Za poslední desetiletí došlo k výrazné proměně charakteru výroby. Těžká manuální práce je postupně nahrazována novými technologiemi a zařízeními, v důsledku čehož pracovníci vykonávají méně fyzicky namáhavé úkoly. Jsou však mnohem častěji vystaveni rizikům spojeným s opakovaně prováděnými úkony a monotonií, což jsou hlavní příčiny vzniku muskuloskeletálních chorob. Z hlediska ergonomie je člověk považován za nejslabší článek pracovního prostředí, nicméně rozvoj moderních technologií umožňuje snižovat rizika na pracovištích ještě dříve, než se vůbec objeví. Díky ergonomickým softwarům a možnostem virtuální reality je možné optimalizovat pracoviště a přizpůsobovat ho pracovníkům přímo na míru. Hlavní funkčností těchto softwarů jsou tzv. digitální modely člověka – DMČ (angl. Digital Human Models – DHM).
Partneři Projektu CAD
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
- 05.05. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 05.05. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 07.05. Webinář Optimalizace PCB z pohledu tepelného managementu v programu Ansys Icepak...
- 12.05. Autodesk Inventor – kurz pro středně pokročilé (modelování součástí a plochy)...
- 13.05. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 14.05. Tolerance Management Fórum
- 15.05. AutoCAD – kurz pro pokročilé
- 15.05. ATCx Simulate at the Speed of Design
- 15.05. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 22.05. Metrologické školení » Měření tvrdosti kovových materiálů
Aktuality
- Siemens kupuje Wevolver
- Přesnost a výkon s Figure 4 Tough 75C FR Black
- VariCAD a VariCAD Viewer v nové verzi 2025-2.01
- Automobilový průmysl na prahu velké změny: Jste připraveni na éru 3DEXPERIENCE?
- Dassault Systèmes a Airbus rozšiřují strategické partnerství
- Jak se nejrychleji dostat k potřebnému náhradnímu dílu
- 3DEXPERIENCE CONFERENCE 2025
- Právě vychází VOLTA a modeFRONTIER 2025R2
CAD na www.SystemOnLine.cz
PTC Creo Parametric je 3D parametrický konstrukční systém společnosti PTC. Poskytuje nejširší škálu výkonných a přitom pružných schopností, které vám pomohou řešit vaše nejnaléhavější konstrukční výzvy. Využívá osvědčené technologie programu Pro/ENGINEER, plus stovky nových možností, které zvýší produktivitu vašeho navrhování. Zde jsou některé z top vylepšení v PTC Creo Parametric 3.0.
AeroMobil je létající auto, které dokonale využívá stávající infrastruktury vytvořené pro automobily a letadla a otevírá dveře ke skutečnému rychlému cestování od dveří ke dveřím. Jako auto se vejde na jakékoliv standardní parkovací místo, využívá běžný benzín a může být použito v silničním provozu stejně jako jakékoliv jiné auto. Jako letadlo může využít libovolné letiště na světě, ale může také startovat a přistávat na libovolném travnatém povrchu nebo zpevněném povrchu jen několik set metrů dlouhém.
Technologický CAD/CAM software GibbsCAM nachází uplatnění především u CNC obraběčů obrábějících na CNC obráběcích strojích technologiemi soustružnickými, frézovacími i soustružnicko-frézovacími, u CNC obráběčů, kteří vyžadují výkonný CAM systém, který jim usnadní přípravu výroby na CNC obráběcích strojích, nemají čas absolvovat dlouhá a náročná školení a potřebují ho pokud možno hned, a současně u těch, kteří požadují, aby CAD/CAM byl na špičkové technologické úrovni se zázemím odborníků a především s „přítelem na telefonu".
Symbióza topologické optimalizace s metodou additive manufacturing „vypustí" do vesmíru jednu z největších komponent vyrobenou 3D tiskem. Nová součástka je odolnější a váží pouze polovinu hmotnosti jejího předchůdce. Altair Engineering ve spolupráci s RUAG Space vyrobil pomocí 3D tisku (metoda Additive Manufacturing) přepracovaný a optimalizovaný nosník antény pozorovacího satelitu planety Země. Cílem bylo vytvořit hliníkový dílec s podstatně vyšší tuhostí a zároveň nižší hmotností při využití nových možností konstrukce poskytované 3D tiskem.
