Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
- 02.05. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 05.05. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 15.05. Metrologické školení » Drsnost povrchu
- 22.05. Startujeme CATIA V5 & SOLIDWORKS transformaci
- 23.05. Metrologické školení » Metrologie v praxi I
- 30.05. NEXT 3D: Inovace díky 3D tisku (konference)
Aktuální články
- Jarní webináře s aplikacemi ArcGIS
- Modix představuje Modix Slicer a vysokorychlostní extrudér
- Jak nové technologie přetvářejí CNC obrábění
- Kreativní soutěž v projektování plná moderních PLM a BIM technologií
- Creaform představuje nové 3D skenery MetraSCAN BLACK+
- Pozvánka na Konferenci GIS Esri v ČR 2024
- Poděkování za účast na Leica Tour
- Efektivní využití QR kódů ve stavebnictví
CAD na www.SystemOnLine.cz
Vývoj prvního celoplastového brzdového pedálu |
Čtvrtek, 09 Duben 2020 12:06 | |
Elektromobilita je na vzestupu. Trh roste a najdeme na něm i sportovní vozy na elektrický pohon. Takový „sporťák“ ale musí být velmi lehký, a proto se při jeho vývoji počítá každý gram hmotnosti. Tu snižují mimo jiné nejrůznější součástky vyrobené z jiných materiálů než z kovu. V jednom ze sériově vyráběných vozů proto nově najdeme plastový pedál. Vyvinula jej společnost BOGE Elastmetall, která je světovým lídrem v oblasti vibračních technologií a aplikací plastů v automobilovém průmyslu, v úzké spolupráci s obchodní jednotkou Lanxess High Performance Materials (HPM). Za svou mechanickou pevnost a velmi nízkou hmotnost pedál vděčí termoplastové kompozitní konstrukci. Jeho struktura se skládá mimo jiné z vložky vyrobené z tepelného dynalitu Tepex, termoplastického kompozitu vyztuženého kontinuálními vlákny od společnosti Lanxess. Díky kompozitní konstrukci je brzdový pedál o 50 procent lehčí než srovnatelná ocelová konstrukce. Splňuje i náročné požadavky na zatížení díky konstrukci vláknité vrstvy na míru vyrobené vložky Tepex a dostatečnému vyztužení. Automatizace umožňuje tuto z hlediska bezpečnosti důležitou součást automobilu vyrábět efektivním způsobem vhodným i pro velkovýrobu. Přesná kombinace vláknitých vrstev uspořádaných v různých směrechPlně konsolidované polotovary Tepex dynalit mají termoplastickou matrici, která je obvykle zpevněna vrstvami ze skleněných vláken. Brzdový pedál pro sportovní elektromobil má kompozitní strukturu s polyamidovou matricí, která obsahuje jednosměrné vláknité vrstvy uvnitř a textilní vrstvy s vlákny uspořádanými pod úhlem 45 ° na obou krycích vrstvách. Vnitřní vrstvy dávají součásti vynikající pevnost v tahu a ohybu. V brzdovém pedálu se používá větší množství prvků s prameny ze skleněných vláken, které zesilují jeho spodní stranu. To přispívá ke kýžené bezpečnosti posádky vozu. Protože prvky jsou složeny ze vzájemně kompatibilních plastových matric, mohou být jednoduše přivařeny k vložce Tepex pomocí laseru. Výsledkem jsou lamináty s vláknitými vrstvami, které přesně sledují dráhu zatížení. Krycí vrstvy vložky se svými 45 ° vláknitými vrstvami zajišťují vysokou pevnost pedálu v krutu. Čtyři verze brzdového pedálu v sériové výroběNa míru vyrobená vláknitá vrstva a kombinace organických fólií umožnily co nejvíce snížit hmotnost brzdového pedálu a současně dosáhnout výjimečně vysoké úrovně mechanických charakteristik, které taková bezpečnostní komponenta musí splňovat. V současné době existují čtyři různé konstrukce brzdového pedálu v sériové výrobě založené na celoplastové verzi. Automatizované zpracováníJak už bylo zmíněno - brzdové pedály jsou vyráběny automatizovaným způsobem pomocí hybridního formování v krátkých cyklech vhodných pro velkovýrobu. První fáze výroby zahrnuje přesné nastavení prvků pomocí optických měřících systémů a jejich umístění na vložku Tepex od LANXESS, aby k ní mohly být přivařeny. Vysoce pevné konstrukční prvky pro elektromobilyPro termoplastické kompozitní struktury se ve sféře elektromobility otevírají nové možnosti. „Kromě pedálů se například jedná o vložky Tepex od společnosti LANXESS používané mimo jiné na nosnících nárazníků či v pouzdrech a krytech elektrobaterií,“ vysvětluje Klaus Vonbert. Dalším velkým plusem ve využívání termoplastů od firmy LANXESS v automobilovém průmyslu je nízká uhlíková stopa při jejich výrobě. Termoplastové kompozity jsou nejen mnohem lehčí, ale umožňují také integraci funkcí, jako jsou různé držáky či upevňovací prvky. Díky tomu šetří při výrobě kromě váhy i energii a náklady. Více informací o produktech, vývoji, technologiích a službách firmy Lanxess, které používají polyamidy, polyestery a termoplastické kompozity pro nové formy dopravy a zejména elektrická vozidla, naleznete na new-mobility.lanxess.com a www.e-mobility. lanxess.com.
Mohlo by vás zajímat:
|