Na základě vzrůstajících požadavků uživatelů ERP systémů byly vytvořeny aplikace, které umožňují strojově přenášet kusovníky s 3D CAD systémů. V rámci implementace TPV2000 se také obvykle řeší návaznost na CAD prostředí – automatizace přenosu kusovníku z CAD přímo do TPV2000 bez nutnosti cokoliv manuálně znovu přepisovat.
Partneři Projektu CAD
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
- 28.08. TestDrive Zeštíhlení a optimalizace procesů
- 29.08. Autodesk Inventor – návrh trubek a potrubí (Tube and Pipe Design)
- 01.09. Autodesk Inventor – kurz pro středně pokročilé (modelování součástí a plochy)...
- 01.09. Autodesk Fusion 360 – základní kurz (úvod do parametrického modelování)
- 01.09. Autodesk Inventor – návrh trubek a potrubí (Tube and Pipe Design)
- 02.09. Autodesk Fusion 360 – pro uživatele Autodesk Inventor
- 03.09. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 04.09. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 05.09. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 08.09. AutoCAD Electrical – základní kurz
Aktuality
- Vylepšení použitelnosti a výkonu v Coreform Cubit 2025.8
- Offline režim a další novinky v softwaru SOLIDWORKS
- GibbsCAM na EMO Hannover 2025 – Přijďte se inspirovat
- Strategická investice Autodesku do stat-upu Toolpath
- Jon Stevenson produktovým ředitelem v PTC
- Streamline Solutions uvádí ELEMENTS verze 4.4.0
- Siemens rozšiřuje možnosti autonomní výroby
- Internet věcí slabým místem pro domácnosti a firmy
Známý rakouský výrobce autobaterií Banner nabízí širokou řadu výrobků, o které je stále větší zájem. Stál tak nejen před otázkou rozšíření výroby, ale také před rostoucím nedostatkem místa a interními logistickými obtížemi. S odpověďmi mu dnes pomáhá řešení tzv. digitální továrny Tecnomatix od společnosti Siemens PLM Software.
V dnešní době je kladen veliký důraz na snižování nákladů a zkracování výrobních časů. Při vývoji nového výrobku či zařízení se ve většině případů začíná s prototypem. Od prototypu očekáváte, že bude co nejvěrněji simulovat výsledný produkt. Jelikož vývoj produktu je časově velice náročná záležitost, je nutností, aby prototyp byl vyroben v co nejkratším čase při zachování požadované kvality. V tomto ohledu se čím dál tím více využívá technologií Rapid Prototyping – rychlé výroby prototypů.
Příprava výroby může být často zdlouhavým procesem, který nepřiměřeně zatěžuje nákladovou stránku celého životního cyklu. Jedním z faktorů, který můžeme zásadně ovlivnit, je technologická část přípravy výroby, konkrétně CNC programování drah nástrojů pro obráběcí stroje. Na trhu existuje několik dobrých profesionálních řešení a každé je silné v některé oblasti. Z hlediska automatizace je předním řešením CAD/CAM systém pro frézování, soustružení a drátové řezání Autodesk FeatureCAM.
Wilson Sporting Goods Co. je jedním z předních světových výrobců velmi kvalitních sportovních potřeb, oblečení a doplňků. Po více než jedno století tvoří, navrhuje a vyrábí sportovní vybavení pro sportovce, kteří hrají tenis, golf, baseball, basketbal, fotbal, volejbal, softball a další. Wilson se neustále snaží svým vývojem, aby sport byl potěšením pro milióny lidí.
Sdružené multi-fyzikální úlohy jsou v současnosti běžně řešenou problematikou v automobilovém průmyslu. Do této oblasti spadá i návrh bočního zrcátka automobilu. V rámci jednotného uživatelského prostředí ANSYS AIM 17.2 umožňuje řešit úlohy z fyzikálních oblastí, jako např. jsou odvod tepla při procesu rozmrazovaní zrcátka, přechodový stav ohřevu sklíčka, ustálený stav eklektického potenciálu vodiče ohřevu, dynamické charakteristiky konstrukce sestavené z více materiálů, tlakové pole působící na vnější povrch vlivem pojezdu automobilu a další.
