Partneři Projektu CAD
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
- 09.06. Autodesk 3DS MAX – kurz
- 09.06. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 12.06. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 12.06. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 16.06. Autodesk Inventor – kurz pro pokročilé (sestavy a strojní návrhy)
- 16.06. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 23.06. Unreal Engine – vizualizace
- 23.06. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 23.06. Unreal Engine – vizualizace
- 25.06. Autodesk Inventor – kurz pro pokročilé (sestavy a strojní návrhy)
Aktuální články
- Eurocom uvádí na trh pracovní stanici Nightsky RX515
- Virtuální realita při návrhu interiérů ve žďárské SPŠ
- UltiMaker S6: cenově dostupný, vysoce výkonný 3D tisk
- Corpis Maps s FLOWii – nový rozměr řízení byznysu
- Sympozium OPEN MIND Sales & Tech 2025
- Konference HERITAGE BIM 2025 a BIM DAY 2025
- Realizujeme projekty na škole s využitím 3D tisku, 7. díl
- Staňte se přednášejícím na BIM OPEN 2025 v Ostravě
Valeo s VŠB-TUO vyvíjejí auto s řízením drive-by-wire |
Středa, 13 Leden 2021 19:24 | |
Nicméně s blížícím se nástupem plně autonomního řízení je jasné, že se taková vozidla neobejdou bez ovládání tzv. „po drátech“. Valeo, coby přední výrobce senzorů pro automobilový průmysl, už nyní proto usilovně pracuje na technologii řízení drive-by-wire (DbW) určené pro autonomní vozidla. Ve spolupráci s VŠB-TUO vyvinulo vlastní systém komplexního řízení typu DbW. Primárně však prozatím není určeno jako nová komfortní funkce, kterou by měl dostat v nejbližší době sériově vyráběný osobní automobil. Ostravská polytechnika na základě požadavků a asistence Valeo vyvinula novou hardwarově softwarovou platformu DbW, určenou pro validační testy specifických režimů autonomního řízení a také senzorů určených pro asistenční systémy současných vozidel. Plně elektronické řízení typu DbW umožňuje vysokou dynamiku řízení, a je preciznější než sebelepší „živý“ testovací řidič. Díky integraci systému se vozidlo stává plně řiditelným v podélném i příčném směru s možností nouzového brzdění a dalších specifických funkcí, vhodných pro vývojové účely. Součástí společné realizace byla finální integrace systému, kterým je výkonný počítač s řadou komunikačních rozhraní a modulů (CAN, I/O a reléových modulů, vývojového HMI, managementu napájení, atp.), do zavazadlového prostoru testovacího vozu a propojení s elektronickými systémy auta. Valeo ho v současné době používá na svém polygonu v Milovicích pro již zmiňované testování asistenčních a autonomních systémů na bázi detekční kamery na čelním skle. Vozidla s DbW mohou být vybavena i jinými senzory Valeo, jako například radar, LiDAR Valeo SCALA nebo ultrazvukové senzory. Interface zprostředkovává hlavní funkce nezbytné pro řízení vozidla, včetně stavové vizualizace skrze HMI, u nichž je doposud používána mechanická vazba a umožňuje jak oddělené samostatné, tak kombinované současné podélné a příčné řízení. Systém např. realizuje:
Technologie Valea je integrována do jednoho ze čtyř celosvětově nově vyrobených vozidel. Valeo má nejrozsáhlejší technologické portfolio na trhu a nabízí ultrazvukové senzory, kamery, radary a sériově vyráběný LiDAR pro automobilový průmysl, který podporuje bezpečnější a chytřejší mobilitu.
Mohlo by vás zajímat:
|