Aktivity firmy Autodesk jsou v oblasti výpočtového modelování stále intenzivnější. Nelze se divit, neboť CAD už „umí každý". Že Autodesk CAD umí, o tom není pochyb. Ale jaké umí MKP? Na to se podíváme v tomto textu a rovněž na to, co se u „Autodesků" v poslední době v oblasti simulací událo.
Vývoj v automobilovém průmyslu kráčí nezadržitelným tempem vpřed a jednotliví výrobci se předhánějí v efektivitě spotřeby paliva, snižování emisí a zlepšování jízdních vlastností svých vozů. S rostoucími požadavky však roste i složitost softwaru řídicích jednotek, které jsou dnes nedílnou součástí všech automobilů. Efektivní řešení návrhu nabízí metoda Model-Based Design postavená na nástrojích MATLAB a Simulink firmy MathWorks.
Technologie vstřikování je nejrozšířenější výrobní proces pro výrobu finálních plastových dílů. V procesu vývoje dílů směřuje konstrukce ke stále větší komplexnosti. Zpracovatelé dnes řeší složitost součástí z plastického materiálu a forem na jejich výrobu z hlediska nákladů, kvality a rychlosti uvedení na trh. Proto je snaha řešit co nejvíce problémů již v návrhové fázi a tím předejít výrobním problémům. K úsilí o optimalizaci návrhů a jejich ověření v předvýrobní etapě produkce plastových dílů jim významně pomáhá právě software firmy Autodesk.
Tímto článkem bych rád poukázal na skryté výhody používání aplikací určených pro technickou komunikaci, jakou je například Solidworks Composer. Zaměřme se nejprve na klasický postup a potřeby práce v rámci podniku. Začněme ve výrobě. Obvyklým výrobním postupem je zhotovení jednotlivých součástí na základě 2D výkresů, následuje smontování těchto součástí, ověření funkčnosti, zabalení a odeslání výrobku zákazníkovi.
Jak jsem slíbil v minulém čísle, vracíme se tímto k dění na letošním Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně. MSV je prestižní akcí a Veletrhy Brno přiznávají, že z tohoto veletrhu mají plnou jednu třetinu celkových ročních tržeb. Zahraniční účast kopíruje nejdůležitější obchodní partnery České republiky. Každoročně bývá na veletrhu asi tisícovka německých obchodníků, letos se ohlásili maďarští slévači, italští obráběči a zástupci korejských firem. Mimořádným hostem veletrhu byly thajské firmy, které zde vystavovaly poprvé v roce 2013 a byly s účastí spokojené. Tradičně silně byly zastoupeny firmy ze Slovenska, Itálie, Rakouska, Francie, Velké Británie a Švýcarska. MSV se během let vyprofiloval v průmyslový oborový veletrh. Dnes není svým zaměřením a podstatou jen strojírenský, ale zabývá se průmyslovými technologiemi a zařízeními, podobně jako Hannover Messe.
EPLAN Harness ProD je CAD systém podporující návrhy kabelových svazků. Navrhování kabelových svazků je v dnešní době, kdy se elektronika stala nedílnou součástí snad všech strojírenských výrobků, od strojů a výrobních zařízení až po domácí spotřební elektroniku, naprosto nezbytnou inženýrskou činností. Kabelové svazky musí vyhovovat funkčním požadavkům a zároveň musí respektovat celkový vzhled výrobku, proto by neměly tvůrce nijak omezovat při návrzích celkového designu.
Brněnský hotel Holiday Inn přivítal koncem října už 11. ročník odborné konference Očekávaný vývoj automobilového průmyslu v ČR a střední Evropě. Na 250 zástupců profesních organizací, výrobců a dodavatelských řetězců zde mělo možnost seznámit se s trendy v oboru, načerpat zkušenosti od svých kolegů i získat nové kontakty. Část programu byla věnována také IT v automotive, a to včetně přednášky Josefa Svobody ze společnosti Dytron, kterého jsme se zeptali na to, kam se v poslední době posunulo využívání PLM systémů v tomto odvětví.
SWOOD Design a SWOOD CAM jsou dva integrované moduly pro SolidWorks od francouzské společnosti EFICAD. Pomocí jejich nástrojů lze vysoce zefektivnit návrhy nábytkových sestav a zejména zautomatizovat jejich přípravu výroby. Uživatelem SWOODu jsou jak velké nábytkářské firmy, tak i poměrně malé, zakázkové výroby nábytku. Všem SWOOD nabízí zcela novou úroveň práce, velkou pružnost v návrzích, zkrácení termínů nabídek, precizní kalkulace a dokumentaci i snadné změny během procesu výroby.