Partneři Projektu CAD
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
- 24.07. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 28.07. Trimble SketchUp – základní kurz
- 28.07. Blender – pokročilé materiály a renderování
- 28.07. Unreal Engine – vizualizace
- 30.07. Autodesk Inventor – kurz pro středně pokročilé (modelování součástí a plochy)...
- 01.08. Trimble SketchUp – prezentace návrhů
- 04.08. AutoCAD – kurz pro pokročilé
- 04.08. Autodesk Inventor – kurz pro pokročilé (sestavy a strojní návrhy)
- 04.08. AutoCAD kurz – navrhování a správa dynamických bloků
- 05.08. AutoCAD 2013 - základní kurz
Aktuality
- Aibuild a Massive Dimension představují MD Software
- AMETEK dokončil akvizici FARO Technologies
- ZWCAD Flex uveden na trh v USA a Kanadě
- Nový robot Helhest z ČVUT zvládl testování v Alpách a míří na trh
- CADfórum 2025 v krásném prostředí zámku Valeč
- Synopsys dokončil akvizici Ansysu
- PTC představuje program pro začínající podniky zaměřené na letectví a obranu
- Siemens přináší AI Copilot a imerzivní design do NX
Fleet Controlling |
Středa, 25 Únor 2009 15:46 |
Řízení přepravních nákladů v reálném čase![]() Jakým způsobem by měl fungovat a co by měl umět kvalitní řídící a kontrolní software pro řízení a optimalizaci přepravních nákladů? On-line komunikaceNezbytným základem je bezpochyby on-line přenos informací mezi vozidlem a dispečerským střediskem nejen v ČR, ale i po celé Evropě, s následným zpracováním získaných informací. On-line přenos informací by měl zahrnovat nejen základní informace jako je poloha a rychlost vozidla, ale také všechny dostupné informace související s realizovanou přepravou a výkonem řidiče. Jedná se o kompletní informace o vozidle získané propojením GPS GSM/GPRS modulu Fleet Controlling systému s CAN sběrnicí ve vozidle a s dalšími přídavnými zařízeními a čidly (palivový plovák, externí průtokoměr, digitální tachograf).
Mobilní jednotka řidičeDůležitou vlastností kvalitního Fleet Controllingového softwaru je možnost komunikace mezi dispečerem a řidičem na principu chatu (četu) v reálném čase. Tento způsob komunikace plně nahrazuje stávající komunikaci pomocí mobilních telefonů, jenž vyjde běžnou mezinárodně operující logistickou společnost na desetitisíce Euro ročně.Tato komunikace a taky zadávání dat, jež nejsou sbírána automaticky, se děje přes mobilní jednotku řidiče. Ta je ve skutečnosti plnohodnotný počítač s dotykovým displejem a vlastním operačním systémem, a to vše ve velikosti zhruba třech krabiček cigaret. Vzhledem na nutnost minimalizovat zatížení řidiče při řízení se jako nejefektivnější ukázalo u těchto typu softwaru intuitivní ovládání pomocí dotykového displeje a ikonek pro různé aktivity (nastoupení a výměna řidiče, oddych, čerpání PHM, servis, přijetí objednávky, navigace na místo určení…). Univerzálnost nasazeníJednou z dalších požadavků na kvalitní Fleet Controlling software je jeho univerzálnost, pomocí které dispečer úspěšně řídí a optimalizuje provozní náklady u všech typů vozových parků včetně distribuce a zásilkové služby. V současné době je už propojení s ERP systémy téměř nevyhnutelností, s podporou pro automatické zpracování poskytnutých dat a exportování dat v požadovaném formátu s minimálním zatížením uživatele.Alarmy a strukturování datSystém musí na pozadí sledovat nepřeberné množství dat o reálné situaci realizace zakázky a rovněž množství technických informací o vozidle. Ty mají dispečerovi usnadnit práci a ne ho zahltit. Proto by Fleet Controlling měl umožnit jednoduše nastavit požadovanou strukturu informací pro každého dispečera zvlášť. Zároveň mu však má usnadnit práci silným nástrojem – což jsou alarmy, jenž informují dispečera jenom o skutečných krizových stavech.Plánování a optimalizace V procesu plánování přeprav umožňuje dobře nastavený systém zohlednit požadavky na sledování a optimalizaci nákladů na přepravu, což je věc, která zajímá každého majitele. Nejčastěji jde v našich podmínkách o minimalizaci mýtných poplatků, efektivní využití AETR u řidiče (naplánování práce a odpočinku řidičů dle norem). Další, nikoli zanedbatelné rezervy, je možné hledat v optimalizaci přepravních tras – najít kratší, rychlejší nebo optimální trasu, vždy podle momentálních požadavků zákazníka. Potřebuje zboží co nejrychleji nebo ho můžeme nechat chvíli čekat a zvolit trasu mimo placených často nejrychlejších úseků. NavigaceNe mnoho systémů poskytuje navigaci, grafickou nebo hlasovou, a zároveň zohlednění tzv. „truck“ atributů mapy silniční sítě. To je lahůdka, jež výrazně snižuje pracovní zatížení dispečerů i řidičů, zejména když je automatická a čerpá data z přijatých pracovních příkazů a objednávek.
|