V číslech minulého ročníku jsme si zavzpomínali na naše dětství prostřednictvím modelové železnice, prošli jsme se lokomotivním depem i železniční stanicí. V posledním dílu jsme si řekli něco o tom, jak železnice rozpohybovala pára a co všechno dokázaly na železnici parní lokomotivy. Zmínili jsme i legendy ČSD, kterými byly Šlechtična, Papoušek, Štokr, Albatros a Zelený Anton. Éra páry však pominula a parní stroje nahradily dieselové motory. Tématem dnešního článku bude dieselová trakce, která má také své legendy.
Partneři Projektu CAD
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
- 05.05. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 05.05. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 07.05. Webinář Optimalizace PCB z pohledu tepelného managementu v programu Ansys Icepak...
- 12.05. Autodesk Inventor – kurz pro středně pokročilé (modelování součástí a plochy)...
- 13.05. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 14.05. Tolerance Management Fórum
- 15.05. AutoCAD – kurz pro pokročilé
- 15.05. ATCx Simulate at the Speed of Design
- 15.05. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 22.05. Metrologické školení » Měření tvrdosti kovových materiálů
Aktuality
- Siemens kupuje Wevolver
- Přesnost a výkon s Figure 4 Tough 75C FR Black
- VariCAD a VariCAD Viewer v nové verzi 2025-2.01
- Automobilový průmysl na prahu velké změny: Jste připraveni na éru 3DEXPERIENCE?
- Dassault Systèmes a Airbus rozšiřují strategické partnerství
- Jak se nejrychleji dostat k potřebnému náhradnímu dílu
- 3DEXPERIENCE CONFERENCE 2025
- Právě vychází VOLTA a modeFRONTIER 2025R2
CAD na www.SystemOnLine.cz
Aditivní výroba, neboli 3D tisk, dobývá svět jako alternativa k tradičním výrobním metodám, protože nabízí mimo jiné možnost výroby velmi odlehčených konstrukcí. Aditivní výroba umožňuje vyrobit komponenty, které jsou nejen lehké, ale zároveň pevné. Letecký průmysl byl průkopníkem v této výrobě a nyní tuto inovativní výrobní technologii využívají i další odvětví, jako např. automobilový průmysl.
Využití 3D tisku pro návrhy, konstrukci či výrobu není nic nového. Tato technologie je k dispozici v různých formách přes třicet let a je často označována za příští průmyslovou revoluci. I přes některé přemrštěné nároky nelze popřít, že 3D tisk, označovaný také jako aditivní výroba, dosáhl svého postavení jako cenná konstrukční a výrobní metodologie a stal se základním kamenem rychlé výroby prototypů (rapid prototyping). A právě nyní se na trhu objevuje nová 3D tiskárna, která slibuje zredukovat bariéry širšího využití 3D tisku a efektivnější výrobu prototypů prostřednictvím zkvalitnění procesu výroby a možnosti uvádět na trh lepší výrobky v kratším čase.
Na základě vzrůstajících požadavků uživatelů ERP systémů byly vytvořeny aplikace, které umožňují strojově přenášet kusovníky s 3D CAD systémů. V rámci implementace TPV2000 se také obvykle řeší návaznost na CAD prostředí – automatizace přenosu kusovníku z CAD přímo do TPV2000 bez nutnosti cokoliv manuálně znovu přepisovat.
Známý rakouský výrobce autobaterií Banner nabízí širokou řadu výrobků, o které je stále větší zájem. Stál tak nejen před otázkou rozšíření výroby, ale také před rostoucím nedostatkem místa a interními logistickými obtížemi. S odpověďmi mu dnes pomáhá řešení tzv. digitální továrny Tecnomatix od společnosti Siemens PLM Software.
V dnešní době je kladen veliký důraz na snižování nákladů a zkracování výrobních časů. Při vývoji nového výrobku či zařízení se ve většině případů začíná s prototypem. Od prototypu očekáváte, že bude co nejvěrněji simulovat výsledný produkt. Jelikož vývoj produktu je časově velice náročná záležitost, je nutností, aby prototyp byl vyroben v co nejkratším čase při zachování požadované kvality. V tomto ohledu se čím dál tím více využívá technologií Rapid Prototyping – rychlé výroby prototypů.
