Partneři Projektu CAD
| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
| 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
| 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
| 29 | 30 | 31 |
- 25.12. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 25.12. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 05.01. Autodesk Fusion 360 – základní kurz (úvod do parametrického modelování)
- 05.01. Autodesk Fusion 360 – základní kurz (úvod do parametrického modelování)
- 05.01. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 06.01. Autodesk Fusion 360 – pro uživatele Autodesk Inventor
- 07.01. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 12.01. Trimble SketchUp – prezentace návrhů
- 13.01. Autodesk Inventor – kurz pro pokročilé (sestavy a strojní návrhy)
- 13.01. Trimble SketchUp – základní kurz
Aktuality
- 3D_Kernel_IO 2026 a CAD Simplifier od CoreTechnologie
- Zjednodušení balíčků ProjectWise a SYNCHRO
- Nový 3D konfigurační nástroj pro výrobce rekreačních vozidel
- 3D tisk kovů a plastů – 3 zcela nové technologie v Plzni
- Autodesk Executive Roundtable „AI a transformace v průmyslu“
- T-Mobile zajistil 5G sítí provoz autonomních robotů v Nemocnici Jihlava
- Vyzkoušejte 3D návrh továrny ve virtuální realitě
- HANNOVER MESSE 2026 – poslední volné plochy!
CADfórum 2009 |
| Pondělí, 21 Prosinec 2009 11:25 | |||
|
Nabídněte konkurenční výhoduJe dobrým zvykem na každé podobné akci poukázat na přínosy – potenciální i ověřené – nabízených technologií. Na letošním CADfóru se jako první tohoto tématu chopil Martin Peňáz, produktový manažer Autodesku pro strojírenství, a v příspěvku „Přínosy CAD aplikací v období ekonomického útlumu“ nabídl pohled na to, jak může Autodesk pomoci firmám v současné situaci. Všichni víme, že není lehká – průmysl má podstatně méně zakázek, lidé včetně těch v konstrukcích jsou pod tlakem.Východiskem z dnešní neutěšené situace je nabídnout zákazníkům výrobky, které jejich uživatelům přinesou konkurenční výhodu. Takové je možno úspěšně dodávat i dobách nelehkých. Současný propad zakázek také nabízí prostor pro inovaci procesů. V budoucnu totiž uspějí dobře připravení využít příležitostí v okamžiku růstu. Z diskuse: Potřebujeme konstruovat, ne kreslit. Podle Autodesku můžeme očekávat změny ve způsobech obchodu a distribuce zboží, posilování prodeje na internetu (to si u technologických celků a vůbec investic do technologií nedovedu příliš představit), nutnost zlepšování marketingové komunikace. Lze také očekávat další potřebu zefektivnit konstrukční a výrobní procesy. Cestou k tomuto cíli může být nasazení správy konstrukční dokumentace nebo automatizace rutinních činností. Martin Peňáz zdůraznil, že konstrukce a konstruktér jsou motorem úspěchu strojírenské firmy a základem úspěchu je porozumění požadavkům zákazníka.Aby podpořil svůj výklad, uvedl i několik firem, kterým se daří i přes globální ekonomický pokles. Mezi nimi například společnost Papcel, která i díky nasazeným technologiím Autodesku získala a realizuje velkou zakázku na papírenské stroje do Ruska. V závěru pak naznačil příští přírůstek mezi technologiemi Autodesku – díky nedávné akvizici můžeme očekávat nástroje pro interaktivní tvorbu návodek a katalogů. Inventor Fusion TechnologyUž jste slyšeli o unikátní technologii Autodesku Fusion pro interaktivní práci ve 3D i s modely bez stromu historie? Účastníci CADfóra měli možnost vidět živou ukázku práce s verzí, kterou je možné stáhnout z webu Autodesk Labs, a byli upozorněni na některé nové prvky uživatelského prostředí – průhledný strom historie, funkce vyvolávané pomocí kontextového