Partneři Projektu CAD
- 03.09. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 04.09. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 05.09. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 08.09. AutoCAD Electrical – základní kurz
- 09.09. AutoCAD kurz – vytváření a prezentace 3D modelů
- 09.09. Trimble SketchUp – základní kurz
- 11.09. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 15.09. Autodesk Maya – úvod do 3D
- 15.09. Blender – pokročilé materiály a renderování
- 16.09. Konference IT Forum 2025
Aktuality
- AMC Bridge rozšiřuje odborné znalosti o Parasolidu
- Kubotek Kosmos MBD Utilities vydání 7.1
- Rapid Fusion uvádí AI asistenta tisku pro optimalizaci 3D tisku
- Meviy rozšiřuje nabídku materiálů pro CNC soustružení
- Vylepšení použitelnosti a výkonu v Coreform Cubit 2025.8
- Offline režim a další novinky v softwaru SOLIDWORKS
- GibbsCAM na EMO Hannover 2025 – Přijďte se inspirovat
- Strategická investice Autodesku do stat-upu Toolpath
Pracujeme v on-line výuce na PLM projektech |
Autor článku: Petr Fořt | |
Čtvrtek, 21 Leden 2021 17:06 | |
Zvolili jsme téma spojující funkčnosti nástrojů pro práci s plechy a rámovými konstrukcemi spojené s obsáhlejším návrhovým úkolem přívěsu za osobní automobil. S tímto tématem máme zkušenost již z loňského roku, kdy jsme jen řešili ještě ve standardní výuce ve škole. Byly zde tedy již zkušenosti s jednotlivými konstrukčními uzly, ovšem celkově se nám překlopila výuka do zcela nové podoby řešení projektu na dálku. Výuka na dálkuPrvním zásadním problémem bylo seznámení našich studentů s novými a potřebnými funkcemi softwaru. Zde bylo jasné, že je nutné využít sjednocené komunikace s ukázkami návrhových a produktových postupů. Nakonec jsme pro výuku zvolili rokem epidemie ověřenou metodiku komentovaných ukázek pro týmy žáků s aplikací sdílených ploch a komunikace v Microsoft Teams. Výhodou této technologie je stabilní provoz i při zhoršených podmínkách přenosu a možnost sdílení obsahu s desítkami uživatelů. Škola využívá Microsoft Teams v rámci multilicenčního programu pro Office 365. Z počátku jsme měli obavy z nefunkčnosti této technologie v oblasti akcelerované 3D grafiky, ale tyto se ukázaly jako zbytečné. Veškerá grafická informace je předávána včetně hlasového komentáře s minimálním zpožděním a lze ji využít prakticky on-line. Součástí Office 365 je i zajímavý nástroj pro testování a ověřování znalostí s názvem Forms, kterého lze využít například pro získání zpětné vazby z výuky. Technické vybavení v podobě studentských licencíAutodesk v loňském roce 2020 sjednotil multilicenční EDU politiku pro všechny aplikace. Někdy v polovině roku odstoupil od tříletého cyklu EDU licencí a zavedl jednoletý cyklus s verifikací příslušnosti do EDU sektoru. Lehké zmatky, které vznikaly ze začátku, byly rychle překonány, a tak všichni studenti měli k dispozici pro práci doma aktuálně dostupné verze AutoCADu, Autodesk Inventoru a vizualizačních nástrojů. V krátkém čase se tak podařilo přemístit tvorbu projektů do domácího prostředí. Produktová řada Autodesku není navíc příliš náročná z hlediska HW požadavků, tak až na drobné nejasnosti s instalací, nevznikaly ani problémy s funkčností na různorodém spektru studentských PC. Snadnou dostupnost průmyslového softwaru v podobě studentských licencí musíme v rámci on-line výuky opravdu ocenit. Autodesk je v licenční politice opravdu globálně flexibilní a nadčasový. Kompletní projektové řešeníK projektu jsme zajistili průběžné konzultace a studenti se pustili do práce. Primární konstrukční řešení vznikalo na platformě Autodesk Inventor. Jako nejsložitější konstrukční uzel se nakonec ukázal vlastní rám vozíku, který je generován a analyzován s využitím CAD/CAE/FEM nástrojů. Jedná se o komplexnější problém, který vyžaduje především zvýšenou pozornost při zadávání struktury projektu. Finální konstrukční návrhy Tomáše Němce, Pavla Vrbase a Vojtěcha Prášila si můžete prohlédnout na našich vizualizacích. Studentům 4. A děkujeme za aktivitu i v této ne příliš lehké době. Více informací o dalších projektech můžete získat na www.spszr.cz.
Mohlo by vás zajímat:
|