Soutěž - reproduktory Trust
Google překladač: English Deutsch

NICOM – (ne)ztrácet čas renderováním

Čtvrtek, 26 Květen 2016 15:08

Tags: 3ds Max | GPU | Maya | Mental Ray | Nicom | Renderování | Scanline | SketchUp | V-Ray

Renderování v reálném čase

Maya pro dvanactilete2-1621Minulost
Render je ve světě digitálních tvorby hardwarově a často tak i časově tou nejnáročnější částí celého procesu. Není výjimkou, že výsledky jsou k vidění až po dlouhých hodinách renderovní, kdy je využit veškerý dostupný výkon počítačů. Pokud jsou navíc po tom všem zapotřebí změny a celý proces se musí opakovat začíná to být nejen časově náročné, ale také drahé.
Do této kategorie patří většina běžných renderů jako je Scanline, Mental Ray, V-Ray ...

Současnost
Tento problém začali někteří výrobci řešit graficky akcelerovanými rendery (GPU Rendery), díky kterým je možné s dostatečně výkonnou grafickou kartou renderovat téměř v reálném čase, což umožňuje tvůrcům renderovat scénu ve stejnou dobu kdy na ní pracují a díky tomu ji tak mnohem lépe ladit a nastavovat.
Pro GPU rendery je ale obvykle zapotřebí silných a výkonných grafických karet, které rozhodně nepatří mezi levné zboží. Taková grafika, která si slušně poradí s GPU renderem se pohybuje od dvaceti tisíc výše. Je to ale často ekonomičtější řešení než pořízení renderovacích farem.
Spousta renderů v současnosti kombinuje výhody GPU i CPU a díky tomu je možné vytvářet náhledy téměř v reálném čase a výsledky pak renderovat standardní cestou v již zaručené kvalitě.
Mezi zástupce GPU renderu patří Nvidia iray, Redshift, V-ray RT, Octan render a další

Budoucnost
V poslední době je však na vzestupu zcela nová vlna renderování, která přichází z herního světa. Jelikož herní svět funguje hlavně v reálném čase tak, aby se mohl hráč libovolně pohybovat plynule ve virtuálním prostředí, je tedy zapotřebí aby se toto digitální prostředí renderovalo rychlostí 60 snímků za vteřinu. Se stále se zlepšujícím výkonem počítačů a vychytanějšími herními enginy jsou výsledky v herním prostředí téměř tak reálné jako u standardních renderů. Díky tomu můžeme dnes využívat k renderováním animací, vizualizací, či interaktivních aplikací tyto herní enginy. Díky tomu se tak tvůrci můžou plně zaměřit na kvalitní obsah bez čekání na render.
Herní enginy se začínají široce využívat pro tvorbu vizualizací, animací a hlavně pro virtuální realitu.
Velkou výhodou také je, že většina těchto programů je dostupná zdarma jako například Unreal Engine, Unity Engine, Cryengine, Lumberyard nebo Autodesk Stingray, který se dodává spolu s Mayou LT určenou právě k vývoji her.

Je tedy úplně jedno zda modelujete ve SketchUpu, 3ds Maxu, Mayi, AutoCADu nebo třeba Inventoru, všechny tyto modely je dnes možné renderovat v reálném čase pomocí technologií ze světa her.

Autor článku: Ondřej Hudeček
Lektor ATC NICOM


Mohlo by vás zajímat:
 

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit