Virtual Performance Solution od společnosti ESI Group umožňuje zahrnout vliv lisování a svařování do simulace nárazových zkoušek
V současném vývoji prototypů se stále častěji uplatňuje numerická simulace, která při využití v rané fázi vývoje výrazně zkracuje čas a snižuje náklady potřebné na vývoj nového produktu. Většinou se jedná jen o dílčí analýzu izolovaných zatěžovacích stavů. Tyto dílčí analýzy často postihují jen ideální strukturu, která vznikla z konstrukčních CAD dat a která nepostihuje změny tvaru a materiálových vlastností, ke kterým dochází během výroby.










I jednoduché lineární tříosé manipulátory patří mezi sofistikovaná mechatronická zařízení. Charakterizuje je integrace mechaniky, elektroniky a inteligentního počítačového řízení. Velmi dobře se na ně dívá, jak vykonávají své činnosti. Těžší je to už s jejich návrhem od mechanických částí přes pohony až po řídící elektroniku. Každý student oboru Mechatronika by měl mít možnost postavit si a oživit takové zařízení. Tak, jak není nad osobní zkušenost s výchovou dětí, tak to samé platí i o vypiplání a zkrocení si „vlastního" manipulátoru. To, že k vytvoření a virtuálnímu ověření funkčnosti těchto zařízení jsou nutné CAD systémy, je každému čtenáři více než jasné. Bez toho by tento článek nespatřil stránky tohoto časopisu.
V posledních letech jsou v technické praxi zcela běžné návrhy vytvořené pomocí pevnostních výpočtů a analýz proudění, které optimalizují výsledné parametry zařízení. Pomocí těchto analýz můžeme navrhnout zařízení, která jsou levnější a zároveň dosahují vyšších technických parametrů a umožňují tak získat významnou konkurenční výhodu. Oblasti, ve kterých nám mohou technické výpočty výrazně pomoci, jsou kategorie elektrických zařízení, jako např. elektromotory, transformátory a celá oblast spotřební elektrotechniky.
Český 3D modelář VariCAD se i v roce 2011 snaží dostát svému původnímu záměru a být intuitivním, vysoce interaktivním, snadno pochopitelným a jednoduše ovladatelným nástrojem využitelným pro většinu odvětví strojírenské výroby. Verze VariCAD 2011 se vyznačuje velkou variabilitou nastavení ovládání, zjednodušením a vylepšením hlavně 2D funkcí. Díky propojení 2D s 3D se však tyto změny pochopitelně promítají i do 3D modelování.
Obecným přehledem novinek SolidWorks 2012 se zabývá jiný článek v tomto čísle časopisu. V tomto příspěvku se zaměříme na některé vybrané funkce podrobněji. V první řadě bude řeč o práci s velkými sestavami.
Není samozřejmě žádným tajemstvím, že společnost AV Engineering je distributorem produktů PTC. Každý, kdo se pohybuje ve světě počítačem podporovaného navrhování, minimálně slyšel o softwaru Pro/ENGINEER. Ne ale každému je jasné, co přináší návrhový software Creo, který přestavila PTC loni v říjnu. Protože nyní jsou již k dispozici první verze tohoto softwaru, a seznamují se s ním první uživatelé, je čas si o něm popovídat s Ing. Petrem Čevelou, obchodním ředitelem AV Engineeringu.
Účast společnosti Sonetech na MSV 2011 se dá jednoznačně označit za velmi úspěšnou. Firma se na letošní veletrh pečlivě přichystala a její spolupráce s významným partnerem v oblasti integrace robotů, firmou Blumenbecker Prag, a nejen s ním, se ukázala být velmi dobrou. Na stánku bylo představeno hned několik robotických aplikací.
Přednáška na téma největšího stroje na světě zazněla na letošní konferenci Dassault Systèmes PLM Forum. A byla natolik zajímavá, že jsem se rozhodl její přepis s dovolením autora zařadit mezi články našeho časopisu. S tím, že jsem připsal ještě jednu část, která vyplývá z mé vlastní návštěvy tohoto stroje, byť jsem se dostal jen do řídícího střediska a jeho zázemí a do haly, kde se sestavují a testují některé součásti. Abych dále nenapínal – zmíněným strojem je urychlovač postavený vědci z Evropské organizace pro jaderný výzkum, známé pod zkratkou CERN. A začněme spolu s autorem řečnickou otázkou. Proč v Ženevě není žádné metro? Protože město je celé podkopané a mají tam trezory. Další podkopání je pak zajištěno projektem CERN.
Na Fakultě strojní ČVUT v Praze proběhlo 25. října představení dvou zcela nových studentských formulí. První z nich je poháněna spalovacím motorem a nese označení FS.03. Druhý vůz je osazen pohonem čistě na elektrický proud a nese označení FSE.01. Pro každý z vozů je vytvořen zvláštní řešitelský tým. Letošní sezona byla ve znamení hned tří evropských soutěží kategorie Combustion. Nejlepší výsledek si tým formule FS.03 přivezl ze soutěže na španělském okruhu v Catalunyi, kde se studentům ČVUT podařilo vybojovat 2. místo mezi světovou konkurencí.
Nadpis může působit dvojím významem. Jak dobře tušíte, určitě je šitý pro obsahovou náplň CADového časopisu. Obsah příspěvku bude pojednávat o přerodu myšlenek zhmotněných ve virtuální podobě počítače do 3D hmotného produktu v prostoru a čase. Příspěvek hovoří o návrhu a realizaci „soutěžního" vozidla. Vzhledem k tomu, že se bude soutěžit o nejnižší spotřebu paliva, bude mít i trochu zvláštní příchuť jak ušetřit? Jak zrealizovat vozidlo snů s co nejnižší spotřebou – což je druhá tvář sporného přerodu z virtuality do reality. Přejedeme někdy na litr benzínu 100 kilometrů? Přejedeme, i mnohem více. Zatím však jen na experimentálních vozidlech.
S přicházejícím létem razantně nastupuje do konstrukčních kanceláří také nová verze Solid Edge ST4. A přináší s sebou žhavou nadílku novinek a vylepšení. Podívejme se tedy alespoň na ty nejdůležitější.
Lidská snaha o zdokonalování a zlepšování funkčnosti a efektivity předmětů v našem okolí je jedním z nejsilnějších faktorů ovlivňujících naší existenci. Určitě jste si položili otázku, jaké jsou rezervy vašeho výrobku nebo jak zdokonalit jeho funkčnost. Nyní s masívním nástupem softwarových prostředků, a následně i nezbytné výpočetní techniky, se nám otevírají nové možnosti řešení těchto technických problémů. Tento moderní přístup se nazývá „Virtuální prototyp". Výsledky těchto simulací se velice přibližují realitě a jsou schopny reflektovat složité fyzikální děje v přírodě. Díky rychlosti, se kterou jsou uvedené analýzy provedeny, je výsledkem nejen popis chování jedné varianty, ale možnost provést skutečnou optimalizaci zařízení.
Hledáte rychlý a levný způsob, jak během výroby provést měření bez nutnosti vyjmout obráběný dílec ze stroje? Či raději preferujete mobilitu měřicího přístroje a přitom požadujete vysokou přesnost měření? A co teprve možnost variability měřicích technik na jednom jediném přístroji? To vše a více vám nyní přináší Master3DGage.