Příprava výroby může být často zdlouhavým procesem, který nepřiměřeně zatěžuje nákladovou stránku celého životního cyklu. Jedním z faktorů, který můžeme zásadně ovlivnit, je technologická část přípravy výroby, konkrétně CNC programování drah nástrojů pro obráběcí stroje. Na trhu existuje několik dobrých profesionálních řešení a každé je silné v některé oblasti. Z hlediska automatizace je předním řešením CAD/CAM systém pro frézování, soustružení a drátové řezání Autodesk FeatureCAM.
Wilson Sporting Goods Co. je jedním z předních světových výrobců velmi kvalitních sportovních potřeb, oblečení a doplňků. Po více než jedno století tvoří, navrhuje a vyrábí sportovní vybavení pro sportovce, kteří hrají tenis, golf, baseball, basketbal, fotbal, volejbal, softball a další. Wilson se neustále snaží svým vývojem, aby sport byl potěšením pro milióny lidí.
Sdružené multi-fyzikální úlohy jsou v současnosti běžně řešenou problematikou v automobilovém průmyslu. Do této oblasti spadá i návrh bočního zrcátka automobilu. V rámci jednotného uživatelského prostředí ANSYS AIM 17.2 umožňuje řešit úlohy z fyzikálních oblastí, jako např. jsou odvod tepla při procesu rozmrazovaní zrcátka, přechodový stav ohřevu sklíčka, ustálený stav eklektického potenciálu vodiče ohřevu, dynamické charakteristiky konstrukce sestavené z více materiálů, tlakové pole působící na vnější povrch vlivem pojezdu automobilu a další.
Bremar Automotion sídlící v Austrálii je engineeringová konstrukční firma specializující se na simulace, testování, validace a optimalizace konstrukcí s využitím počítačové techniky (Computer Aided Engineering – CAE), a to v celé řadě průmyslových odvětví, jako je automobilový průmysl, nákladní automobily a přívěsy, hornictví, průmyslové zařízení a v neposlední řadě také motorsport. Nedávno CAMS a FIA udělily firmě Bremar Automotion povolení k udílení certifikací na motorsportové ochranné rámy navrhované pomocí konečněprvkových analýz (MKP). Toto prestižní povolení k certifikaci se uděluje pouze schváleným subjektům. Tato certifikace zmocňuje firmu Bremar k nezávislým homologacím motorsportových ochranných rámů pomocí MKP, a to nejen v Austrálii, ale také jinde ve světě.
Řešení různých typů inženýrských úloh klade v současnosti zvýšené požadavky na efektivní využívání dostupných softwarových nástrojů s cílem přinášet co nejrychlejší a nejpřesnější řešení. Náročnost a rozmanitost jednotlivých projektů je v přímém kontextu s požadavky na kýžené výsledky. Častokrát dochází již v počátečních fázích projektu k nepříjemné skutečnosti, že běžně dostupné funkčnosti a moduly jednotlivých používaných softwarů jsou nedostatečné, resp. díky nim je možné dosáhnout pouze omezených výsledků, často nekorespondujících s realitou.
V minulých číslech jsme si zavzpomínali na naše dětství tím, že jsme se prošli lokomotivním depem a nakonec i železniční stanicí. Nyní je na čase říci si něco o „strojích“, které železnicí hýbou. A nejen železnicí, ale také lidmi, hospodářstvím, průmyslem a klidně můžeme říci, že i celým světem. Všechno se to začalo vynálezem parního stroje na přelomu sedmnáctého a osmnáctého století. Ale pojďme pěkně po pořádku.
Před dvaceti lety jsem se ucházel o místo programátora v nové nástrojárně. Pojem Tebis byl pro mě velkou neznámou. Pracoval jsem v oblasti CAD/CAM systémů, ale název Tebis mi nic neříkal. Následovalo pátrání po neznámém systému. Výhradním dodavatelem pro Českou a Slovenskou republiku je česká společnost MCAE Systems. První informace mě povzbudily a do firmy jsem nastoupil s optimismem. V té době měl Tebis trochu starší vzhled, ale slušné funkce, byl praktický, jednoduchý, a hlavně spolehlivý. To jsou vlastnosti, které člověk ocení i v běžném životě. Ve verzi 4.0 Tebis dospěl na fešáka a dočkal se dalších příjemných vlastností. Navíc chytil nový vítr do plachet a další vývoj systému se stal neuvěřitelně rychlým.