Exkluzivní partner sekce
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
- 27.03. Autodesk Inventor – kurz pro pokročilé (sestavy a strojní návrhy)
- 27.03. Autodesk Vault – kurz správa dat pro uživatele Autodesk
- 28.03. Autodesk Inventor – návrh trubek a potrubí (Tube and pipe design)
- 28.03. Solid Edge: ideální CAD/CAM řešení pro vaši konstrukci a technologii
- 29.03. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 29.03. Blender – úvod do 3D
- 29.03. Blender – úvod do 3D
- 31.03. Autodesk Fusion 360 – pro uživatele Autodesk Inventor
- 31.03. Webinář: Plánování výrobních a montážních procesů
- 03.04. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
Aktuality
- MobileDrive si vybral technologii Siemens Digital Twin
- 6K Additive dodavatelem pro 3D Systems
- Znovuobjevení zážitku z veletrhu s prodlouženou realitou
- Nexa3D kupuje XYZprinting
- Realtime Landscaping Architect 2023 pro návrhy zahrad
- K dispozici je AMD Software: PRO Edition 23.Q1
- Řešení sestav pomocí novinek SOLIDWORKS 2023
- Blueprint nabídne AM řešení pro zakázkové díly
CAD na www.SystemOnLine.cz
Pracujeme v on-line výuce na PLM projektech |
Autor článku: Petr Fořt | |
Čtvrtek, 21 Leden 2021 17:06 | |
Zvolili jsme téma spojující funkčnosti nástrojů pro práci s plechy a rámovými konstrukcemi spojené s obsáhlejším návrhovým úkolem přívěsu za osobní automobil. S tímto tématem máme zkušenost již z loňského roku, kdy jsme jen řešili ještě ve standardní výuce ve škole. Byly zde tedy již zkušenosti s jednotlivými konstrukčními uzly, ovšem celkově se nám překlopila výuka do zcela nové podoby řešení projektu na dálku. Výuka na dálkuPrvním zásadním problémem bylo seznámení našich studentů s novými a potřebnými funkcemi softwaru. Zde bylo jasné, že je nutné využít sjednocené komunikace s ukázkami návrhových a produktových postupů. Nakonec jsme pro výuku zvolili rokem epidemie ověřenou metodiku komentovaných ukázek pro týmy žáků s aplikací sdílených ploch a komunikace v Microsoft Teams. Výhodou této technologie je stabilní provoz i při zhoršených podmínkách přenosu a možnost sdílení obsahu s desítkami uživatelů. Škola využívá Microsoft Teams v rámci multilicenčního programu pro Office 365. Z počátku jsme měli obavy z nefunkčnosti této technologie v oblasti akcelerované 3D grafiky, ale tyto se ukázaly jako zbytečné. Veškerá grafická informace je předávána včetně hlasového komentáře s minimálním zpožděním a lze ji využít prakticky on-line. Součástí Office 365 je i zajímavý nástroj pro testování a ověřování znalostí s názvem Forms, kterého lze využít například pro získání zpětné vazby z výuky. Technické vybavení v podobě studentských licencíAutodesk v loňském roce 2020 sjednotil multilicenční EDU politiku pro všechny aplikace. Někdy v polovině roku odstoupil od tříletého cyklu EDU licencí a zavedl jednoletý cyklus s verifikací příslušnosti do EDU sektoru. Lehké zmatky, které vznikaly ze začátku, byly rychle překonány, a tak všichni studenti měli k dispozici pro práci doma aktuálně dostupné verze AutoCADu, Autodesk Inventoru a vizualizačních nástrojů. V krátkém čase se tak podařilo přemístit tvorbu projektů do domácího prostředí. Produktová řada Autodesku není navíc příliš náročná z hlediska HW požadavků, tak až na drobné nejasnosti s instalací, nevznikaly ani problémy s funkčností na různorodém spektru studentských PC. Snadnou dostupnost průmyslového softwaru v podobě studentských licencí musíme v rámci on-line výuky opravdu ocenit. Autodesk je v licenční politice opravdu globálně flexibilní a nadčasový. Kompletní projektové řešeníK projektu jsme zajistili průběžné konzultace a studenti se pustili do práce. Primární konstrukční řešení vznikalo na platformě Autodesk Inventor. Jako nejsložitější konstrukční uzel se nakonec ukázal vlastní rám vozíku, který je generován a analyzován s využitím CAD/CAE/FEM nástrojů. Jedná se o komplexnější problém, který vyžaduje především zvýšenou pozornost při zadávání struktury projektu. Finální konstrukční návrhy Tomáše Němce, Pavla Vrbase a Vojtěcha Prášila si můžete prohlédnout na našich vizualizacích. Studentům 4. A děkujeme za aktivitu i v této ne příliš lehké době. Více informací o dalších projektech můžete získat na www.spszr.cz.
Mohlo by vás zajímat:
|