Exkluzivní partner sekce
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
- 02.05. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 05.05. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 15.05. Metrologické školení » Drsnost povrchu
- 22.05. Startujeme CATIA V5 & SOLIDWORKS transformaci
- 23.05. Metrologické školení » Metrologie v praxi I
- 30.05. NEXT 3D: Inovace díky 3D tisku (konference)
Aktuality
- Doprovodný program na HANNOVER MESSE 2024
- Partnerství Select Additive se Stratasysem
- SINEC Security Guard identifikuje zranitelná výrobní zařízení
- igus představuje aplikaci igusGo s umělou inteligencí
- Ansys uvádí AnsysGPT s umělou inteligencí
- Maker Faire Prague v květnu na pražském Výstavišti
- AMC Bridge zřizuje AI Center of Excelence
- Nový Datakit V2024.2 pro výměnu technických dat
CAD na www.SystemOnLine.cz
Inspirace pro studentské projekty a propagaci technického vzdělávání |
Autor článku: Redakce | |
Úterý, 06 Červen 2017 00:00 | |
Situace v technických oborech v posledním desetiletí je výrazně ovlivněna úbytkem technicky vzdělaných mladých lidí. Nejen školy, ale i komerční firmy a podniky, soustředí svou pozornost na systematičtější rozvoj vzájemné spolupráce a popularizace technického vzdělávání. Zajímavé řešení připravila pro portfolio svých příznivců a partnerů VOŠ a SPŠ ve Žďáru nad Sázavou. Tato škola působí bezmála 25 let na poli technického vzdělávání a integruje do svých aktivit nejmodernější postupy odborného vzdělávání v úzké spolupráci na technickou praxi. Škola je známá na vzdělávacím trhu především vysokou úrovní integrace projektové výuky s průmyslovým know-how a špičkovým nasazením digitalizace všech etap odborné výuky postavené na PLM a BIM strategiích. Studenti a žáci školy se podílejí v rámci vyšších ročníků studia na řešení rozsáhlejších projektových problémů. Jednotlivé aktivity jsou realizovány jako maturitní projekty, ročníkové práce nebo soutěže, případně jako součást ročníkových praxí, často s finální realizací ve školních dílnách. Témata vznikají často na úrovni vzájemné spolupráce školy s průmyslovou praxí a technickými firmami nad rámec regionu Vysočiny. Součástí výuky jsou díky dlouhodobé spolupráci školy a vyučujících s komerčním sektorem strategie a postupy přebírané přímo z praktických zkušeností v jednotlivých oborech. Velmi výrazně se na této oblasti podepisuje systematický rozvoj využití PLM a BIM technologií ve výuce odborných předmětů s úzkou vazbou na finální realizace projektů. Řada postupů je přímo konfrontována v odborném tisku, učebnicích a v globálních vzdělávacích komunitách společností Autodesk a Siemens. Lze tak realizovat ve výuce velmi komplexní a kreativní problémy, které si často nezadají s komerčními projekty.
VOŠ a SPŠ ve Žďáru nad Sázavou připravila pro zájemce o technické vzdělávání a pro své partnery z komerčního sektoru velmi zajímavý výběr projektů realizovaných v posledních letech. Důraz prezentace je kladem podle autorů do dvou základních oblastí. Jedná se především o snahu ukázat nejmladší generaci a rodičům možnosti realizace výuky s vazbou na jejich budoucí uplatnění. Na druhou stranu tento informační systém vznikl s cílem rozvíjet a prezentovat kreativní dovednosti žáků a studentů a dát jim možnost konfrontovat výsledky své práce přímo s odbornou praxí.
Mohlo by vás zajímat:
|