Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
- 11.12. Autodesk Fusion 360 – pro uživatele Autodesk Inventor
- 11.12. Autodesk 3DS MAX – kurz
- 12.12. AutoCAD kurz – navrhování a správa dynamických bloků
- 14.12. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 14.12. Autodesk Maya – pokročilé techniky renderování
- 14.12. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 18.12. AutoCAD kurz – navrhování a správa dynamických bloků
- 18.12. Unreal Engine – vizualizace
- 05.01. AutoCAD 2013 - základní kurz
Aktuální články
- SprutCAM X ve verzi 17.0.10 se lépe vyhýbá se kolizím
- VIVE Ultimate Tracker pro sledování pohybu s XR headsety
- Additive Industries aktualizuje 3D tiskárny MetalFAB
- Profika uvádí na trh novou robotickou buňku
- GeoPas.cz – nejen katastrální mapy
- Dostupnost notebooku ThinkPad X1 Fold 16 od Lenova
- Teledyne Geospatial spouští elektronický obchod
- Seminář Přesné a rychlé nacenění formy či nástroje
CAD na www.SystemOnLine.cz
Valeo s VŠB-TUO vyvíjejí auto s řízením drive-by-wire |
Středa, 13 Leden 2021 19:24 | |
Nicméně s blížícím se nástupem plně autonomního řízení je jasné, že se taková vozidla neobejdou bez ovládání tzv. „po drátech“. Valeo, coby přední výrobce senzorů pro automobilový průmysl, už nyní proto usilovně pracuje na technologii řízení drive-by-wire (DbW) určené pro autonomní vozidla. Ve spolupráci s VŠB-TUO vyvinulo vlastní systém komplexního řízení typu DbW. Primárně však prozatím není určeno jako nová komfortní funkce, kterou by měl dostat v nejbližší době sériově vyráběný osobní automobil. Ostravská polytechnika na základě požadavků a asistence Valeo vyvinula novou hardwarově softwarovou platformu DbW, určenou pro validační testy specifických režimů autonomního řízení a také senzorů určených pro asistenční systémy současných vozidel. Plně elektronické řízení typu DbW umožňuje vysokou dynamiku řízení, a je preciznější než sebelepší „živý“ testovací řidič. Díky integraci systému se vozidlo stává plně řiditelným v podélném i příčném směru s možností nouzového brzdění a dalších specifických funkcí, vhodných pro vývojové účely. Součástí společné realizace byla finální integrace systému, kterým je výkonný počítač s řadou komunikačních rozhraní a modulů (CAN, I/O a reléových modulů, vývojového HMI, managementu napájení, atp.), do zavazadlového prostoru testovacího vozu a propojení s elektronickými systémy auta. Valeo ho v současné době používá na svém polygonu v Milovicích pro již zmiňované testování asistenčních a autonomních systémů na bázi detekční kamery na čelním skle. Vozidla s DbW mohou být vybavena i jinými senzory Valeo, jako například radar, LiDAR Valeo SCALA nebo ultrazvukové senzory. Interface zprostředkovává hlavní funkce nezbytné pro řízení vozidla, včetně stavové vizualizace skrze HMI, u nichž je doposud používána mechanická vazba a umožňuje jak oddělené samostatné, tak kombinované současné podélné a příčné řízení. Systém např. realizuje:
Technologie Valea je integrována do jednoho ze čtyř celosvětově nově vyrobených vozidel. Valeo má nejrozsáhlejší technologické portfolio na trhu a nabízí ultrazvukové senzory, kamery, radary a sériově vyráběný LiDAR pro automobilový průmysl, který podporuje bezpečnější a chytřejší mobilitu.
Mohlo by vás zajímat:
|