Společnost Siemens představila nejnovější verzi systému NX. Ta uživatelům přináší návrh nové generace, řešení simulace a nástroje pro obrábění, které společnostem plně umožní využít koncepci digitálních dvojčat v podnikových procesech. Protože NX aktivně propojuje elektrické, mechanické a řídicí systémy díky nové technologii Mentor Graphics Capital Harness a Xpedition, jedná se v současné době o jedinou skutečně multidisciplinární platformu.
- 20.01. Autodesk Inventor – kurz pro středně pokročilé (modelování součástí a plochy)...
- 23.01. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 24.01. Seriál webinářů: Digitalizace předvýrobních procesů bez rizika
- 03.02. AutoCAD kurz – vytváření a prezentace 3D modelů
- 05.02. AutoCAD 2013 - základní kurz
Aktuality
- Unikátní výzkumný projekt autonomní výhybky
- RIKEN využívá High-Level Synthesis od Siemensu
- Datakit v nové verzi 2025.1
- Přijďte na Open House 3D tisku
- CADservis mění adresu a nabízí novoroční slevy
- E-book Devět kritérií pro výběr 3D CAD systému
- Velo3D oznamuje restrukturalizaci a změny ve vedení
- Ansys, Kontrol a TÜV SÜD partnery Microsoftu
CAD na www.SystemOnLine.cz
Firmu Alcon Components založil v roce 1983 inženýr a závodní pilot sportovních vozů John Moore v Tamworthu v Anglii. Zabývá se inovacemi a výrobou brzdových systémů již déle než 30 let. Zpočátku vyráběl brzdy pro skupinu B soutěžních vozů Quattro Audi Sport. V současné době společnost poskytuje spojky a brzdové řešení pro ty nejlepší, jež se pohybují v soutěžích motoristického sportu. Firma Alcon je světovou jedničkou ve výrobě závodních brzdových a spojkových systémů, které vyhrávají jak ve formuli 1, tak v cestovních a NASCAR vozidlech.
Japonská společnost U-Shin, založená v roce 1926 a s centrálou v Tokiu, je dodavatelem automobilových dílů. Poskytuje spolehlivá a inovativní řešení, která splňují očekávání nejnáročnějších zákazníků po celém světě. Společnost U-Shin se specializuje na vývoj nových produktů, konstrukci, výrobu a prodej mechanických a elektrických systémů a dílů, vč. různých systémových řešení a ovládacích zařízení.
Novinka v portfoliu 3D modelování a strojírenství propojuje modelování s výrobním procesem prostřednictvím Solidworks CAM. Zjednodušené interakce v pracovním postupu při vývoji produktů urychlují inovace a zlepšují obchodní výsledky. Brzy budou uvedeny na trh i dodatečná procesní řešení založená na komplexním principu.
Se stále rostoucími nároky na kvalitu produkce se objevují inovativní technologie a metody, které usnadní její efektivní kontrolu. V oblasti nedestruktivního testování (NDT) a defektoskopie se stále častěji setkáváme s metodou průmyslové výpočetní tomografie.
Z oblasti medicínské diagnostiky se s rozvojem výpočetní techniky dostala tato metoda i do průmyslového sektoru, kde nyní nabízí svůj obrovský potenciál a dnes patří mezi standardní metody kontroly a NDT.
Společnost Tebis nabízí komplexní správu dat, plánování výroby a řízení výroby pomocí výrobního informačního systému Proleis, který vyvinula německá firma ID (Ingenieurgesellschaft für Datentechnik). Tebis s touto firmou dlouhodobě spolupracoval a v září 2017 ji odkoupil včetně všech odborně specializovaných zaměstnanců. Proleis umožňuje efektivní nákup, výrobní plánování a řízení všech jednotlivých částí lisovacích nástrojů a vstřikovacích forem – od nabídky až po hotový výrobek. Další předností je jeho snadná integrace do prostředí softwaru Tebis. Společnost MCAE Systems, která je zároveň distributorem softwaru Tebis, se podílí na implementaci systému Proleis v českém a slovenském regionu.
„Favorit už není pouze závodním kolem.“ Motto, které vystihuje vše. Favorit vyrábí čtyři různé varianty, takže nabízí čtyři různé styly jízdy. A jako jeden z mála se vyrábí v České republice. Je navrhován ve 3D prostředí systému SOLIDWORKS, který pomáhá i s vizualizací.
Společnost Amazone vyvíjí a vyrábí inovativní zemědělské stroje s vysokou úrovní kvality, které umožňují a podporují moderní a ekonomické způsoby zemědělského hospodaření. Aby těchto standardů mohla společnost Amazon dosáhnout a uspět u svých zákazníků, využívá pokročilé vývojové nástroje, procesy a výrobní metody.
Použití automatizace v průmyslu a výrobě je v současné době trendem, který přináší mnoho výhod. Automatické manipulační systémy šetří čas, práci a finance v dlouhodobém horizontu. V současné době existují různé varianty a řešení takových systémů (obr. 1) a lze si všimnout, že jejich vývoj, rozvoj nasazování je stále ještě na počátku a bude se dále progresívně rozvíjet i v budoucnu. Postupně se automatizují činnosti, kde taková představa byla, například při pohledu o deset let zpět, téměř nepředstavitelnou utopií.
S ohledem na rostoucí komplexnost tvarů a funkcí mají úkoly skenování, analýzy a inspekce malých dílů rychle rostoucí tendenci. To je jedním z hlavních důvodů, proč moderní společnosti využívají 3D optické měření. Lídrem na tomto poli je německá společnost GOM, která vyvinula systém ATOS Core, jenž je optimalizován pro 3D měření malých až středně velkých komponent, jako jsou keramická jádra nebo lité a plastové součásti.
Pokud se podíváme na velké množství článků, materiálů, či dokonce katastrofických předpovědí pojednávajících o Industry 4.0, vždy v nich narazíme na robotické systémy jako na vrcholný okamžik čtvrté fáze průmyslové revoluce. Drtivá většina z nich pojednává o budoucnosti, kde – minimálně v odvětví průmyslové výroby – roboti plně nahradí lidskou práci. Ale bude tomu opravdu tak...?
Minule jsme si popsali problematiku elektrifikace tratí v bývalém Československu, řekli jsme si něco o napájecích soustavách, popsali trakční vedení a části elektrické lokomotivy a zabývali se problematikou elektrických lokomotiv pro stejnosměrnou napájecí soustavu. Dnes bychom rádi popsali princip přenosu hnací síly na nápravu lokomotivy a zabývali se lokomotivami pro střídavou napájecí soustavu.
Díky využití 3D tištěných nástrojů, přípravků a upínačů zkrátili ve společnosti Volkswagen Autoeuropa trvání provozního cyklu, snížili množství práce i potřebných přepracování – a současně zlepšili ergonomii nástrojů. Co víc, využitím 3D tiskáren Ultimaker šetří společnost Volkswagen Autoeuropa stovky tisíc eur ročně.