Exkluzivní partner sekce
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
- 04.04. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 05.04. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 10.04. Metrologické školení » Měření tvrdosti kovových materiálů
- 10.04. Webinář: Tvorba 3D návrhu v multiCAD prostředí platformy 3DEXPERIENCE
- 15.05. Metrologické školení » Drsnost povrchu
- 23.05. Metrologické školení » Metrologie v praxi I
- 30.05. NEXT 3D: Inovace díky 3D tisku (konference)
Aktuality
- Postupující revoluce ve fotopolymerním 3D tisku
- Na HANNOVER MESSE 2024 se vstupenkou zdarma
- Agacad uvádí doplněk Smart Browser pro Revit
- Siemens a NVIDIA rozšířily spolupráci v oblasti generativní umělé inteligence
- NEXT 3D odhaluje skutečné možnosti aditivní výroby v praxi
- Polygon – nové trendy: Testování vozidel na uzavřených tratích
- PlanRadar SiteView s AI zachytí skutečnou realitu
- Pozvánka na jubilejní 30. ročník veletrhu AMPER
CAD na www.SystemOnLine.cz
T+T Technika a trh
Automatizace vydávání vyjádření – krok k optimalizaci provozu sítě a úspoře nákladů |
Čtvrtek, 09 Srpen 2012 12:32 | |
Neočekává se také, že se trh s podnikovými IT systémy zastaví či výrazně omezí v porovnání s rokem 2011. Odhaduje se spíše, že obecným trendem v IT bude posilování pozice podpory obchodních, řídících a rozhodovacích procesů, zvýšený důraz na efektivitu lidské práce a snaha o přesun firemního know-how z hlav jednotlivých pracovníků do centrální, strukturované databáze. Očekává se zvýšení konkurence, a firmy tak budou nuceny se v daleko větší míře zaměřit na efektivitu, zejména směrem ke správnému využívání IT. Je rovněž pravděpodobné, že chování podniků v očekávané krizi se bude lišit od chování v krizi minulé. V rámci krize předešlé, kdy v podstatě docházelo k pouhému omezování nákladů a zastavování veškerých investic do IT sektoru, budou cesty z krize charakterizovány spíše směrem k inovacím procesů s využitím IT. Úvodní obrazovka integrovaného portálu VEST pro zadávání žádostí o Vyjádření o existenci sítí. Jednou z možností oblasti úspor a rovněž zaměření inovací pro společnosti, jimž dle zákona č. 183/2006 Sb. (stavební zákon) a zákona č. 127/2005 Sb. (zákon o elektronických komunikacích) plyne povinnost poskytovat vyjádření o existenci sítí, je tuto činnost automatizovat. Centrální vyjadřovací infrastrukturaSpolečnost HSI si je díky svému dlouhodobě budovanému know-how v této oblasti vědoma úlohy, kterou automatizace procesu vydávání vyjádření hraje v procesu optimalizace provozu správců inženýrských sítí, neboť již realizovala tento postup u řady takovýchto společností, a může tak potvrdit, že uvedený trend se stává nedílnou součástí rozvoje IS/IT technologií. Během posouzení této strategické oblasti byly jednotlivými řídícími výbory v rámci předmětných projektů identifikovány následující atributy, které by měly být zásadní pro zvážení rozhodnutí o implementaci automatizačního procesu: V rámci budování firemního know-how v této oblasti se společnost HSI zaměřila na velké zákazníky. Jedná se zejména o společnosti Telefónica Czech Republic, ČEZ, NET4GAS (dříve Transgas NET) ad., přičemž k nasazení prvního projektu došlo v roce 2007, další byly uvedeny do rutinního provozu průběžně po etapách s konečným termínem ke konci roku 2011. Řešení u uvedených zákazníků vyvolala velmi kladnou odezvu a díky svému objektivnímu přínosu (jak finančního, tak nefinančního charakteru) vyvolala potenciální zájem i u dalších správců sítí. S ohledem na plánovanou standardizaci řešení mezi poskytovateli inženýrských sítí je problematika sledována rovněž prostřednictvím členů akční skupiny správců, v rámci níž si zástupci společností (E.ON Česká republika, NET4GAS, RWE, Skupina ČEZ, Skupina PRE, Telefónica Czech Republic aj.) vzájemně vyměňují své zkušenosti a pohledy z této oblasti. Základní strategickou intencí tohoto ad-hoc sdružení bylo vytvoření obecného standardu pro zadávání vyjádření (stran položek vyjádření) a standardu pro předávání požadavků mezi portály jednotlivých správců. Pro posouzení vhodnosti nasazení uceleného řešení na bázi vydávání vyjádření o existenci sítí zaměřeného právě na automatizaci procesu je základním kritériem počet vydaných