Partneři Projektu CAD
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
- 22.10. Školení pro metrology - Minimalizace chyb v metrologii
- 23.10. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 23.10. Autodesk Maya – pokročilé techniky modelování
- 23.10. ATCx Digital Twin 2025
- 23.10. Objevte nový přístup k 3D modelování s 3DEXPERIENCE CATIA
- 24.10. Autodesk Maya – pokročilé techniky renderování
- 30.10. Autodesk Inventor – kurz pro středně pokročilé (modelování součástí a plochy)...
- 30.10. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 03.11. Autodesk Inventor – kurz pro pokročilé (sestavy a strojní návrhy)
- 03.11. Autodesk Fusion 360 – základní kurz (úvod do parametrického modelování)
Aktuality
- Siemens a Airbus spojují síly pro dekarbonizaci
- To nejlepší ze SOLIDWORKS: Vylepšení výkresů ve verzi 2025
- Nová metoda prodlouží životnost baterií elektromobilů
- Bentley Systems uvádí Bentley Infrastructure Cloud Connect
- Inženýrský software M4 PLANT nyní s VR prohlížečem
- Izraelští vědci dosáhli průlomu v 3D tisku skla
- Cate Lochead ředitelkou marketingu v Bentley Systems
- Siemens Trutnov snížil chybovost vyskladnění o 70 %
Monitoring a vyhodnocování rizik v okolí dopravní infrastruktury |
Autor článku: Unicorn Systems | |
Pátek, 04 Únor 2022 12:40 | |
Řešení bude možné využít pro monitoring a vyhodnocení rizik v oblasti správy a provozu dopravní infrastruktury, a zaručit tak bezpečnou a odolnou dopravu. Základ řešení bude postaven na nástrojích sloužících k vyhodnocení dat dálkového průzkumu Země (DPZ), které dokážou sledovat specifická rizika v okolí dopravních cest. V této oblasti Unicorn plánuje využít družicová data spolu s metodou radarové interferometrie (InSAR). Radarová interferometrie zpracovává dlouhé časové řady ze série družicových snímků a tím umožňuje efektivní a přesné plošné mapování deformací na rozsáhlejších územích. Dále budou pro vybrané oblasti využity také bezposádkové letecké prostředky (UAV) neboli drony. V rámci projektu je realizována řada výzkumných aktivit, terénních prací, snímkování území a místních šetření. Monitorovány a vyhodnocovány jsou nejen přírodní změny (predikce nestabilit, plošné deformace podloží), ale také nepovolené stavby či přírodní jevy jako zdravotní stav vegetace v ochranných pásmech silniční a železniční sítě. Výstupy těchto aktivit povedou k vývoji specifických metodik, které umožní sledovat a vyhodnocovat potenciální ohrožení v okolí dopravních tahů. Metodiky budou transformovány do aplikační roviny, nejčastěji formou skriptů, softwarových knihoven či specifických funkcí a nástrojů. Implementací a integrací těchto vstupů vznikne komplexní aplikace s názvem Risk Monitor, zkráceně RIMO. Projekt je podporován v rámci programu Doprava 2020+, za kterým stojí Technologická agentura ČR. Hlavním implementačním partnerem a garantem aplikované metodiky je společnost Gisat, výzkumnou část zastřešují Přírodovědecká fakulta University Karlovy a Fakulta životního prostředí České zemědělské univerzity v Praze. Z pohledu budoucí využitelnosti řešení spolupracuje Unicorn také se Správou železnic a Ředitelstvím silnic a dálnic ČR v rolích externích aplikačních garantů. Do budoucna Unicorn plánuje i přenos do energetického sektoru, protože úlohy, které řeší provozovatelé a správci přenosových či distribučních sítí ve svých ochranných pásmech, jsou v zásadě velmi podobné.
Mohlo by vás zajímat:
|