Partneři Projektu CAD
| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
| 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
| 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
| 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
- 30.10. Autodesk Inventor – kurz pro středně pokročilé (modelování součástí a plochy)...
- 30.10. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 03.11. Autodesk Inventor – kurz pro pokročilé (sestavy a strojní návrhy)
- 03.11. Autodesk Fusion 360 – základní kurz (úvod do parametrického modelování)
- 03.11. AutoCAD kurz – vytváření a prezentace 3D modelů
- 04.11. Autodesk Fusion 360 – pro uživatele Autodesk Inventor
- 05.11. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 05.11. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 05.11. ATCx Unlocking Data Science & AI 2025
- 10.11. AutoCAD Electrical – základní kurz
Aktuální články
- MawisUtility: 15 let digitální podpory stavebního řízení
- ARCHICAD 29 „BIMování“ prakticky a jednoduše
- Nová multifunkční hala v Brně bude T-Mobile ARENA
- Umělá inteligence mění engineering
- Zjednodušení švýcarského obrábění v SOLIDWORKS
- Realizujeme projekty na škole s využitím 3D tisku, 9. díl
- ALLPLAN 2026: Vyšší produktivita, přesnost a spolupráce od návrhu po realizaci
- Bentley Systems posouvá umělou inteligenci v oblasti infrastruktury
V designu pražského taxi zvítězil Visitor |
| Pondělí, 10 Říjen 2011 11:16 | |
Vítězem soutěžního klání Dassault Systèmes Design Challenge, jehož účastníci měli za úkol navrhnout podobu nového pražského taxi, se stal Španěl Diego Garcia s elektrickým konceptem Visitor. Druhou cenu v soutěži konané pod záštitou pražského primátora získal projekt Call-e českého designéra Josefa Ludvíka Böhma, který spojil výhody autobusu a automobilu. Třetí místo obsadil odvážně futuristický koncept Cheers, v jehož návrhu Jakub Jodlowski z Polska využil tramvajové vedení i netradiční korkový materiál.Do mezinárodní soutěže pro mladé autory do 35 let pořádané společností Dassault Systèmes a časopisem AutoDesign&Styling se zapojilo 80 designérů z 23 zemí. Jejich zadáním bylo představit ekologickou vizi, v rámci níž by se taxi stalo dalším z výrazných symbolů Prahy. Do finále se probojovalo 23 špičkových projektů. Porota vedená automobilovou designérkou Anne Asensio z nich vybrala vítěze, kteří si rozdělili celkovou odměnu ve výši 1 800 eur. „Koncept Visitor u poroty zabodoval nejen moderním a sympatickým designem, který zahrnuje řešení exteriéru, interiéru a grafického ztvárnění, ale i smyslem pro realitu a proveditelnost,“ vysvětlila Anne Asensio, viceprezidentka společnosti Dassault Systèmes. „Při hodnocení projektů jsme se snažili najít ta nejlepší řešení i z pohledu jejich potenciálních uživatelů. Velmi důležitý pro nás byl také soulad s pražským prostředím.“ „Hlavními kritérii, kterými se porota řídila byla jednoduchost, výjimečnost, spotřebitelská skromnost, estetická kvalita a spojení s Prahou,“ doplňuje Radek Laube, šéfredaktor originálního českého časopisu AutoDesign&Styling. „Naší ambicí bylo najít takový design, který by ukázal jak si mladí designéři z celého světa představují vozy pražské taxislužby blízké budoucnosti.“ ![]() Projekt vítězného elektrického taxi Visitor vychází vstříc potřebám návštěvníků Prahy, kteří si nechtějí nechat nic ujít ani během cesty do hotelu nebo na letiště. Bohaté prosklení a základní jednoduchý tvar nabízí maximální prostor pro cestující. Velká výška zajišťuje pohodlný nástup a zároveň zlepšuje výhled, protože cestující se během jízdy mohou podobně jako v autobuse postavit. Přátelský design exteriéru propojuje s Prahou barevné schéma, které je inspirováno béžovými omítkami malostranských domů a jejich tmavšími podezdívkami. Visitor velikostně odpovídá automobilu segmentu C. ![]() Zvolený tvar projektu Josefa Ludvíka Böhma, jenž obsadil druhé místo, maximalizuje využití interiéru, pojme až šest cestujících a lze jej přizpůsobit i pro přepravu nákladu. Dovnitř se nastupuje posuvnými dveřmi a nechybí ani rampa pro invalidní vozík. Velké prosklené zatmavovací stěny v sobě zrcadlí obraz města. Volné plochy karoserie mohou sloužit jako komunikační prostředek pro promítání reklam a dalších sdělení. Čtveřice zakrytých kol umožňuje otáčení kolem svislé osy. Kola pohání elektromotory napájené z baterií a solárních článků ukrytých na střeše vozidla. Projekt zaujal porotu svým čistým a moderním designem exteriéru a důrazem na komunikaci s okolím. ![]() Praha má jednu z nejhustších sítí tramvajového vedení a toho v projektu Cheers na třetím místě využil Jakub Jodlowski. Pokud jeho taxi jede po trase, jíž vede tramvajová trať, odebírá energii z vedení. Řidič sedí v samostatné „věži“, jež odráží charakter stověžaté Prahy, ale má i praktický význam. Vozidlo délky fabie má pozoruhodný interiér, kterému vládne korek. Spojení korku a tmavého skla kabiny, jejíž tvar evokuje český křišťál, vytváří zajímavý kontrast. Porota ocenila komplexnost a promyšlenost řešení celého projektu, stejně jako profesionální prezentaci. Designérskou soutěž „Dassault Systèmes Design Challenge“ vyhlásil poskytovatel 3D softwarových řešení Dassault Systèmes a časopis AutoDesign&Styling v únoru letošního roku. Vedle Anne Asensio a Radka Laubeho zasedli v její porotě manažer Dassault Systèmes pro automobilový průmysl Miloš Korvas, designéři Stanislav Hanuš a Jan Dědek, Jiří Hulák z Národního technického muzea v Praze a Jana Vinšová z občanského sdružení Czechdesign.cz. Sedmičlenná porota se sešla v Národní technické knihovně 5. září. Video z jejího zasedání včetně krátkých rozhovorů najdete zde. Rozsáhlé prezentace nejen vítězných projektů nabízí aktuální číslo časopisu AutoDesign&Styling.
Mohlo by vás zajímat:
|









Vítězem soutěžního klání Dassault Systèmes Design Challenge, jehož účastníci měli za úkol navrhnout podobu nového pražského taxi, se stal Španěl Diego Garcia s elektrickým konceptem Visitor. Druhou cenu v soutěži konané pod záštitou pražského primátora získal projekt Call-e českého designéra Josefa Ludvíka Böhma, který spojil výhody autobusu a automobilu. Třetí místo obsadil odvážně futuristický koncept Cheers, v jehož návrhu Jakub Jodlowski z Polska využil tramvajové vedení i netradiční korkový materiál.


