Partneři Projektu CAD
| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | |||||
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 
| 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 
| 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 
| 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 
- 05.11. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
 - 05.11. AutoCAD 2013 - základní kurz
 - 05.11. ATCx Unlocking Data Science & AI 2025
 - 06.11. Digitální kontinuita v obraně a bezpečnosti: Od požadavků až po výrobu - bez chy...
 - 10.11. AutoCAD Electrical – základní kurz
 - 10.11. Autodesk Inventor – návrh plechových dílů a součástí (Sheet Metal Design)...
 - 11.11. Autodesk Inventor – kurz pro středně pokročilé (modelování součástí a plochy)...
 - 11.11. Trimble SketchUp – základní kurz
 - 13.11. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
 - 13.11. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
 
Aktuality
- Siemens a HD Hyundai urychlí digitální transformaci a oživení amerického lodního průmyslu
 - Spolupráce UpNano a Husun Technologies pro vysoké rozlišení 2PP 3D tisku
 - Nová pobočka OPEN MIND v Koreji
 - ReverseEngineering.com uvádí 2026 Autodesk Fusion Add-In pro přenosné CMM
 - Digitální kontinuita v obraně a bezpečnosti: Když data, lidé a výroba mluví jedním jazykem
 - AnalySwift spolupracuje s Purdue na vývoji CompositesAI
 - Siemens aktualizuje Designcenter Solid Edge o vylepšení založená na AI a cloudu
 - Evropa podporuje nové VR/AR technologie ve zdravotnictví
 
        Simulace proudění a její prezentace pomocí VR | 
				
		
					
| Autor článku: Petr Fořt | |
| Úterý, 04 Listopad 2025 11:42 | |
| 
 
 Digitální prototyp řešený ze své podstatné části ať již pomocí PLM nebo BIM postupů se stává skvělým zdrojem informací pro tvorbu prvotního designu, vstupní analýzy, konstrukci a technologickou přípravu. Pokud je vše v této části vývoje nachystáno, mohou být 3D data využita pro výrobu, analýzy, kontrolu a měření. 
 Na poli vědy a výzkumu vzniká vedle standardních postupů navíc celá řada velmi zajímavých projektů, které se snaží uchopit vývojový proces nového výrobku zcela odlišně. Jako příklad můžeme uvést myšlenky v oblasti generativního designu, kdy vzniká geometrie výrobku počítačovým generováním na základě vstupních FEM analýz. Finální výrobky jsou až překvapivě podobné strukturám z přírody, která potřebovala na geniální optimalizaci „své produkce“ miliony let evoluce. Před dvaceti lety by bylo tyto tvary prakticky nemožné vyrobit bez 3D tisku. Dnešní svět má díky 3D technologiím virtuální reality navíc skvělé možnosti v oblasti spolupráce a komunikace. Pokud přidáme k těmto možnostem dosažitelnost výkonného průmyslového software našim nejmladším technikům, můžeme počítat s řadou zajímavých výstupů a řešení. Uchopme projekt v podobě 3D dat srozumitelně pro cílového uživateleSrozumitelná prezentace a využití průmyslové virtuální reality s cílem názorného objasnění technických řešení byla hlavní myšlenkou zajímavého projektu, který vznikl na SPŠ ve Žďáru nad Sázavou. Napříč výukou technických oborů jsme si dali se studenty úkol vytvořit názorné prezentace složitých technických problémů s maximálním ohledem na zjednodušení technických informací pro nejmladší žáky ze základních škol a laickou veřejnost. Velmi zajímavé ukázky a studie vznikly především v oblasti názorné prezentace komplikovaných simulací proudění. Projekt „virtuálního digitálního tunelu“ vznikl spojením výukové studie proudění zpracované Davidem Poulem a zapracováním výsledků analýzy do prostředí virtuální reality. Výsledky jsou z hlediska názornosti více než zajímavé. Na obrázcích se pouze pokusíme zprostředkovat skutečný 3D pohled, kdy obcházíte výsledky simulace v měřítku 1:1 s naprosto úžasnými detaily výpočtu. Jako zobrazovací technologie jsme použili headset HTC Vive s aplikačním VR skriptováním od Autodesku. 
 Digitální prototyp jako základní kámen úspěšné spolupráce a komunikaceObecný pohled na 3D data v rámci PLM a BIM řetězce je často skloňován s ohledem na jejich technické využití. Podívejme se na problém využitelnosti potenciálu 3D dat z jiného úhlu pohledu. Hlavním cílem každé produkce je bezesporu realizace výrobků, které jsou podloženy vysokým zájmem o jejich nákup a snadné použití. Uživatel chce mít často již na začátku detailně jasno, jaký produkt získává v podobě ucelené o komplexní informace podané s maximální srozumitelností a ilustrativností připravovaného řešení. 
 Proč tedy nevyužít nejmodernějších 3D technologií a přiblížit již na úrovni projektu často technicky složitá řešení novým uživatelům. „Chcete nový vůz s revoluční dispozicí zavazadlového prostoru?“ Můžete si jej vyzkoušet na digitálním prototypu. „Nejste zcela rozhodnuti a stále přemýšlíte nad dispozicí svého rodinného domu?“. Projděte se jím po několika týdnech projektování s využitím virtuální technologie. Úspory v odstraňování případných problémů, chyb a vzájemných nejasností jsou zřejmé. Do popředí nás techniků, se tak již v počátku tvorby nového projektu dostává nutnost zohlednění požadavků. Velmi významnou pomůckou v této oblasti je výstavba nových projektů na vstupních analýzách inovačního procesu. Se srozumitelnou a maximálně názornou prezentací výsledků lze získat na svou stranu jistě nejednoho zájemce. 
 Ilustrativnost, srozumitelnost a názornost výstupů ze simulace proudění můžete posoudit na přiložených příspěvcích. Proč nevyužít těchto výsledků a technologie virtuální reality i pro jiná složitě prezentovaná témata. Názornost a přehlednost výstupu analýzy je více než výmluvná. Více informací a další zajímavé projekty z výuky s využitím 3D technologií, vizualizace a průmyslového nasazení virtuální reality najdete a adrese www.spszr.cz. 
 
                        Mohlo by vás zajímat:
                     
                        | 


                                                
                                                






Řešení projektů postavené na 3D technologiích jsou již více než dvě desetiletí součástí strategií řady projektů vznikajících napříč technickými obory. Nástup digitálního prototypu do produkčních oblastí lze bezesporu považovat za klidnou odbornou revoluci závěru minulého století. Softwarové nástroje pracující s 3D technologiemi jsou díky rostoucímu výkonu grafických akcelerátorů pro uživatele stále dostupnější až na úroveň mobilní techniky.

