Partneři Projektu CAD
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
- 23.06. Unreal Engine – vizualizace
- 23.06. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 23.06. Unreal Engine – vizualizace
- 25.06. Autodesk Inventor – kurz pro pokročilé (sestavy a strojní návrhy)
- 26.06. Trimble SketchUp – workshop dynamické komponenty
- 26.06. ATCx AI for Engineers 2025
- 26.06. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 30.06. Blender – úvod do 3D
- 05.07. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 07.07. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
Aktuality
- Phase3D spouští online obchod
- Tech Soft 3D představil VizStreamer pro vizualizaci CAE
- Co je nového v Creo 12
- Spinfire Insight – nová verze 2025.2.0
- Siemens na Paris Air Show ukazuje sílu digitální transformace
- OPEN MIND na EMO 2025 – prezentace CAD/CAM sady hyperMILL
- Inovativní robotický software „Botfellows Dynamic Safety“
- Epson s novým průmyslovým kobotem na Automatica 2025
Robot NAO – nový přítel pro lidi s autismem a seniory |
Autor článku: DS SolidWorks | |
Středa, 01 Srpen 2012 12:58 | |
![]() NAO je kompletní platformou, která může být využívána pro získávání praktických zkušeností, v rámci výuky přírodovědných a technických předmětů i při výzkumu v oblastech robotiky, interakce mezi člověkem a robotem, psychologie a medicíny. NAO je využíván na více než 350 prestižních univerzitách a v laboratořích po celém světě, včetně Harvard University či Stanford University. Výzkumné programy na University of Notre Dame a University of Connecticut v Americe dosáhly úspěšných výsledků využitím robotů NAO při nácviku napodobování u dětí s autismem Dr. Murat Sarisoy, psycholog a autor řady studií týkajících se dětí s autismem a jinými vývojovými poruchami, je humanoidním robotem fascinován. Myslí si, že se okouzlující vzhled robota NAO zalíbí mnoha dětem s autismem, které se často zajímají o elektronické a mechanické nástroje, nebo jsou jimi dokonce posedlé. „Věřím, že NAO bude dětem s autismem užitečný při vývoji jazykových a komunikačních schopností, jako jsou rozvoj slovní zásoby, relevantního a smysluplného používání slov a výrazů i doby trvání očního kontaktu. Může dokonce pomoci rodinám a komukoli dalšímu při vývoji jemné motoriky, a to díky své schopnosti držet míč.“ „České děti s autismem by mohly být humanoidním robotem fascinovány. Počítače nebo tablety se ukázaly při výuce dětí s autismem také jako velmi užitečné. Přístroje se – na rozdíl od lidí – chovají předvídatelně a nejsou unaveny z mnohočetného opakování, které osoby s autismem potřebují,“ říká Kateřina Thorová, psycholožka a autorka řady publikací týkající se autismu. „Věřím, že NAO by u dětí s autismem našel svoje využití. Mohl by jim pomoci rozvíjet komunikační a napodobovací schopnosti, slovní zásobu nebo třeba oční kontakt. Sociální chování lidí je velmi složité, u robotů ho lze rozčlenit na dílčí elementy, což by dětem s autismem velmi pomohlo v učení například sociální reciprocitě.“ ![]() Pro osoby s autismem a seniory bude snadnější vést plnohodnotný život právě díky práci na podobných projektech, které patří mezi jedny z nejdůležitějších v následujících desetiletích. Nakonec se NAO vyvine v robota pomáhajícího široké veřejnosti. Zastane prospěšnou roli v domácnosti – pomůže nejen s každodenními činnostmi, ale poskytne také pobavení a společnost. *Podle údajů specializovaného Portálu o poruchách autistického spektra – www.autismus.cz.
Mohlo by vás zajímat:
|