Partneři Projektu CAD
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
- 05.05. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 05.05. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 07.05. Webinář Optimalizace PCB z pohledu tepelného managementu v programu Ansys Icepak...
- 12.05. Autodesk Inventor – kurz pro středně pokročilé (modelování součástí a plochy)...
- 13.05. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 14.05. Tolerance Management Fórum
- 15.05. AutoCAD – kurz pro pokročilé
- 15.05. ATCx Simulate at the Speed of Design
- 15.05. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 22.05. Metrologické školení » Měření tvrdosti kovových materiálů
Aktuální články
- Konference GIS Esri v ČR 5.–6. listopadu 2025
- Detailnější pohled na Moravu a Slezsko
- OPEN MIND uvádí hyperMILL 2025
- GEFOS zve na konferenci 3D Days 2025
- ZWSOFT vydal ZWCAD MFG 2026 Beta
- Cesta k bezpečné automatizaci: jak roboty mění stavební průmysl
- ALLPLAN 2025-1 zvyšuje efektivitu a spolupráci
- Epson představuje nové tiskárny SureColor řady P
CAD na www.SystemOnLine.cz
Skladon testuje prvního autonomního robota |
Středa, 20 Září 2023 09:20 | |
Cílem projektu je nejen urychlení a zvýšení kapacit u skladových operací a zjednodušení práce operátorům, ale také manifestace toho, jaký má robotizace v logistice do budoucna potenciál. Z mošnovského distribučního centra Skladonu se tak stává showroom robotizace pro širší logistickou komunitu. Vůbec první prototyp autonomního robota zahájil svůj testovací provoz v mošnovském distribučním centru letos v srpnu. Jde o řešení od Sluna, která firmám zajišťuje dodávku informačních systémů i hardwaru a od roku 2020 také implementaci autonomních a RPA robotů. V rámci této spolupráce budou prostory Skladonu sloužit zároveň jako místo, kde lze dalším firmám živě demonstrovat, jaké mohou mít podobné robotické technologie v logistice přínos. Podle Maxe Kováře, ředitele logistiky ve Skladonu, je důležité ukázat, jak dynamicky se svět logistiky vyvíjí, a přispět k tomu, aby se české firmy nebály na jeho rozvoji aktivně podílet. Robotizace poskytuje v tomto směru spoustu možností, které se jednoduše nejlépe ukazují v reálném provozu a za pomoci reálných výsledků. V Mošnově má robotický model Fetch CartConnect na starosti převoz zboží z vychystávacích zón do zón balících, čímž by měl přispět k urychlení celého vychystávacího procesu, a tedy i zkrácení času pro odbavení jednotlivých objednávek. Pro jeho fungování bylo nutné vyčlenit v distribučním centru vhodné zóny, odkud bude vybrané zboží odebírat, a rovněž pozměnit celkové nastavení tzv. picking procesu. Podobnou iniciativu v oblasti robotizace ve Skladonu vnímají jako přirozenou součást dalšího rozvoje. Prvotně dokáže pomoci s navýšením produktivity v rámci skladových operací a uvolnit tak ruce zaměstnancům, kteří mohou věnovat čas a energii jiným úkolům. Kromě toho se postará o urychlení vychystávání objednávek, což následně pocítí i samotný obchodník, pro kterého bývá rychlost jejich odbavení ve vztahu ke spokojeným zákazníkům klíčová. V případě, že se zkušební provoz robota osvědčí, určitě nezůstane pouze u jednoho prototypu. Robotizace jako cesta k efektivnějšímu plánování kapacit i dalším procesním inovacímV rámci pilotního provozu získává robot požadavky na přepravu zboží prostřednictvím tabletu, v ostrém fungování by pak byl kompletně integrován se systémem Skladonu a veškeré úkoly by plnil automaticky na základě standardního vychystávacího procesu. Ke kontinuálnímu sledování a hodnocení robota slouží dashboard, který disponuje přehledem o jeho využití, informuje tak např. o počtu splněných nebo čekajících úkolů. V případě že by Skladon do svého distribučního centra v budoucnu implementoval robotů více, projevil by se jejich synergický efekt, díky čemuž by bylo možné lépe a dynamičtěji plánovat, rozdělovat kapacity či upravovat jednotlivé procesy. Nejlepší způsob, jak přesvědčit zákazníka, je ukázat mu robota v akci přímo ve skladu. Velký přínos vnímají po prvních dnech i zaměstnanci, protože jim robot šetří spoustu zbytečně nachozených kroků. Je skvělé, že si s novým kolegou vytvořili osobní vztah, pojmenovali ho a berou svého „Karla“ jako neúnavného parťáka v plnění každodenních úkolů. Z implementace nových technologií těží zaměstnanci i klientiRobotizace však není tím jediným, na co se Skladon v rámci zefektivnění provozu zaměřuje. V letošním roce se soustředil i na celkovou reorganizaci svého distribučního centra a s tím související zavedení tzv. VNA vozíků sloužících pro zaskladňování palet se zbožím. V rámci efektivnějšího řízení hladiny zásob či detailnějšího přehledu na straně klientů pak společnost implementovala tzv. cubiscan, tedy 3D skener, který eviduje rozměry a váhu jednotlivých položek ve skladu a následně tyto informace spolu s fotografiemi přenáší do interní databáze i do klientské aplikace MySkladon. Všechny tyto změny a nově zavedené technologie mají za cíl efektivnější využití skladových prostor, ulehčení práce zaměstnancům i celkové navýšení produktivity provozu. Pro Skladon jsou další optimalizace a zefektivnění provozu důležité i v rámci dosahování vytyčených firemních cílů. Společnost, která loni navýšila svůj obrat o 23 milionů na celkových 144 milionů korun, se totiž nyní soustředí na výběr vhodného trhu pro svou první zahraniční expanzi. Jejím cílem je vybudovat síť fulfillmentových center napříč Evropou a obsloužit tak evropské země v rámci služby next-day delivery, tedy doručení do druhého dne. Aktuálně se Skladon stará o logistiku přibližně 70 středním a větším obchodníkům, přičemž silný důraz klade především na individuální přístup a inovativní pojetí nabízených služeb.
Mohlo by vás zajímat:
|