Dassault Systèmes řídí inovaci v automobilovém průmyslu |
![]() DS již více než 25 let stojí v popředí veškerých inovačních aktivit automobilového průmyslu, poskytuje špičkové a v praxi osvědčené řešení navržené speciálně pro potřeby OEM výrobců a jejich dodavatelů, a to ve všech fázích, od 2D a 3D komplexního návrhu digitální definice vozidla, přes řízení jeho životního cyklu až po realistický zážitek při sledování chování virtuálního vozu v akci. Nové výzvyV současné době jsme svědky geografického přesunu výroby automobilů i trhu do nových lokalit. Důsledkem těchto změn je snížení dostupnosti zdrojů, zvýšení segmentace trhu a efekt nadnárodního obchodního modelu, který je m. j. charakterizován rozprostřením projektových týmů po celém světě. Přidejme ještě sofistikovanější spotřebitelskou základnu, která již svým způsobem vytváří požadavky na to, jak bude jejich automobil vypadat a jak se bude chovat, regionální požadavky na bezpečnost a ohled k životnímu prostředí a požadavky na modernizaci výrobních technologií. V globálním a konkurenčním prostředí si musí automobilky osvojit řešení, která:
Nová podoba automobiluZměny životního stylu, zvýšené povědomí o životním prostředí a mobilita informací nebývale ovlivňují, jakým směrem budou automobilky aktualizovat modely svých automobilů. Technika a technologie hraje stále větší roli v tom, jak výrobci a výsledný výrobek uspokojí stále komplexnější požadavky spotřebitelů na něj. Očekává se až 9% roční růst trhu s automobilovou elektronikou, silný vzrůst bezpečnostních systémů a systémů usnadňující řízení vozidla. Nové a rozměrnější motory a příslušná pohonná ústrojí jsou příčinou návrhu nových a větších modelů vozidel. Rostoucí očekávání zákazníkůNetrpěliví a důvtipní jsou dnešní zákazníci, chtějí stále větší výběr ve stylu, barvě i velikosti, v druhu pohonu svého nového vozu. Chtějí se svými požadavky účastnit jeho návrhu. Výrobci automobilů jsou v současnosti pod velkým tlakem, předhánějí se ve vstřícnosti k přání svých zákazníků, uvědomují si, že k plnění jejich požadavků je musí přizvat k vývoji a návrhu „jejich" auta. Jasnost, přehlednost, celistvostAutomobilový průmysl vstupuje do nové fáze svého vývoje. Hybridní obchodní model řídí nové obchodní procesy v plně konkurenčním a měnícím se prostředí. Úspěšné automobilky plně chápou význam pojmů:
Efektivní řízení projektů globálně vyžaduje formální procesní projektové řízení jako součást řízení podnikových procesů. Globální týmy, sdílející přesné a bezpečné informace v reálném čase, jsou nejlépe vybaveny pro distribuci inovativních a konkurenceschopných výrobků. Tyto požadavky resp. schopnosti přesahují tradiční aktivity řízení projektu, sledování zakázky, řízení shody, ale nyní zahrnují i podporu rozhodování, řízení rizik a platformu pro globální spolupráci napříč všemi kategoriemi. Nepřesné informace, nekompatibilní softwarové nástroje a jazykové bariéry blokují globální spolupráci a brání inovacím. Předpokladem pro dosažení jasné a integrální přehlednosti informací v rámci celé výrobní organizace je Product Lifecycle Management, strategický přístup ke spolupráci při realizaci nového, inovovaného výrobku. PLM řešení propojuje informace z různých tvůrčích nástrojů a dalších systémů při návrhu výrobku a jeho konfigurací. DS jej s velkým náskokem před ostatní konkurencí rozvíjí do podoby PLM 2.0, tzv. "on line prostředí pro všechny zúčastněné." Nejnovější V6 platforma DS je zhmotněním PLM 2.0 principů on line společného prostoru a prostředí, které umožňují účastnícím se stranám pracovat současně v reálném čase, a to prostřednictvím jednoduchého webového spojení s jediným serverem. Díky možnostem PLM 2.0, automobiloví výrobci mohou nyní vytvářit pevný základ virtuálního pracovního prostoru pro všechny zúčastněné strany. Díky efektivnímu řízení veškerých úloh mohou uživatelé:
Sdružování a sdílení znalostíÚspěšné firmy efektivně sdílejí a znovu využívají získané informace při návrhu a realizaci nových výrobků. Základem pro opětovné využívání dat je jejich tzv. sdružování, proces konsolidace informací z různých již existujících informačních zdrojů, aplikací a systémů do jednoho komplexního pohledu na kolektivní inteligenci týkající se daného výrobku. Úspěšní automobiloví výrobci urychlují inovace, zkracují uvádění nových výrobků na trh a zefektivňují provoz čerpáním a učením se z těchto zachycených a do znalostní báze uložených informací a dřívějších rozhodnutí. Tato formalizace výrobku a řízení projektu jeho realizace s pomocí PLM řešení umožňuje společnostem využít v minulosti získané zkušenosti a začlenit je do budoucích projektů. S PLM 2.0 jsou veškerá dřívější rozhodnutí, změny, problémy a rizika zachycena a uložena a lze z nich vytvářet např. šablony procesů pro nové aktivity. Spojení se spotřebitelemVýrobci automobilů a jejich zákazníci nyní spolupracují a komunikují těsněji než kdykoliv dříve. Plnění přání a preferencí spotřebitelů je v současnosti konkurenční výhodou každého výrobce vozidel. Nová V6 technologie umožňuje spotřebitelům podílet se na procesech vývoje výrobku a poskytovat jeho výrobcům aktuální požadavky tak, aby správný výrobek jim byl představen ve správný čas a za správnou cenu. Shrnutí
Autor článku pracuje jako PLM konzultant ve společnosti Technodat, CAE-systémy. (www.technodat.cz/v6) V článku byly použity informace a ilustrace poskytnuté společností Dassault Systèmes.
Mohlo by vás zajímat:
|