Bremar Automotion sídlící v Austrálii je engineeringová konstrukční firma specializující se na simulace, testování, validace a optimalizace konstrukcí s využitím počítačové techniky (Computer Aided Engineering – CAE), a to v celé řadě průmyslových odvětví, jako je automobilový průmysl, nákladní automobily a přívěsy, hornictví, průmyslové zařízení a v neposlední řadě také motorsport. Nedávno CAMS a FIA udělily firmě Bremar Automotion povolení k udílení certifikací na motorsportové ochranné rámy navrhované pomocí konečněprvkových analýz (MKP). Toto prestižní povolení k certifikaci se uděluje pouze schváleným subjektům. Tato certifikace zmocňuje firmu Bremar k nezávislým homologacím motorsportových ochranných rámů pomocí MKP, a to nejen v Austrálii, ale také jinde ve světě.
Řešení různých typů inženýrských úloh klade v současnosti zvýšené požadavky na efektivní využívání dostupných softwarových nástrojů s cílem přinášet co nejrychlejší a nejpřesnější řešení. Náročnost a rozmanitost jednotlivých projektů je v přímém kontextu s požadavky na kýžené výsledky. Častokrát dochází již v počátečních fázích projektu k nepříjemné skutečnosti, že běžně dostupné funkčnosti a moduly jednotlivých používaných softwarů jsou nedostatečné, resp. díky nim je možné dosáhnout pouze omezených výsledků, často nekorespondujících s realitou.
V minulých číslech jsme si zavzpomínali na naše dětství tím, že jsme se prošli lokomotivním depem a nakonec i železniční stanicí. Nyní je na čase říci si něco o „strojích“, které železnicí hýbou. A nejen železnicí, ale také lidmi, hospodářstvím, průmyslem a klidně můžeme říci, že i celým světem. Všechno se to začalo vynálezem parního stroje na přelomu sedmnáctého a osmnáctého století. Ale pojďme pěkně po pořádku.
Před dvaceti lety jsem se ucházel o místo programátora v nové nástrojárně. Pojem Tebis byl pro mě velkou neznámou. Pracoval jsem v oblasti CAD/CAM systémů, ale název Tebis mi nic neříkal. Následovalo pátrání po neznámém systému. Výhradním dodavatelem pro Českou a Slovenskou republiku je česká společnost MCAE Systems. První informace mě povzbudily a do firmy jsem nastoupil s optimismem. V té době měl Tebis trochu starší vzhled, ale slušné funkce, byl praktický, jednoduchý, a hlavně spolehlivý. To jsou vlastnosti, které člověk ocení i v běžném životě. Ve verzi 4.0 Tebis dospěl na fešáka a dočkal se dalších příjemných vlastností. Navíc chytil nový vítr do plachet a další vývoj systému se stal neuvěřitelně rychlým.
ZW3D je univerzální, hybridní modelář kombinující plochy a objem, který se už 30 let vyvíjí v Melbourne na Floridě. ZW3D je schopno pracovat i s hodně tvarově a velikostně komplikovanými modely. Stejně tak pracuje velmi dobře i s velkými sestavami a komplexními výkresy. ZW3D má specializované moduly pro formy, analýzy a plechové díly (včetně tažených plechů), které rozvine pomocí modulu FTI. Díky skvělému plošnému modeláři nemá problém s jakoukoli tvarovou plochou, kterou můžete použít na tvárníky, formy, jádra a dutiny forem, upínací a svařovací přípravky a další součásti, které používáte k vaší práci.
Sigma Connectivity je přední světová vývojová servisní organizace ve městě Lund ve Švédsku. Tato organizace nabízí řešení konektivity pro širokou škálu průmyslových odvětví, včetně telekomunikací, bezpečnosti, dopravy, letectví, správy objektu, automobilového průmyslu a zdravotnictví.
„Nástroje Altair byly klíčové pro úspěch tohoto projektu. Program OptiStruct jsme použili pro topologickou optimalizaci s cílem získat ideální rozmístění materiálu v definovaném návrhovém prostoru výrobku. Pro vyhlazení získané struktury byl použit program OSSmooth. Nástroj 3-matics STL byl také použit k uhlazení výsledné sítě a k vytvoření finálních tvarů, které mohou být už vytištěny. Získaný konečný design byl znovu ověřen programem OptiStruct. Tímto procesem lze spolehlivě navrhnout výrobky určené k 3D tisku.“