Partneři Projektu CAD
- 02.09. Autodesk Fusion 360 – pro uživatele Autodesk Inventor
- 03.09. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 04.09. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 05.09. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 08.09. AutoCAD Electrical – základní kurz
- 09.09. AutoCAD kurz – vytváření a prezentace 3D modelů
- 09.09. Trimble SketchUp – základní kurz
- 11.09. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 15.09. Autodesk Maya – úvod do 3D
- 15.09. Blender – pokročilé materiály a renderování
Aktuality
- Kubotek Kosmos MBD Utilities vydání 7.1
- Rapid Fusion uvádí AI asistenta tisku pro optimalizaci 3D tisku
- Meviy rozšiřuje nabídku materiálů pro CNC soustružení
- Vylepšení použitelnosti a výkonu v Coreform Cubit 2025.8
- Offline režim a další novinky v softwaru SOLIDWORKS
- GibbsCAM na EMO Hannover 2025 – Přijďte se inspirovat
- Strategická investice Autodesku do stat-upu Toolpath
- Jon Stevenson produktovým ředitelem v PTC
Další kolo leteckého snímkování ČR |
Autor článku: TopGis | |
Středa, 30 Leden 2019 12:10 | |
Cessna 404 je vybavená velkoformátovou kamerou, stejně tak i dvoumotorová Partenavia P68. Výstupem budou velmi detailní snímky s rozlišením 12,5 cm/pixel. Na fotografiích tak budou vidět i různé detaily jako nápisy v krajině, na střechách nebo vozovce. Výsledné ortofotomapy poslouží klientům společnosti. Pracovat s nimi budou například energetické firmy, Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), Státní zemědělský intervenční fond (SZIF), poskytovatelé infrastruktury, města a obce či některé univerzity. Zároveň se po zpracování objeví ve webové mapové aplikaci GisOnline.cz a také na webu ChytreMapy.cz, který kombinuje ortofotomapy TopGisu s přímým přístupem do katastru a dalšími nástroji. Roli hraje počasí i úhel slunceLetecké mapování Česka není záležitostí na pár týdnů. Podrobné plánování letů probíhá již nyní v zimě. Výsledná ortofotomapa působí spojitým dojmem, nejsou v ní mraky ani výrazné rozdíly v ročních obdobích. Proto při snímkování zdaleka nestačí sednout do letadla, odpoutat se od země a spustit kameru. Na začátku je pečlivá příprava, kdy je třeba si stanovit, v jaké výšce a jakou rychlostí letadlo poletí či jak daleko od sebe budou letové řady, a je nutné si monitorované území nalétat v konkrétních blocích a se značným překrytem. Čekání na vhodnou dobu k samotnému snímkování může trvat i několik týdnů, protože významnou roli v tomto ohledu hraje bezoblačné počasí. Pořizování leteckých snímků se též nedá provádět celoročně, ale je k němu ideální období od jara do podzimu, kdy jsou dobré světelné podmínky a díky poloze a úhlu slunce výsledné snímky neruší extrémní stíny. Postprodukce zabere dlouhé hodinyAni výroba samotné ortofotomapy není zdaleka tak jednoduchá, jak by si laik představoval. Pracuje se s množstvím parametrů, které mají vliv na kvalitu konečného díla, zejména polohovou přesnost. TopGis má vlastní bodové pole vlícovacích bodů v terénu, které díky aerotriangulaci zajišťují polohovou přesnost ortofotomapy. Snímky musí překreslovat na průběžně aktualizovaný digitální model terénu. Při mozaikování snímků se zakreslují místa, kde dochází ke spojení snímků tak, aby byly jednotlivé jevy v ortofotomapě ve správné poloze a měly správnou geometrii.
Mohlo by vás zajímat:
|