Knihovna výrobních nástrojů (Manufacturing Resource Library) představuje nový přístup k řízení obráběcích nástrojů a umožní vám ještě lépe využívat vaše zdroje. Potřebujete-li řezný nástroj pro NC programování, neztrácejte čas hledáním v tradičních knihovnách nebo samostatných katalozích dodavatelů. Prostřednictvím nejnovější verze softwaru Teamcenter uvádí společnosti Siemens PLM Software knihovnu výrobních zdrojů (MLR) nabízející nový přístup k jejich řízení; tato knihovna vám umožní snadno nalézt a používat nástroje, na kterých každý den závisí vaše výrobní operace.
Partneři Projektu CAD
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
- 07.05. Webinář Optimalizace PCB z pohledu tepelného managementu v programu Ansys Icepak...
- 12.05. Autodesk Inventor – kurz pro středně pokročilé (modelování součástí a plochy)...
- 13.05. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 14.05. Tolerance Management Fórum
- 15.05. AutoCAD – kurz pro pokročilé
- 15.05. ATCx Simulate at the Speed of Design
- 15.05. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 22.05. Metrologické školení » Měření tvrdosti kovových materiálů
- 22.05. Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE CONFERENCE 2025"
- 02.06. AutoCAD kurz – vytváření a prezentace 3D modelů
Aktuality
- Siemens kupuje Wevolver
- Přesnost a výkon s Figure 4 Tough 75C FR Black
- VariCAD a VariCAD Viewer v nové verzi 2025-2.01
- Automobilový průmysl na prahu velké změny: Jste připraveni na éru 3DEXPERIENCE?
- Dassault Systèmes a Airbus rozšiřují strategické partnerství
- Jak se nejrychleji dostat k potřebnému náhradnímu dílu
- 3DEXPERIENCE CONFERENCE 2025
- Právě vychází VOLTA a modeFRONTIER 2025R2
CAD na www.SystemOnLine.cz
Loňská konference AutoDesign Prague 2012 přinesla mnoho zajímavých přednášek. Jedním z nejzajímavějších a také mistrně přednesených byl příspěvek Dana Johnse, vedoucího inženýra britského týmu Bloodhound SSC, který předvedl použití softwaru z dílny Siemens PLM Software při vývoji nejrychlejšího automobilu planety, který má pokořit hranici 1609 km/h (1000 mph). Protože jsme zjistili, že toto zajímavé téma má Siemens zpracované do podoby článku, rádi ho tímto přinášíme čtenářům magazínu CAD a webu CAD.cz.
Jak už jsem se zmínil v reportáži o letošním setkání uživatelů společnosti 3E Praha Engineering, byl významným hostem této akce Petr Rudolf Manoušek. A slíbil jsem, že o jeho vystoupení přineseme delší článek, který si právě nyní můžete přečíst. Jde o krácenou verzi přednášky, nezkrácenou najdete začátkem roku 2013 na webu CAD.cz. Ředitel společnosti 3E Praha Engineering Josef Malý se seznámil s P. R. Manouškem v roce 2002, kdy firma 3E byla hlavním sponzorem opravy třetího největšího zvonu v Čechách, zvonu Kryštof v Rychnově nad Kněžnou. Přitom oba zjistili, že může být oblast, ve které CAD/CAM systémy mohou najít uplatnění, ve zvonařství. Přitom si oba původně mysleli, že jde o dva naprosto oddělené světy.

Proudění kapalin a sdílení tepla jsou náročnou oblastí fyziky. Z pohledu praktického řešení představují mnohdy obtížně řešitelný úkol, se kterým se většina konstruktérů čas od času potýká. SolidWorks Flow Simulation dovoluje řešit tyto úlohy a dává konstruktérovi informace pro lepší pochopení dějů uvnitř jeho návrhu, aby mohl snadněji dosáhnout svého cíle.
Přední výrobce motorů do závodních motocyklů Patrick Walker říká, že díky Edgecamu a jeho 4osému obrábění je nyní schopen vyrábět ještě výkonnější motory a častěji vítězit. Patrick Walker je zakladatel a technický ředitel Works Racing Motorcycles Ltd. a osobně obrábí větší odlitky a několik vnitřních částí pro vytvoření dokonalé repliky motorů klasických závodních motorek z přelomu 50. a 60. let. Prostřednictvím vlastního závodního týmu Walker propaguje výrobu svých motorů a říká, že závodní dráha je jediným místem k měření jejich úspěchu.
K tipům a trikům pro SolidWorks se vracíme již potřetí od zavedení této rubriky v časopisu IT CAD. Mnoho věcí jde dělat různými způsoby. V námi zveřejňovaných článcích proto dáváme návody, jak dělat určité činnosti s co nejmenší námahou, rychle a správně, prostě co nejefektivněji. Věříme, že námi uváděné postupy „krok za krokem“ pomohou konstruktérům začínajícím, stejně jako mírně či více pokročilým. Následující postupy platí pro většinu posledních verzí systému SolidWorks.
Návrh a výroba pomocí CA.. technologií proniká snad do každého odvětví činnosti spojené s výrobou produktu v oboru strojírenství. Technologie zpětného inženýrství, tj. získání tvaru na základě skutečného objektu, jsou implementovány v každém větším CAD systému. Právě tyto možnosti nám umožňují přiblížit se co nejblíže požadavkům a potřebám zákazníka. Jedním ze specifických odvětví je protetika v oblasti medicíny.
Akciová společnost MEDIN Orthopaedics již více než tři desetiletí vyvíjí a vyrábí ortopedické zdravotnické prostředky. Výroba byla zahájena ještě ve firmě WALTER (výrobce leteckých motorů), s cílem využít moderní technologie a zkušenosti ze zpracování speciálních pevnostních slitin při vývoji a výrobě vůbec první české náhrady kolenního kloubu, v osmdesátých letech dvacátého století. V současnosti je společnost MEDIN Orthopaedics součástí skupiny firem produkujících zdravotnické prostředky v čele s akciovou společností MEDIN z Nového Města na Moravě.
Analýza pomocí metody konečných prvků (MKP) se využívá při řešení široké škály problémů v různých vědních oborech. Nezbytným předpokladem pro získání relevantních výsledků s dobrou vypovídací hodnotou je vytvoření kvalitního geometrického modelu, definování okrajových podmínek a materiálových charakteristik. Tato předpřípravná fáze v rámci analýzy pomocí MKP je z časového hlediska zdlouhavá a může se realizovat buď pomocí preprocesoru (pokud jím použitý MKP program disponuje), nebo pomocí vybraného CAD programu (Catia, SolidWorks, CreoElements, Inventor apod.).
Pásové dopravníky patří mezi nejvíce používané dopravní systémy v různých technologických procesech (obr. 1). Umožňují přepravovat materiál na různé vzdálenosti. Využívají se především na přepravu sypkých materiálů, resp. materiálů s určitou maximální kusovitostí. Z konstrukčního hlediska je pásový dopravník tvořen širokou škálou komponentů, které svými vlastnostmi výrazně přispívají k jeho efektivnímu provozu. Poznání vlivu materiálových charakteristik a technologických parametrů dopravních pásů na velikost kontaktních sil a pohybových odporů hadicových dopravníků má důležitý význam při jejich návrhu a provozování.
Ve výrobních podnicích se objevuje mnoho nových technologií, metodik a iniciativ. Tyto iniciativy sahají od výroby ekologických výrobků, přes větší produkci za menší náklady až po převládající snahu o bezpapírové postupy a získávání a opakované využívání znalostí. A i když bezpapírové prostředí nepochybně snižuje náklady díky eliminaci tištěných výkresů a strojových instrukcí, skutečné úspory nákladů spojené s bezpapírovými postupy jsou založeny na zjednodušených procesech s menším počtem kroků a s rychlejším uváděním produktů na trh.
Výroba tenkostěnných součástek vyžaduje při generování drah nástroje v CAM systémech určitá specifika. Článek se zabývá strategiemi frézování málo tuhých obrobků, které jsou podporovány CAM systémem PowerMILL. Tenkostěnné součástky se nejčastěji vyskytují v leteckém, automobilovém a energetickém průmyslu. V dopravním průmyslu se využívají zejména kvůli snížení hmotnosti klíčových konstrukčních dílů letadel a automobilů. V energetickém průmyslu jsou typickým představitelem lopatky turbínových kol.