Google překladač: English Deutsch

Specifikace OpenXR 1.0 základem pro ekosystém AR a VR

Autor článku: Khronos Group   

Tags: AR a VR | Ekosystém | GitHub | Group | Khronos | OpenXR 1.0 | Specifikace

Open XR beforeafter-1931Otevřené konsorcium předních hardwarových a softwarových firem Khronos Group vytvořilo pokročilé akcelerační standardy a nyní oznámilo ratifikaci a veřejné vydání specifikace OpenXR 1.0. Jde o sjednocující standard bez licenčních poplatků, jenž zajišťuje napříč platformami vysoce výkonný přístup k platformám a zařízením virtuální a rozšířené reality (obecně známým jako XR). Nová specifikace je k nalezení jak na stránkách konsorcia Khronos website, tak přes GitHub.

Před vydáním první verze mohla XR komunita komentovat beta verzi a návrhy veřejnosti byly zaneseny do vstupního subsystému, podpory herního enginu a zaváděcího programu v OpenXR. Společně s vydáním specifikace získává OpenXR podporu ekosystému od členských firem konsorcia Khronos. Dostupné jsou implementace, včetně Monada, open source implementace OpenXR od společnosti Collabora, OpenXR programu pro náhlavní soupravy Windows Mixed Reality od Microsoftu, implementace Oculus OpenXR pro Rift nebo podpory Oculus Quest. Epic Games rovněž plánuje podpořit OpenXR 1.0 v Unreal Enginu.

OpenXR-Before-1931

OpenXR-After-1931


Mohlo by vás zajímat: