Partneři Projektu CAD
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
- 16.10. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 20.10. Autodesk Inventor – základní kurz
- 21.10. AutoCAD – kurz pro pokročilé
- 21.10. Školení pro metrology - Příprava na metrologický audit
- 22.10. Školení pro metrology - Minimalizace chyb v metrologii
- 23.10. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 23.10. Autodesk Maya – pokročilé techniky modelování
- 23.10. ATCx Digital Twin 2025
- 23.10. Objevte nový přístup k 3D modelování s 3DEXPERIENCE CATIA
- 24.10. Autodesk Maya – pokročilé techniky renderování
Aktuality
- Izraelští vědci dosáhli průlomu v 3D tisku skla
- Cate Lochead ředitelkou marketingu v Bentley Systems
- Siemens Trutnov snížil chybovost vyskladnění o 70 %
- BAE Systems a PragoData podporují produkty pro český obranný sektor
- Pulsonix 14.0 vylepšuje návrhy plošných spojů
- Nový materiál pro rapid tooling: Ultracur3D RG 3280
- MCAE na MSV nemůže chybět
- Siemens řešení ve spojení s robotickým broušením
Den s virtuální realitou |
Autor článku: Petr Fořt | |
Středa, 29 Březen 2023 14:59 | |
Virtuální realitu považujeme již pátým rokem za výborný nástroj především v oblasti zpracování studentských projektů. Jedná se převážně o projekty řešené v odborné výuce s využitím PLM, případně BIM software. Nová interaktivní zobrazovací technologie nachází uplatnění všude tam, kde již nedostačuje pro vizuální představivost a interaktivitu například technologie 3D tisku. Jedná se ve výuce převážně o rozsáhlejší návrhy konstrukčních celků, designerských návrhů, staveb, investičních celků apod. Postupně testujeme i využití VR při interaktivním modelování, nebo v řadě jiných oblastí.
Od prvních pokusů ve školním roce 2017/2018 jsme se dopracovali k systematickému nasazení virtuální reality ve spojení se zajímavými ročníkovými a maturitními projekty. Jedním z prvních, takto zpracovaných rozsáhlejších celků 3D dat byla digitalizace Poutního kostela sv. Jana Nepomuckého. O dva roky později vznikl unikátní studentský projekt věnovaný virtuální rekonstrukci původní podoby kostela v době před požárem, 16. července 1784. V tomto projektu se nám podařilo vyřešit celou řadu slepých uliček z hlediska použitých technologií a přístupů. Získali jsme také základní pohled na využití virtuální reality pro zpracování libovolných 3D dat vznikající ve výuce na naší škole. Na základě těchto zkušeností jsme vybudovali na škole specializovanou laboratoř virtuální reality v rámci půdních ateliérů. Vzhledem ke konektivitě odborných aplikací na VR zde využíváme převážně zobrazovacích headsetů HTC Vive Pro a grafických akcelerátorů NVIDIA RTX.
Za další kvalitativní krok kupředu v rozvoji VR na naší škole považujeme dlouhodobější projekt zpracování výukových demonstračních provozů, který byl vytvořen ve spolupráci s našimi průmyslovými partnery. Vznikl unikátní materiál, na kterém máme možnost demonstrovat ve výuce možnosti této technologie v reálné průmyslové praxi při řešení rozsáhlých investičních celků. Současně je tento projekt ukázkou možností této technologie VR v oblasti demonstrace připravovaných projektů již na úrovni 3D dat. Zkušenosti z projektů neustále vylepšujeme a integrujeme do výuky studentů, ať se již jedná o spojení s PLM nebo BIM daty.
Jedním z nejnovějších přírůstků do školní rodiny projektů řešených s pomocí virtuální reality, je projekt studentské formule, která je od počátku navržena jako elektromobil. Nástroje VR využili naši studenti při optimalizaci konstrukčního řešení jednotlivých podsestav. Navíc jsme u této akce oživili zkušenosti s realizací VR CFD tunelu pro vytvoření studie proudění vzduchu při pohybu automobilu. Více informací o výuce a zajímavých projektech najdete na www.spszr.cz.
Mohlo by vás zajímat:
|