Google překladač: English Deutsch

Exkluzivní partner sekce

StreamTech.tv

streamtech tv-logo

Great British Sports Cars

Autor článku: David Emler   
Pondělí, 15 Červen 2015 00:00

Tags: Automobily | CAD | CAM | CNC | EDGECAM | GBSC | ZERO

Edgecam zásadně ovlivnil rozvoj výrobce závodních vozů

GBSC ilustracniSpolečnost Great British Sports Cars, specializující se na výrobu sportovních automobilů, nedávno zakoupila v rámci plánu rozvoje 4osé obráběcí centrum Hardinge Bridgeport a CAD/CAM systém Edgecam na výrobu složitých a velmi kvalitních komponentů do sportovních automobilů. Společnost, která sídlí v Notinghamu, vyrábí více než 85 vozidel ročně, která dodává zákazníkům jako „stavebnici“, a řadu dalších vozidel vyrábí na zakázku.

Podle ředitele společnosti Richarda Halla společnost pro svoje auta vyrábí více než 2000 komponent ročně a v plánu rozvoje společnosti je zajistit výrobu většiny těchto dílů vlastními silami.

GBSC IMG 8023

„Výrobu celého auta samozřejmě nezvládneme, proto se spíše snažíme u dílů, které vyrábíme, o zlepšení a zrychlení výroby a ty ostatní kooperujeme či je kupujeme hotové. Výběr stroje jsme konzultovali s firmou Engineering Technology Group, která nám doporučila stroj Hardinge Bridgeport GX 1000, spolu s CAD/CAM systémem Edgecam, jako komplexní řešení. Edgecam považujeme za nejlepší CAM software pro výrobu složitých dílů, které potřebujeme vyrábět. Pokud chceme společnost posunout vpřed, musíme být soběstační a být schopni si prototypové díly vyrábět sami.

GBSC A IMG 2509

Ukázalo se, že pořízení kombinace stroje Hardinge a CAM softwaru Edgecam společnost zásadně posunulo vpřed. Nyní jsme schopni si vyrobit prakticky jakýkoli komponent, který potřebujeme. Začali jsme s tlumiči, plynovými pedály a rozdělovači. Rozhodli jsme se použít Edgecam i pro programování našeho nového soustruhu Hardinge GS 51.

GBSC DSCF8636

GBSC screen shot manifold

GBSC screen shot manifold 2

„Bez Edgecamu bychom nebyli schopni vyrobit např. plynové pedály. Některé dutiny na nich mají poměrně složité a komplexní tvary.“

Richard Hall, ředitel společnosti Great British Sports Cars

Provedli jsme řadu vylepšení na podvozku, ale tlumiče, které byly dostupné na trhu, nebyly takové, jaké jsme potřebovali, takže jsme investovali do frézky Bridgeport a do Edgecamu a vyvinuli a vyrobili si vlastní tlumič. Nejedná se jen o díly pro naše vozy, my teď dodáváme tlumiče i dalším výrobcům automobilů – náš tlumič byl například použit na mistrovství Evropy na voze Lotus Elise. Tento vůz v každém kole této sezóny stál na stupních vítězů.“

„Návrh a výroba vlastních komponent s využitím vlastních strojů a vybavení vedla ke zlepšení kvality a snížení nákladů na výrobu. „Pro zákazníky i média jsme nyní firmou, která má nejen vlastní vývoj, ale i výrobu, stali jsme se tak skutečnými britskými výrobci automobilů.“

Společnost:
Great British Sports Cars
Business: výrobce sportovních vozů.
Website: http://www.greatbritishsportscars.co.uk/

Výhody, které společnosti přineslo používání Edgecamu: 

  • Možnost vyrábět komplexní a složité dílce
  • Krátký čas od CAD modelu k NC kódu pro stroj
  • Snížení nákladů a zvýšení kvality dílců

Případová studie

Každý kus GBSC Zero je postaven dle individuálních požadavků zákazníka s přípravou pro motory Mazda nebo Ford pro speciální závodní a okruhová auta. Přestože je mnoho dílů společných, kit sání motoru je specifický pro každý z motorů. Použití Edgecamu umožňuje výrobu komponentů za použití unifikovaných upínacích prvků a nástrojových sad.

GBSC DSCF8638

Přestože většina dílů pro soustružení jsou relativně jednoduché 2D díly, jak říká Richard Hall, stále je rychlejší řešení programovat tyto díly v Edgecamu, než je programovat v ShopTurnu, jak to dělali ve firmě donedávna. Pro další rozvoj společnosti, kdy existuje plán investovat do dalších CNC strojů, je to, že Edgecam je schopen programovat jak frézky, tak soustruhy napříč celou výrobou, stále důležitější. Konstruktéři také objevili spoustu velmi užitečných funkcí Edgecamu, hlavně rychlost, s jakou je možné dostat se od výkresu z CADu k hotovému programu, který je připraven pro výrobu, včetně optimalizovaných drah, správného nástroje s efektivními dráhami, prodlužujícími životnost nástroje. Dílec je zkonstruován v SolidWorks a z něj rovnou načten do Edgecamu, kde je vybrán polotovar a upínací prvky, jsou rozpoznány útvary pro obrábění a je aplikována optimální strategie obrábění pro daný dílec.

GBSC DSCF8645

„Investice do CNC strojů a Edgecamu nám dává kontrolu nad veškerými výrobními operacemi. Máme jasné představy o tom, jak bychom chtěli firmu dále rozvíjet a vzdělávat personál.“

Ruth Hall, marketingový ředitel firmy GBSC

„Díky Edgecamu nejsme omezeni v sortimentu výroby, takže můžeme vyrábět i složité výrobky, dát si záležet na kvalitě a vyrábět je tak, aby vypadaly ještě lépe než kdy dřív. Edgecam je nedílnou součástí výrobního procesu a pomáhá nám rozšířit výrobu o nové produkty. Některé z komplexních komponent, které máme v úmyslu vyrábět, bychom nebyli schopni bez Edgecamu vyrobit vůbec."

Mezi zákazníky firmy jsou také školy a žáci se svými studentskými projekty a také nadšenci do závodění, pro které firma vyrábí ochranné trubkové rámy do závodních aut. Koná se také mnoho závodů na okruzích po celé zemi, na kterých majitelé firmy GBSC také závodí.

„Naše vozy přitahují hodně pozornosti. Pokud zaparkujete hned vedle Ferrari, obhlíží ho více lidí než to Ferrari,“ říká Ruth Hall.

Společnost také provozuje divizi náhradních dílů pro vozy dodávané jako stavebnice, kdy je k dispozici on-line více než 700 produktů, které pasují na GBS Zero a mnoho dalších značek, od stavebnicových až po rallye auta.


Mohlo by vás zajímat: