Driver Challenge se skládá ze 12 studentů strojírenství, kteří pracují pod vedením doktora Dennise Honga v jeho světově proslulé Laboratoři pro robotiku a mechanismy (RoMeLa). Projektem škola reaguje na výzvu Národní federace nevidomých při Jerniganově institutu, který se věnuje pomoci nevidomým při dosahování nezávislosti. Virginia Tech byla jedinou organizací, která se pokusila na tuto výzvu odpovědět.
Mohlo by vás zajímat:
|