vyjádření za rok, tedy nepřímo rozlehlost území, na němž poskytovateli sítí plyne zákonná povinnost se vyjadřovat, a dále stupeň rozvinutosti organizační infrastruktury. Tyto faktory mají souvislost především se stupněm digitalizace sítě, což v praxi znamená, že v případě neexistence pokročilé digitalizace sítě v rámci stávajícího GIS systému nelze v daném okamžiku uvažovat o nasazení zcela plnohodnotné automatizace vydávání vyjádření. Variantní řešeníPři návrhu systému pro vyjadřování je třeba zohlednit i předpoklady klientů, kterým se z nějakých výše uvedených důvodů nevyplatí nasazení automatizace plnohodnotné. Pro tento případ je účelné vzít v úvahu i požadavky těchto klientů. Z toho důvodu byly navrženy varianty řešení, které si nyní představme: Scénář první – varianta SimplexVariantu uplatní společnosti disponující omezenou interní vyjadřovací infrastrukturou s minimální měrou procesní automatizace, kdy společnost určila, že nemá v tomto okamžiku v úmyslu investovat do přílišných inovací. Účelem varianty je poskytnout přístup k centrálnímu portálu pro zadávání žádostí a žadatelem zadanou žádost se všemi náležitostmi dopravit elektronickou formou do vnitrofiremní vyjadřovací infrastruktury. Samotný proces vyjádření je poté zcela na straně správce sítě, včetně doručení vydaného vyjádření žadateli. Scénář druhý – varianta ProgresPokročilejší varianta, která již představuje stupeň automatizace. Její podstatou je vydávání vyjádření v případě, že ke střetu se sítěmi správce sítí nedojde. V tom případě systém automaticky vygeneruje vyjádření, které je posléze doručeno žadateli. Tím správcům sítí odpadá tato část administrativy a svou aktivní činnost mohou zaměřit jen na řešení případů, kdy ke střetu se sítěmi dojde, a je tak třeba expertního posouzení pracovníka dokumentace. Řešení je určeno správcům sítí menšího až středního rozsahu, jako jsou vodárny, místní poskytovatelé komunikačních služeb, teplárny a další. Scénář třetí – varianta LargoTato možnost představuje již plnohodnotnou automatizaci procesu, v rámci něhož systém zajišťuje jak aplikační Front-end, proces samotný, tak i Back-end v podobě doručení vyhotovených vyjádření. Do procesu jednotlivý správce sítě zasahuje prostřednictvím adaptovaného klientského systému, ke kterému mají přístup pracovníci dokumentace. Tuto variantu je možné v případě požadavku integrovat do korporátní architektury správce sítě. Scénář čtvrtý – varianta FeraxUrčeno pro správce sítí, kteří disponují velmi specifickými procesními toky a nelze u nich uvažovat o nasazení jednoho z výše uvedených typizovaných řešení. Řešení je tak plně adaptováno interním požadavkům a je součástí interních struktur správce sítě. Mezi řešení tohoto typu lze počítat např. stávající řešení HSI pro společnosti Telefónica ČR, ČEZ, a NET4GAS. Jednotlivé varianty jsou připraveny na vývoj interního prostředí poskytovatele sítě ve smyslu možnosti přechodu na varianty vyšší a jsou mezi sebou plně propojitelné. Tímto způsobem lze dosáhnout synergického efektu při jednotném náběru žádostí přesně v souladu se záměry akční skupiny správců inženýrských sítí. V praxi to může znamenat, že žadatel bude moci vstoupit na centrální portál řešení, jeho prostřednictvím podá žádost i s případným výběrem relevantních správců sítí, kteří budou souhlasit s participací na centrálním portálu, a to bez ohledu na to, s jakou z variant konkrétní správce sítě pracuje. Tak se bude moci docílit opravdu efektivní obsluhy žadatelů. Autor pracuje ve společnosti HSI.
Mohlo by vás zajímat:
|
V období sestupné fáze ekonomického cyklu České republiky lze očekávat, že jednou z priorit managementu českých společností bude omezování dlouhodobějších investic. Je odhadováno, že v rámci očekávané nejistoty v tržním prostředí budou v souladu s trendy roku 2011 investice tuzemských společností orientovány ponejvíce na zachování úsporného režimu. To se patrně projeví v optimalizaci a snižování nákladů, z čehož lze odvozovat, že preference společností budou patrně směrovat do projektů s krátkou či střední návratností. Pokles investičních aktivit většího rozsahu a naopak podpora aktivit středního rozsahu ve prospěch snižování nákladů je jednou z priorit plánovaných na rok 2012.