SolidVision
3DConnexion
Google překladač: English Deutsch
Dytron
Karat

StreamTech.tv

streamtech tv-logo
ORBIT

NICOM – nástroje pro virtuální realitu – Maya, Maya LT

Pátek, 19 Únor 2016 08:14

Tags: Autodesk | Kurzy | Maya | Maya LT | Nicom | Virtuální realita | Vzdělávání

nicom-sculpt-1607S virtuální realitou se v současné době setkáváme téměř všude, od her pro mobilní telefony, počítače a herní konzole až po virtuální prohlídky všeho druhu a připravit správně kvalitní obsah je pro výsledný dojem naprosto nezbytné. Nástrojů pro přípravu modelů, scén a animací je v současné době nepřeberné množství a programy od Autodesku jsou samozřejmě mezi nimi. Ačkoliv tvorba virtuálních prostředí vyžaduje řadu zkušeností, k vytvoření jednoduchého virtuálního světa jsou po technické stránce zapotřebí v podstatě dvě věci, dva nástroje, 3D program a herní prostředí (Game engine).

Naprostá většina polygonálně založených 3d programů (např. Maya, 3ds Max, Modo nebo Blender) si s tvorbou takového prostředí hravě problémů poradí. Kupříkladu Maya LT je k tomuto přímo předurčena a Autodesk ve snaze přiblížit se nezávislým vývojářům nabízí tuto verzi za více než příznivých podmínek spolu s vlastním herním enginem Stingray v ceně.

Jaký je ty rozdíl mezi Mayou a Mayou LT?
Jednoduše řečeno, Maya LT je mírně ořezaná verze klasické Mayi, ale přesto má v sobě všechno to, bez čeho žádný virtuální svět neobejde: Sadu modelovacích a texturovacích nástrojů, od verze 2016 obohacenou dokonce o Sochařské nástroje z Mudboxu (ne všechny samozřejmě, ale ty nejdůležitější), dále samozřejmě kompletní animační prostředí tak jako klasická Maya a přímou návaznost do herních enginů a to jak do Autodeskového řešení stingray, tak i do Unreal Enginu nebo do Unity.

nicom-shader-1607

Ve verzi LT chybí většina nástrojů určeným pro filmový průmysl jako jsou pokročilé možnosti renderování (např. Mental Ray), sada kompozičních nástrojů a dynamické efekty.
Vše co v Maya LT chybí se obvykle řeší až v herním prostředí, kde vše na rozdíl od filmových efektů probíhá v reálném, což vyžaduje odlišný přístup.

nicom-uv-1607

Klasická Maya samozřejmně obsahuje veškeré nástroje pro tvorbu her i filmů a je tedy více než vhodná pro tvorbu viruálních světů.

Ucelený úvod do světa 3d v Mayi můžete prožít na kurzu NICOM: Autodek Maya – základní kurz.
Průvodcem kurzu vám bude autor tohoto článku Ondřej Hudeček.

Zdroj obrázků: Autodesk


Mohlo by vás zajímat:
 

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit