Control
Google překladač: English Deutsch

NICOM – Max 2016, rozšíření jedna

Středa, 26 Srpen 2015 09:06

Tags: 3ds Max | Autodesk | Kurzy | Nicom | Ondřej Hudeček | Vzdělávání

Nicom-3ds max-konvice-1535Každým rokem, s železnou pravidelností Autodesk mezi březnem a dubnem vypustí nové verze veškerého svého softwaru a v průběhu roku pak vydává pro předplatitele obvykle dvě rozšíření. V těchto rozšířeních máme jako uživatelé možnost používat nástroje, které se stanou součástí další verze, zase v dubnu. Rozšíření číslo jedna je zaměřené zase pro jednou spíše pro multimediální tvorbu, než pro vizualizace, což potěší zejména tvůrce her, animací a motion grafiky.

Game export
3ds max-game export-1535Jak roste popularita renderování v reálném čase za pomocí herních enginů, tak samozřejmě přibývají nástroje, které usnadňují komunikaci mezi 3d aplikací, kde vytváříme modely a části scény, a herním enginem, kde scénu kompletujeme a renderujeme, zjednodušeně řečeno. Autodesk přidal tedy do Maxu užitečný nástroj pro exportování modelů, animací a textur tak, aby už byly připraveny pro využití v herním prostředí. Tento drobný nástroj usnadní práci nejen herním návrhářům, ale také tvůrcům vizualizací, kteří využívají herní mechanismy pro renderování v reálném čase.

Voxel Skining
3ds max-voxel skining-1535Provázání kostry s topologií modelu, neboli skining je často zdlouhavý proces. Čím komplexnější a náročnější model, tím pracnější je nastavit skining tak, aby se síťovina ohýbala a napínala přesně podle kostry, nikde se neprolínala sama se sebou a zároveň reálně napodobovala skutečnost. Voxel skining využívá ke zpřesnění a usnadnění skiningu objem namísto kreslení takzvané heath mapy. Díky tomu se síťovina chová více prostorově a může tak lépe simulovat pohyb kostry. Voxel skining je samozřejmě nejsilnější v kombinaci s z předešlými metodami pro naprosto dokonalé výsledky.

Animace v Max Creation Graph
3ds max-animace-1535Přidáním pouhých několik animačních kontrolerů do procedurálního prostředí Max Creation Graph nám nyní umožní vytvářet vlastní parametrické nástroje pro nejrůznější animace. MCG má tak své neomezené možnosti ještě o dost širší.

 

 

 

Integrovaný Creative Market
3ds max-creative market-153Zhruba před rokem Autodesk nakupoval a koupil obchod, Creative Market a nyní jej implementuje do svých aplikací. Tenhle malý obchoďák uvnitř Maxe nám umožní nejen nakupovat nejrůznější 3d modely, textury a obrázky, ale také je tady můžeme prodávat a vydělat tak na provoz soukromých renderovacích serverů.

 

 

Nástroje pro animaci a úpravy textu
3ds max nastroje-1535Zdá se to jako prkotina, vylepšení práce s textem a jeho animace, se co tam dá ještě vymyslet? Ale je toho spousta. Nástroj pro textové animace je ideálním pomocníkem pro všechny tvůrce animované grafiky. Jsou to nástroje, které můžete znát z programů jako After Effects nebo třeba Flash. Pomocí tohoto rozšířeného nástroje pro textové animace můžete například pomocí jednoduchého výrazu nechat v textovém poli přičítat snímky animace, výšku kamery či jakoukoliv jinou hodnotu, cool. Navíc k tomu patří ještě přednastavení animací, které lze použít pro rozpohybování textu samotného nebo je využít na objektech, které nejsou text.

Na závěr
Pokud máte max předplacený, jakože to už ani jinak legálně nejde, tak se Vám rozšíření nabídne samo přímo v Autodesk Application manageru. Pro podrobnější náhled toho, co vše je obsaženo v prvním Maxovském rozšíření letošního roku se můžete mrknout na video s Maxovským guru Chrisem Murraym 3ds Max Extension1

Zdroj obrázků: www.autodesk.com/3dsmax

Přijďte posunout své schopnosti práce v 3DS Maxu na vyšší úroveň a naučte se pracovat efektivně.
V kurzech NICOM vám bude průvodcem specialista na 3DS MAX a autor článku – Ondřej Hudeček.


Mohlo by vás zajímat:
 

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit