Partneři Projektu CAD
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
- 05.05. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 05.05. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 07.05. Webinář Optimalizace PCB z pohledu tepelného managementu v programu Ansys Icepak...
- 12.05. Autodesk Inventor – kurz pro středně pokročilé (modelování součástí a plochy)...
- 13.05. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 14.05. Tolerance Management Fórum
- 15.05. AutoCAD – kurz pro pokročilé
- 15.05. ATCx Simulate at the Speed of Design
- 15.05. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 22.05. Metrologické školení » Měření tvrdosti kovových materiálů
Aktuality
- VariCAD a VariCAD Viewer v nové verzi 2025-2.01
- Automobilový průmysl na prahu velké změny: Jste připraveni na éru 3DEXPERIENCE?
- Dassault Systèmes a Airbus rozšiřují strategické partnerství
- Jak se nejrychleji dostat k potřebnému náhradnímu dílu
- 3DEXPERIENCE CONFERENCE 2025
- Právě vychází VOLTA a modeFRONTIER 2025R2
- Jak může MODSIM optimalizovat proces návrhu
- Manifest uvádí Parallax Volumetric AM Evaluation Kit
CAD na www.SystemOnLine.cz
Totální náhrada čelistního kloubu MEDIN Orthopaedics |
Autor článku: Daniel Bodlák, Aleš Lerach | |
Středa, 21 Listopad 2012 14:08 | |
Projekt vývoje náhrady čelistního kloubuV rámci státem podporovaných projektů aplikovaného výzkumu a vývoje se společnost MEDIN Orthopaedics účastní interdisciplinárních vývojových projektů, kde dochází k přínosnému propojování akademické a průmyslové sféry. V projektu průmyslového výzkumu a vývoje FI-IM5/142 Ministerstva průmyslu a obchodu byla ve spolupráci s 1. a 2. lékařskou fakultou Univerzity Karlovy v Praze a Fakultou strojní ČVUT v Praze vyvinuta náhrada čelistního (temporomandibulárního) kloubu (obr. 1). Výrobek je v současné době v patentovém řízení a v roce 2011 byl oceněn v rámci soutěže Inovace roku, pořádané Asociací inovačního podnikání České republiky. Vlivem navázání modulárního konceptu implantátu na individuální náhrady jeho vývoj stále pokračuje.
Obecné informace k čelistnímu kloubuTemporomandibulární kloub (TMK) zajišťuje spojení mezi spodinou lebeční a dolní čelistí za pomoci kloubních plotének a umožňuje tak pohyb ústy. TMK je navzdory svým relativně malým rozměrům jedním z nejsložitějších a také nejnamáhanějších kloubů v lidském těle. Onemocnění, nebo jiné zdravotní potíže, spojené s čelistním kloubem postihují zhruba 3,5 % populace. Nejčastěji se jedná o pacienty ve věku mezi 18 a 26 lety a mezi nejfrekventovanější příčiny poškození patří makrotraumata, mikrotraumata, infekce, tumory a celková degenerativní onemocnění.
Informace k náhradě čelistního kloubu MEDIN OrthopaedicsVšechny díly sestavy jsou navrženy tak, aby konečný implantát mohl co nejvíce respektovat anatomii konkrétního pacienta – kotvicí část temporální komponenty tak respektuje jařmový oblouk a mandibulární komponenta tvar vzestupné části dolní čelisti. Elipsoidní tvar náhrady kloubní hlavice a samotná artikulační plocha vložky umožňuje kromě rotace kolem tří os i předozadní a mediolaterální pohyb podobně jako kloub zdravého jedince. Kovové části jsou běžně vyráběny ze slitiny titanu, plochy náhrady určené ke styku s kostí jsou opatřeny plazmatickým nástřikem titanu a hydroxyapatitu podporujícím osteointegraci. Na povrch je nanesena DLC (Diamond-like carbon) vrstva, která díky svým charakteristikám (např. výrazná tvrdost) minimalizuje otěr a případný vznik metalózy při kontaktu implantátu s měkkými tkáněmi. Vložka je vyrobena z vysokomolekulárního polyetylénu (UHMWPE) a náhrada kloubní hlavice běžně ze slitiny CoCrMo. Možná je i varianta z Ti6Al4V či z korozivzdorné oceli. Při nebezpečí alergické reakce pacienta na určitý kov je možné vyrobit a případně zkombinovat komponenty z vhodných materiálů (Ti6Al4V, CoCrMo; FeNiCr).
I zde provádí dodávky a podporu CAx systémů společnost Axiom Tech. V MEDIN je používán CAD Solid Edge, na který úzce navazuje systém CAM Express. Oba systémy pocházejí ze softwarového balíku Velocity Series, rovněž od výrobce Siemens PLM Software. Úzké propojení systémů od jednoho výrobce a na jednom programovém jádru (Parasolid) zabezpečuje asociativitu obrobeného modelu vzhledem ke geometrickým i technologickým změnám a umožňuje přenos myšlenky od návrhu k výrobku s minimem ztrátových časů a rizik. Ing. Daniel Bodlák pracuje jako vedoucí vývoje a TPV, Ing. Aleš Lerach je samostatný vývojový konstruktér.
Mohlo by vás zajímat:
|