Control
Google překladač: English Deutsch

Tým Rebels Racing představil svou studentskou formuli

Středa, 04 Červenec 2012 11:37

Tags: ČZU | Formula | SolidWorks | Student

rebels-racing-saturn-6-1227Ve čtvrtek 28. června byl na rektorátu České zemědělské univerzity v Praze slavnostně představen veřejnosti třináctičlenný tým Rebels Racing pod vedením Ondřeje Suchomela, který se zabývá stavbou a poté i provozem závodního vozu Formule Student. Úvodní slovo pronesl rektor ČZU prof. Jiří Balík, který připomněl šedesátiletou tradici Technické (mechanizační) fakulty jeho školy. Právě absolventi této fakulty jsou na tom nejlépe s uplatněním na trhu práce. Soutěž Formula Student je celosvětová, které se účastní pře 400 univerzit. Některé prameny dokonce tvrdí, že 1000. Soutěž vznikla už před 30lety v Americe a získala podporu velkých automobilek, které v ní viděli zdroj kvalitních pracovníků do vývoje a do managementu.

Konceptem soutěže je poskytnout prostor studentům technických případně manažerských oborů, kteří musí zkonstruovat závodní vůz a při tom se vzdělávají, pracují v projektu, jednají s lidmi, se sponzory, s vedením školy, atd. V celé soutěži je kladen důraz na práci technika a ekonoma. Reálným úkolem je navrhnout vůz moderní, rychlý, dobře vypadající, ale také ergonomický, ekonomicky provozovatelný a bezpečný. Soutěže se konají po celý rok, v současné době jich je asi 13 a každý rok přibývají další. V Evropě jich je šest a čistě studentský tým Rebels Racing má naplánovanou účast na třech z nich - britském Silverstonu, rakouském Red Bull Ringu a v maďarském Györu. V plánech týmu, jehož většina členů se vzdělává právě na ČZU, je v letošním roce s monopostem Rebels Racing Saturn 6 (Saturn 5 byla poslední nosná raketa, díky které se dostali lidé na Měsíc) získat trofej pro nejlepší evropský nováčkovský tým, za dva roky být nejlepším českým týmem v soutěži a do roku 2016 se dostat do vrcholové desítky a vyhrát alespoň jeden závod.
Soutěžní disciplíny jsou statické – technicko-manažerská část – a dynamické disciplíny – jízda na 75 metrů, osmička, autokros a endurance (20km jízda na výdrž i na minimální spotřebu paliva).
Rozpočet na jeden vůz činí aktuálně 1,5 miliónu korun (včetně DPH) a díky pomoci univerzity a sponzorů se ho podařilo udržet. Podle prvních náznaků tým postavil první auto na úrovni prvních dobrých německých aut. K vývoji přistupuje maximálně inženýrsky, protože to je jediná cesta, jak na soutěži Formula Student dlouhodobě uspět. Komponenty se konstruují, počítají, simulují a nakonec vyrábí. V této oblasti významně přispěl významně jeden ze sponzorů, kterým je DS SolidWorks, dodáním 25 licencí 3D CAD systému SolidWorks. Na designu spolupracuje tým s jedním ze studentů Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně.

První test monopostu byl tajný a konal se bez přístupu veřejnosti právě ve čtvrtek 28. června. Snad dopadl na výbornou, aby si tým neudělal ostudu na prvním závodu sezóny v britském Silverstonu už 11. července. Jistě jim k tomu dopomůže i slogan týmu, kterým je poupravený výrok Neila Amstronga, prvního člověka na Měsíci: „Toto je velmi malý krok pro lidstvo, ale obrovský skok pro náš tým.“
Webové stránky projektu najdete na www.rebelracing.cz nebo na facebooku.
Rebels_Racing_P6283561
Rektor ČZU prof. Jiří Balík a vedoucí týmu Rebels Racing Ing. Ondřej Suchomel na tiskové konferenci

Sponzoři
Celkově se podařilo získat 26 sponzorů, kteří přispívají finančně, materiálem, dodáním součástí nebo službami.
Titanovým partnerem, který poskytuje finanční a technickou podporu, například deformační testy, je společnost Škoda Auto. Rád by pomocí tohoto projektu získal pracovníky, kteří se umí orientovat nejen v domácích podmínkách, ale i v zahraničí a jsou k tomu patřičně vybaveni jazykově.
Na úrovni karbonové má Rebels Racing tři sponzory. Jsou jimi firmy Pramet (přispěla dílenským vybavením), Linet (výroba součástí na moderních CNC strojích na základě dodaných podkladů a finanční podpora účasti na závodech) a Genei (autodíly a provozní kapaliny a další věci pro kompletaci vozu).
Duralovými sponzory jsou firmy Adler (sada týmového oblečení), SKF (ložiska do ramen a hnacího ústrojí), Alfa In (svářecí stroj MIG SYN 160 a příslušenství), Dewalt (zapůjčení sady elektronářadí), Fakeer (energy drinky), Suchomel Plasty (CNC frézování kopyta karoserie), Humlnet Creative (kompletní grafické materiály na základě podkladů týmu) a Trio Havel (pracovní ochranné pomůcky).
Poslední úroveň sponzorů pojmenovaná ocelová zahrnuje společnosti IBS Expert (prezentace projektu na výstavě Motorsport Expo), Strojírna Přerov nad Labem (výroba rozety), BOS HK (potřeby pro obrábění, BMKCO (spojovací součásti), Pikron Belt Drives (brzdové hadičky), 3M (potřeby pro obrábění, ochranné pomůcky, brusivo), A-Z Weld (spojovací součásti), AWAC (řezání součástí technologií vodního paprsku), DS SolidWorks (25 plných licencí softwaru SolidWorks včetně simulací), Bučovice Tools (kazety se závitníky), 301 (zapůjčení simulátorů Racebox na Motorsport Expo), Sarpet (tisk vizitek) a EBM Service (plný přístup do internetového tržiště).
Rebels_Racing_P6283595
Zástupce DS SoliWorks Zdeněk Bašta v rozhovoru s členy týmu a v dílně s rozpracovanou formulí
Rebels_Racing_P6283633
Všichni zájemci se do dílny rozhodně nevešli, ale členové týmu zde přesto stačili pózovat fotografům

Mohlo by vás zajímat:
 

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit