Partneři Projektu CAD
- 22.09. Blender - úvod do 3D
- 22.09. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 24.09. AutoCAD kurz – navrhování a správa dynamických bloků
- 24.09. Webinář: PLM platforma 3DEXPERIENCE jako páteř digitální transformace
- 24.09. Webinář Systémové simulace potrubních a chladících systémů
- 25.09. Autodesk Inventor – návrh plechových dílů a součástí (Sheet Metal Design)...
- 26.09. Autodesk Fusion 360 – pro uživatele Autodesk Inventor
- 26.09. Autodesk Inventor – kurz iLogic
- 29.09. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 29.09. Unreal Engine – vizualizace
Aktuální články
- Realizujeme projekty na škole s využitím 3D tisku, 8. díl
- Pozvánka na konferenci BIM DAY 2025
- VARS BRNO představuje CleveRA Car
- Pozvánka na webinář Simulace sypkých hmot
- DN Solutions & HELLER – silní partneři spojují síly
- Sleva 30 % na poslední místa BIM Open 2025
- Nový Navigator 8 se snadným plánováním zastávek na trase
- Odolný tablet WEROCK Rocktab U212 Pro s velkým displejem
Studentský tým eForce s novou autonomní elektroformulí |
Středa, 26 Červen 2024 09:24 | |
V porovnání s loňskou autonomní elektroformulí eForce byl vůz prakticky celý přestavěn. Zřejmě nejdůležitější novinkou je zbrusu nový monokok. Vytvořit novou formu pro monokok zabralo hodně času a je dělaná tak, aby ji bylo možné recyklovat pro budoucí tři až čtyři vozy – s lehkými úpravami, podle toho, co budou vyžadovat pravidla soutěží. Vývoj autonomních systémů pro novou sezónu pak výrazně usnadnilo simulační prostředí, které tým eForce intenzivně vyvíjel v loňském roce. Během tohoto roku prošel simulátor několika zásadními změnami, například umožňuje testování algoritmů rychleji než v reálném čase, což vede k mnohem efektivnějšímu vývoji. Autonomní systém se stále více přibližuje jízdním schopnostem reálného pilota. V prvním kole závodu si systém zmapuje celou trať a na základě získaných dat vypočítá ideální závodní stopu, podobně jako by ji naplánoval skutečný pilot. „Následně formule vyhodnocuje, jakou rychlostí může jet v jednotlivých úsecích a jak se má v těchto úsecích chovat, aby dosáhla co nejlepšího výkonu. Ohledně plánu letošní závodní sezony už má tým eForce jasno. První soutěž čeká v půli července v Rakousku, což je jeden z prestižnějších závodů. Zde eForce poměří síly hlavně s rakouskými a německými týmy, což je jeho největší konkurence. Tento závod bude zátěžová zkouška. Poté začátkem srpna bude závod v Česku a následně v Německu. Poslední letošní závod pro tým eForce se uskuteční v září v Itálii. Na podzim 2023 spojily své síly týmy eForce FEE Prague Formula z FEL ČVUT a CTU CarTech z FS ČVUT právě proto, aby mohly ve vývoji autonomních elektroformulí a na závodech konkurovat nejlepším studentským týmům z Mnichova a Stuttgartu. Posílený tým nyní pokračuje pod názvem eForce Prague Formula, formule však bude mít červeno‑modrý design, jako měly vozy CTU CarTech. Ještě před tímto spojením tým eForce loni v červnu uvedl svou první fúzi autonomní a pilotované elektroformule. Parametry vozuCelková délka [mm] 2867
Mohlo by vás zajímat:
|