Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
- 29.06. Autodesk Inventor – kurz pro středně pokročilé (modelování součástí a plochy)...
- 30.06. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 05.07. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 13.09. Drsnost povrchu
- 29.09. Metrologie v praxi II
- 10.10. Metrolog organizace
- 05.11. AutoCAD a AutoCAD LT: základy
Aktuální články
- Digitalizace průmyslu ve výuce (1. díl)
- Samsung rozšiřuje profesionální řadu monitorů ViewFinity
- Nabídka aktivní účasti na Konferenci GIS Esri v ČR
- Schneider Electric podpořil studenty ČVUT a udržitelný projekt Solar Decathlon
- HxGN LIVE Global 2022
- T-MAPY slaví 30 let na trhu
- Epson na veletrhu Automatica 2022 – noví roboti a software
- Povinné používání metody BIM je za dveřmi
Český letoun Zuri se úspěšně vznesl |
Úterý, 11 Leden 2022 01:32 | |
Zároveň se chystá odhalení zcela nového letounu nazývaného Zuri 2.0. Novinka by se měla od současně testovaného modelu lišit především lepší aerodynamikou a více se přibližovat finální sériové podobě. Vývoj nové generace si však vyžádá další finance, které Zuri hledalo u investorů v nejnovějším kole financování. V něm se nakonec podařilo získat 1,3 milionu eur, tedy zhruba 33 milionu korun. Celková výše investic do společnosti se tak navýšila na téměř 70 milionů korun. Ale popořadě… Zuri je elektrický letoun s kolmým startem i přistáním a doletem až 700 kilometrů. Technologie počítá nejen s elektromotory, ale také turbínou s generátorem. Tento generátor bude schopný napájet energií elektromotory a dobíjet baterie, díky čemuž by měl letoun dosáhnout více letových hodin a zároveň být schopen letět rychlostí v řádech stovek kilometrů za hodin. V dílnách v Kralupech nad Vltavou a nyní i v Hostivicích se na projektu pracuje od roku 2017, přičemž Zuri za tuto dobu vytvořilo zhruba pět modelů ve velikostech od dvou do tří metrů, jeden pětimetrový a jeden demonstrátor o rozpětí jedenácti metrů. A právě ten má za sebou první letovou zkoušku. Stroj pracuje s osmi rotory umístěnými před a za křídly letounu. Další vrtule zdobí samotný chvost trupu, na který následně navazuje plochý ocas vzdáleně připomínající klasický spoiler u auta. Nově získané peníze poslouží primárně na rozšiřování týmu na 20 až 25 lidí. Illich původně plánoval, že s investicemi osloví zahraniční partnery, ale nakonec v první vlně jde hlavně o české peníze. Na investice ze zahraničí by tak mělo podle všeho dojít příští rok. Letoun verze 2.0 měl být odhalen ještě v roce 2021, ale na webu Zuri.com jsem o tom zprávu nenanšel. Získané peníze by pak mohly vývoj podstatně zrychlit, což je Illichovo hlavní přání. Proto přemýšlí i nad crowdfundingem. Do finále celého projektu je ještě dlouhá cesta, ale Michal Illich však krok za krokem dokazuje, že i u nás může vznikat stroj, který má šanci se jednou postavit těm největším hráčům. Jsme hrdí, že můžeme být u toho. Do projektu Zuri dodává digitální cloudovou platformu 3DExperience společnost Technodat, to umožňuje týmu efektivně spolupracovat při vývoji, komunikovat a zapracovávat změny designu a agilně inovovat. Zpracováno podle aktuality na webu společnosti Technodat.
Mohlo by vás zajímat:
|