menu ve formě kruhu kolem kurzoru. Jako nezávislý pozorovatel musím napsat, že na výše uvedených funkcích a vlastnostech nevidím mnoho unikátního a nezbývá než se těšit, až uvedené principy budou k dispozici v komerčních verzích. Vývoj Autodesku jde obdobným směrem jako u jeho konkurentů – řada zmíněných prvků je již k vidění v komerčních produktech jiných značek. Jako výrazné pozitivum je třeba pochválit deklarovanou snahu Autodesku sjednotit uživatelská rozhraní jeho produktů.Spolupráce mezi CADyTím nejlepším kořením každé CAD či PLM konference jsou příspěvky uživatelů. Na letošním CADfóru jich bylo několik a jako první uživatel vystoupil Václav Hryz z VÚKV. Společnost VÚKV se zabývá vývojem a zkušebnictvím kolejových vozidel – tramvají, lokomotiv, vlakových souprav i jejich částí. Ve VÚKV používají řadu CAD systémů. Primární CADy jsou dnes dva – Autodesk Inventor a Catia V5. Zákaznickými požadavky – ať už z důvodu předávaných dat a výstupů, kvůli specifickým potřebám či nutnosti efektivně najít řešení nějakého problému – jsou nuceni využívat i další CADy. Jako podnět pro zamyšlení si zde dovolím uvést několik bodů, kterými Václav Hryz zarámoval své vystoupení:
Od kulatého stoluPo zkušenostech z minulých ročníků CADfóra jsem se skutečně těšil na závěrečný kulatý stůl, při němž je dostatečný prostor na dotazy všech zúčastněných.Nejkošatější diskuse byla kolem cenové politiky Autodesku – z pléna zazněly například názory, že program Autodesk Subscription není příliš vstřícný k dlouhodobým loajálním uživatelům. Někteří uživatelé by zřejmě uvítali i možnost krátkodobého pronájmu potřebných licencí. Dalším tématem, které snad v Autodesku padne na úrodnou půdu, bylo přání zapracovat do Autodesk Inventoru standardy – rámečky, razítka, normálie – tak, aby skutečně odpovídaly příslušné normě (např. ISO). Nezapadl ani povzdech, že řeč je především o cestách jak to či ono zachytit a znázornit pomocí počítače – tedy kreslení, namísto abychom řešili, jak lépe konstruovat. Ještě to můžete stihnoutI když letošní konference CADfórum již proběhla, nemusí být pro vás definitivně minulostí její obsah. Zmíněné i další příspěvky – např. o využití Inventoru při konstrukci dálkově ovládaných svahových sekaček Spider české firmy Dvořák, o problematice zavádění a dodržování standardů či celá stavební sekce – byly zaznamenávány na video a v dohledné době by měly být ke zhlédnutí na stránkách www.cadforum.cz, které provozuje společnost Xanadu.Kolikrát bylo Xanadu hlavním partnerem této akce? |










Šestý ročník konference CADfórum, pořádané již tradičně společností XANADU, se stal pro uživatele produktů společnosti Autodesk největším letošním setkáním v České republice. Program probíhal ve třech sekcích – strojírenství, stavebnictví a GIS pod názvem GISfórum. Pokud jste zaváhali a nezúčastnili jste se osobně ani on-line, prostřednictvím internetového přenosu, nabízím krátké ohlédnutí za strojírenskou sekcí proběhlé akce.
Podle Autodesku můžeme očekávat změny ve způsobech obchodu a distribuce zboží, posilování prodeje na internetu (to si u technologických celků a vůbec investic do technologií nedovedu příliš představit), nutnost zlepšování marketingové komunikace. Lze také očekávat další potřebu zefektivnit konstrukční a výrobní procesy. Cestou k tomuto cíli může být nasazení správy konstrukční dokumentace nebo automatizace rutinních činností. Martin Peňáz zdůraznil, že konstrukce a konstruktér jsou motorem úspěchu strojírenské firmy a základem úspěchu je porozumění požadavkům zákazníka.

Malý rozhovor s Vladimírem Michlem, manažerem rozvoje obchodu Xanadu