Exkluzivní partner sekce
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
- 15.05. Metrologické školení » Drsnost povrchu
- 16.05. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 16.05. Simulate at the Speed of Design 2024
- 22.05. Startujeme CATIA V5 & SOLIDWORKS transformaci
- 23.05. Metrologické školení » Metrologie v praxi I
- 30.05. NEXT 3D: Inovace díky 3D tisku (konference)
- 04.06. Školení: GD&T a výkresová dokumentace
- 05.06. AutoCAD 2013 - základní kurz
Aktuality
- SOLIDDAYS 2024 budou opět na Seči
- CAD Schroer a i4 MEETING přináší moersland 2024
- Pozvánka na konferenci IT FORUM 2024
- InnovMetric vydává PolyWorks 2024
- Hexagon představuje systém PRESTO
- Oznámení asistenta Noesis s umělou inteligencí
- Seminář BIM a dopravní infrastruktura
- 30minutový webinář TransMagic Aerospace
CAD na www.SystemOnLine.cz
Pracujeme v on-line výuce na PLM projektech |
Autor článku: Petr Fořt | |
Čtvrtek, 21 Leden 2021 17:06 | |
Aktuální situace nedává ani ve škole příliš možností se setkávat s našimi studenty. Jak uchopit řadu technických problémů, jak je představit našim mladým technikům? Podívejme se na jednu z ukázek on-line řešených projektů s využitím PLM technologií a projektové výuky, které bylo v listopadu zpracováno na VOŠ a SPŠ ve Žďáru nad Sázavou. Základem našeho projektu bylo zpracování prototypu nového výrobku s využitím PLM softwaru a představení zajímavých CAE funkcí moderních návrhových systémů. Zvolili jsme téma spojující funkčnosti nástrojů pro práci s plechy a rámovými konstrukcemi spojené s obsáhlejším návrhovým úkolem přívěsu za osobní automobil. S tímto tématem máme zkušenost již z loňského roku, kdy jsme jen řešili ještě ve standardní výuce ve škole. Byly zde tedy již zkušenosti s jednotlivými konstrukčními uzly, ovšem celkově se nám překlopila výuka do zcela nové podoby řešení projektu na dálku. Výuka na dálkuPrvním zásadním problémem bylo seznámení našich studentů s novými a potřebnými funkcemi softwaru. Zde bylo jasné, že je nutné využít sjednocené komunikace s ukázkami návrhových a produktových postupů. Nakonec jsme pro výuku zvolili rokem epidemie ověřenou metodiku komentovaných ukázek pro týmy žáků s aplikací sdílených ploch a komunikace v Microsoft Teams. Výhodou této technologie je stabilní provoz i při zhoršených podmínkách přenosu a možnost sdílení obsahu s desítkami uživatelů. Škola využívá Microsoft Teams v rámci multilicenčního programu pro Office 365. Z počátku jsme měli obavy z nefunkčnosti této technologie v oblasti akcelerované 3D grafiky, ale tyto se ukázaly jako zbytečné. Veškerá grafická informace je předávána včetně hlasového komentáře s minimálním zpožděním a lze ji využít prakticky on-line. Součástí Office 365 je i zajímavý nástroj pro testování a ověřování znalostí s názvem Forms, kterého lze využít například pro získání zpětné vazby z výuky. Technické vybavení v podobě studentských licencíAutodesk v loňském roce 2020 sjednotil multilicenční EDU politiku pro všechny aplikace. Někdy v polovině roku odstoupil od tříletého cyklu EDU licencí a zavedl jednoletý cyklus s verifikací příslušnosti do EDU sektoru. Lehké zmatky, které vznikaly ze začátku, byly rychle překonány, a tak všichni studenti měli k dispozici pro práci doma aktuálně dostupné verze AutoCADu, Autodesk Inventoru a vizualizačních nástrojů. V krátkém čase se tak podařilo přemístit tvorbu projektů do domácího prostředí. Produktová řada Autodesku není navíc příliš náročná z hlediska HW požadavků, tak až na drobné nejasnosti s instalací, nevznikaly ani problémy s funkčností na různorodém spektru studentských PC. Snadnou dostupnost průmyslového softwaru v podobě studentských licencí musíme v rámci on-line výuky opravdu ocenit. Autodesk je v licenční politice opravdu globálně flexibilní a nadčasový. Kompletní projektové řešeníK projektu jsme zajistili průběžné konzultace a studenti se pustili do práce. Primární konstrukční řešení vznikalo na platformě Autodesk Inventor. Jako nejsložitější konstrukční uzel se nakonec ukázal vlastní rám vozíku, který je generován a analyzován s využitím CAD/CAE/FEM nástrojů. Jedná se o komplexnější problém, který vyžaduje především zvýšenou pozornost při zadávání struktury projektu. Finální konstrukční návrhy Tomáše Němce, Pavla Vrbase a Vojtěcha Prášila si můžete prohlédnout na našich vizualizacích. Studentům 4. A děkujeme za aktivitu i v této ne příliš lehké době. Více informací o dalších projektech můžete získat na www.spszr.cz.
Mohlo by vás zajímat:
|