Partneři Projektu CAD
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
- 27.08. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 28.08. TestDrive Zeštíhlení a optimalizace procesů
- 29.08. Autodesk Inventor – návrh trubek a potrubí (Tube and Pipe Design)
- 01.09. Autodesk Inventor – kurz pro středně pokročilé (modelování součástí a plochy)...
- 01.09. Autodesk Fusion 360 – základní kurz (úvod do parametrického modelování)
- 01.09. Autodesk Inventor – návrh trubek a potrubí (Tube and Pipe Design)
- 02.09. Autodesk Fusion 360 – pro uživatele Autodesk Inventor
- 03.09. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 04.09. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 05.09. AutoCAD 2013 - základní kurz
Aktuality
- Vylepšení použitelnosti a výkonu v Coreform Cubit 2025.8
- Offline režim a další novinky v softwaru SOLIDWORKS
- GibbsCAM na EMO Hannover 2025 – Přijďte se inspirovat
- Strategická investice Autodesku do stat-upu Toolpath
- Jon Stevenson produktovým ředitelem v PTC
- Streamline Solutions uvádí ELEMENTS verze 4.4.0
- Siemens rozšiřuje možnosti autonomní výroby
- Internet věcí slabým místem pro domácnosti a firmy
3D tisk v rychlém světě formulí |
Autor článku: 3Dwiser | |
Pátek, 17 Duben 2020 14:01 | |
V jak napjatých termínech musí závodní týmy pracovat, přibližuje technický šéf týmu Remco Advocaat: „Auta jsme dostali až dva týdny před závodním víkendem. Auto dorazilo do dílny a neměli jsme žádné nástroje – nic. Za pouhých čtrnáct dnů jsme se museli připravit na první závod. A tady nám aditivní výroba zásadně pomohla. Mohli jsme si vyrobit potřebné nástroje už za dva dny. Toho jsme s obráběním kovů nikdy dřív dosáhnout nemohli.“ Díky 3D tisku nástrojů a přípravků na míru na tiskárnách Ultimaker S5 (v rozšířené verzi Pro Bundle) se technici mohou více soustředit na to klíčové – perfektní vyladění monopostů na závody. Krátkou ukázku speciálního dílu pomáhajícího ke srovnání geometrie zadní části vozu najdete ve videu. Umožňuje technikům přesně srovnat podvozek formule tak, aby byl perfektně odladěn na konkrétní trať. Ač v týmu tisknou z mnoha běžných termoplastů, nejvíce si oblíbili pevné kompozitní materiály s 20% karbonovým plnivem. Nacházejí tak nové možnosti a díly pracující v extrémních podmínkách. Ultimaker S5 je na průmyslové abrazivní struny připraven – i díky otevřenému ekosystému materiálů, otěruvzdornému extruderu a tiskovému jádru CC 0,6 mm. 3D tisk ale pomáhá také v další důležité oblasti – u interních závodních simulátorů sloužících pro precizní přípravu jezdců. Pomohl třeba k přípravě dílů věrně simulujících nový systém zabezpečení, který omezuje výhled na trať a na nějž si tak jezdci museli postupně zvykat, aby je nebrzdil v průběhu závodů. Jak vytištěné nástroje, přípravky a upínky konkrétně pomáhají inženýrům a technikům z formulového týmu Van Amersfoort Racing, se můžete podívat i ve videu a v případové studii společnosti Ultimaker. Text jsme převzali z webu společnosti 3Dwiser.
Mohlo by vás zajímat:
|