Partneři Projektu CAD
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |
- 19.03. Metrologické dvoudenní školení » Metrologie v praxi I a II
- 20.03. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 26.03. Webinář Od návrhu po digitální dvojče, Řešení Ansys a PTC v životním cyklu výrob...
- 31.03. HANNOVER MESSE 2025
- 05.04. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 22.05. Metrologické školení » Měření tvrdosti kovových materiálů
Aktuální články
- Využijte sílu a schopnosti správy dat se Solid Edge X
- ENCY Software aktualizuje svá CAD/CAM/OLP řešení
- Nový skenovací systém SCANLAB s aperturou 7 mm
- Webinář o řešení nesouladu mezi ECAD-MCAD
- Fúzní reaktor ITER – 4D vizualizace na vyšší úrovni
- Caracol představuje extrudér xHF na JEC World 2025
- Co je ZW3D CAM? Ideální volba pro malé a střední podniky
- AEC‑DATA 25 let na trhu
CAD na www.SystemOnLine.cz
T+T Technika a trh
Plzeň ukázala novou autonomní tramvaj |
Úterý, 25 Únor 2025 14:41 | |
Inovace pro bezpečnější a efektivnější provozPlzeňské městské dopravní podniky ve spolupráci s předními akademickými a technologickými partnery 20. února představily technologický demonstrátor autonomní tramvaje v rámci speciální demo ukázky ve vozovně Slovany. Ta se zaměřila na automatizaci pohybu tramvají na konečných zastávkách. Současná praxe totiž vyžaduje, aby řidiči na konečných neustále pojížděli s tramvají, což omezuje jejich možnost odpočinku a zvyšuje riziko nehod. Nové autonomní řešení umožní tramvajím pohybovat se samostatně po konečné zastávce, zatímco řidiči budou moci plnohodnotně využít svou pauzu. Technologie vychází z poznatků výzkumu pro americkou agenturu DARPA a nachází praktické uplatnění v městském provozu. Technické řešeníJak to funguje? Autonomní tramvaj bude v budoucnu využívat modulární hardware, který lze snadno napojit na stávající vozidla, což je výrazně levnější než nákup zcela nové autonomní tramvaje. Tento hardware lze jednoduše přizpůsobit konkrétnímu modelu tramvaje. Systém autonomního řízení, který se již léta osvědčuje v různých aplikacích, byl úspěšně otestován v demo ukázce. Software využívá přesně zmapované konečné stanice a běžně používané mapovací algoritmy. Standardní senzory umožňují přesné vnímání okolí a autonomní systém dokáže rozpoznávat překážky, adaptovat se na měnící se podmínky. Další rozvoj se zaměří na sociální aspekty autonomního provozu. Cílem je vytvořit spolehlivý a bezpečný systém, který bude plně funkční v běžném provozu a splní všechny legislativní požadavky. Softwarové řešení pro autonomní řízení vyvinul Tomáš Krajník z FEL ČVUT a o hardware se postaral Pavel Turjanica z FEL ZČU. Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) poskytly infrastrukturu pro testování, Pragoimex zajistil technické podklady pro ovládání vozidla, a SIT Plzeň, která projekt podporuje v rámci své vize města jako centra inovací v oblasti mobility. Unikátní řešení v evropském kontextuNa rozdíl od některých zahraničních systémů, které integrují autonomní prvky pouze do nových vozidel, tato technologie umožňuje modernizaci stávajícího vozového parku. Plzeň se tak znovu potvrzuje jako lídr v oblasti autonomní mobility – vedle vlastního testovacího polygonu vybaveného 5G technologiemi zde vzniká také 5G Mobility Innovation Lab Pilsen, které podporuje inovace v dopravě a autonomních systémech. Klíčové přínosy autonomní tramvajeTato událost je významným milníkem, protože poprvé představuje technologický demonstrátor autonomní tramvaje. Automatizace významně přispívá ke zvýšení bezpečnosti provozu snížením rizika nehod a zajištěním plynulejšího chodu dopravy. Současně optimalizuje náklady a efektivněji využívá lidské zdroje dopravních podniků. Pro řidiče znamená tato inovace zlepšení pracovních podmínek, jelikož jim umožňuje plnohodnotný odpočinek mezi jízdami, čímž zvyšuje jejich komfort a snižuje únavu během směn.
Mohlo by vás zajímat:
|