
Partneři Projektu CAD
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
- 09.06. Autodesk 3DS MAX – kurz
- 09.06. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 12.06. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 12.06. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 16.06. Autodesk Inventor – kurz pro pokročilé (sestavy a strojní návrhy)
- 16.06. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 23.06. Unreal Engine – vizualizace
- 23.06. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 23.06. Unreal Engine – vizualizace
- 25.06. Autodesk Inventor – kurz pro pokročilé (sestavy a strojní návrhy)
Aktuality
- PTC uvádí na trh Creo 12
- Flexcompute integruje CFD Flow360 s nástroji GridPro
- Nový 3D tisk pro složité konstrukce s nižším odpadem
- Siemens urychluje vývoj elektrických lodí
- ModuleWorks investuje do Toolpath Labs
- Sada pro vývojáře softwaru zlepší zpracování CAD dat
- IMAGINiT uvádí na trh Clarity 2026
- Hirano maximalizuje kvalitu a výkon při výrobě baterií







Historie akciové společnosti ŽOS Zvolen sahá až do roku 1872, kdy byly postaveny první Železniční dílny pro potřeby železniční tratě Budapešť – Šalgotarián – Lučenec – Zvolen – Kremnica – Vrútky. Postupem času se z těchto dílen vyvinul opravárenský podnik s hlavním zaměřením na opravu a zdokonalení motorových lokomotiv. V současné době se ŽOS Zvolen člení na dva hlavní úseky: provozní jednotku LOKO, zabývající se převážně opravami a rekonstrukcemi železničních kolejových vozidel, a provozní jednotku SV, zaměřenou na realizaci zakázek i pro neželezniční zákazníky.


Společnost Autodesk vznikla v roce 1982 a její tehdy vlajkový produkt AutoCAD, celosvětově nejrozšířenější CAD program vůbec, je u nás znám a používán již od konce 80. let. Také některé další produkty, které Autodesk postupně od té doby uvedl na trh, mají v řadě oborů početní převahu nejenom v ČR a SR, ale i celosvětově. Jak se Autodesku daří dnes a jaké jsou jeho současné aktivity, jsme se zeptali osoby nejpovolanější – ředitele české pobočky Davida Palase.

Pásové dopravníky mají širokospektrální použití v různých průmyslových odvětvích. Jejich vývoj probíhá prakticky od jejich první aplikace až po současnost. Stále se objevují nová konstrukční řešení, modifikují a zdokonalují stávající a ověřené realizace. Co bylo na začátku rozvoje pásové dopravy nereálné, dnes je již často skutečností. Klasické pásové dopravníky jsou dnes na některých místech nahrazovány například jejich mladší modifikací – hadicovými dopravníky.
Nasazení CAD/CAM systému v GEA Goedhart
Firma Goedhart a výroba průmyslových chladičů byla založena v roce 1932 v holandském městě Rotterdam. Z důvodu hledání další možnosti expanze na trhu byla na začátku roku 1994 založena společnost Goedhart Bohemia s.r.o. V současné době sídlí v renovovaném objektu na západním okraji Nymburka v Drahelicích. Od roku 2002 firma výrazně rozšířila výrobní kapacity výstavbou nových hal a reorganizací výroby. V roce 2004 byla, stejně jako mateřská firma Goedhart Cooling Equipment B.V., odkoupena a začleněna do struktury společnosti Grasso KMF se sídlem v holandském městě Hertogenbosch, která patří do divize chlazení mezinárodní skupiny GEA Group. V listopadu 2008 byl pozměněn název firmy na GEA Goedhart.

Co si většina čtenářů představí pod pojmy jako „počítačové kreslení" nebo „počítačové modelování"? Pravděpodobně práci s 2D prvky, jako je čára či kružnice, nebo 3D prvky typu plocha či těleso. Podle zaměření, zkušeností a používaného softwaru by určitě nechyběly pokročilé techniky typu objemové modelování, modelování pomocí sítí, nemluvě samozřejmě o možnosti kótovat, popisovat, generovat řezy a mnoho dalších. Je ale tento přístup jediný možný?