Partneři Projektu CAD
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
- 09.06. Autodesk 3DS MAX – kurz
- 09.06. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 12.06. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 12.06. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 16.06. Autodesk Inventor – kurz pro pokročilé (sestavy a strojní návrhy)
- 16.06. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 23.06. Unreal Engine – vizualizace
- 23.06. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 23.06. Unreal Engine – vizualizace
- 25.06. Autodesk Inventor – kurz pro pokročilé (sestavy a strojní návrhy)
Aktuality
- PTC uvádí na trh Creo 12
- Flexcompute integruje CFD Flow360 s nástroji GridPro
- Nový 3D tisk pro složité konstrukce s nižším odpadem
- Siemens urychluje vývoj elektrických lodí
- ModuleWorks investuje do Toolpath Labs
- Sada pro vývojáře softwaru zlepší zpracování CAD dat
- IMAGINiT uvádí na trh Clarity 2026
- Hirano maximalizuje kvalitu a výkon při výrobě baterií
Úspěšné nasazení Engineering Base v letectví |
Autor článku: Redakce | |
Středa, 11 Květen 2016 00:00 | |
Kdo je firma SAZ AerospaceSpolečnost SAZ Aerospace je mladá firma, která začala aktivně nabízet své služby v oblasti leteckého inženýrství na jaře roku 2013. Patří do skupiny společností vlastněných dánským holdingem The SA Group ApS a je především zaměřena na projekční, vývojové a certifikační práce Pracovní tým, který se neustále rozrůstá, je tvořen jednak mladými, energickými pracovníky, kteří jsou připraveni uplatňovat moderní metody práce, a jednak pracovníky, kteří mají zkušenosti s vývojem všech kategorií letounů, a to od ultralehkých až po velké dopravní letouny. Nová verze letounu L-410 NG SAZAerospace úzce spolupracuje se společností Aircraft Industries (dřívější LET Kunovice) na modernizaci turbovrtulového letounu L-410NG. Základním požadavkem tohoto významného výrobce letecké techniky v ČR bylo rychlé a efektivní rozběhnutí rozsáhlé modernizace letounu, jejíž součástí je zástavba nových avionických systémů od firmy Garmin. Vzhledem k rozsahu a stupni digitalizace moderního avionického systému letounu bylo zapotřebí nově vytvořit značné množství elektrických schémat a výkresové dokumentace pro výrobu a zástavbu kabelových svazků. Vzhledem k náročným časovým požadavkům na realizaci celého úkolu bylo nutné použít nejnovější vývojové CAD/CAE nástroje. Vedení společnosti SAZ se proto obrátilo na zkušeného dodavatele, společnost Technodat, která již měla několikaletou zkušenost s CAD/CAE podporou vývoje letecké techniky. Výhodou řešení nabídnutého firmou Technodat byla především možnost rychlého zahájení konstrukčních prací díky jednoduššímu nastavení procesů pro obousměrné sdílení technických dat, jehož součástí je i přímé začlenění SAZ do „workflow" zákazníka. Díky tomuto řešení nebylo nutné budovat speciální interface pro předávání dat a přebírání výsledků práce zákazníkem. Dodávkou softwaru, nastavením procesů a operativním poskytnutím odborné podpory přímo v místě uživatele Technodat významně přispěl k rychlému rozběhnutí nového způsobu provádění projekčních prací v oblasti elektro. Přínosy řešeníDíky vysokému stupni integrace dodavatele konstrukčních prací do PLM systému zákazníka byla zajištěna důsledná evidence toku dat a schvalovacího procesu. Takto nastavený systém zajistil rychlé zahájení konstrukčních prací a minimalizaci nárůstu nákladů obvykle spojených s „outsourcingem" konstrukčních prací. Přechod na databázové zpracování elektrodokumentace letounu pomocí softwaru Engineering Base Cable (EB) lze s odstupem času jednoznačně považovat za velmi přínosný. Velké množství úvodních definičních prací mělo v prvotních fázích nasazení nového softwaru a jeho přizpůsobení zvyklostem uživatele za následek větší časovou náročnost ve srovnání s původně používanou a zaběhnutou grafickou tvorbou výrobní dokumentace (AutoCAD). Nicméně po nadefinování prvních datových modelů byly následné změny spojené s vývojovými aktivitami výrazně rychlejší a méně zatíženy chybami díky datové provázanosti všech souvisejících dokumentů. Obecně lze říct, že schéma zapojení (Wiring Diagram), topologie svazku (Harness Topology) a tabulky zapojení vodičů jsou v EB navzájem databázově propojeny, což umožňuje rychlou, automatickou nebo poloautomatickou kontrolu chyb. Po přizpůsobení systému potřebám uživatele a vytvoření základních databází je tvorba nové dokumentace podstatně rychlejší. Výrazně rychlejší a spolehlivější je také její měnění, evidence a archivace. S odstupem času je prokázáno, že nasazení softwaru Engineering Base a jeho úspěšné zvládnutí splňuje náročné požadavky na inženýrské nástroje 4. průmyslové revoluce. BudoucnostCílem SAZ Aerospace je nabízet efektivní spolupráci při vývoji letecké i neletecké techniky. Zajištění efektivity je především spojeno s využíváním moderního softwaru a kvalitního nastavení PLM systému pro jednotlivé projekty. V této oblasti firma SAZ Aerospace i v budoucnu počítá se spoluprací s firmou Technodat. Článek vznikl podle rozhovoru s ředitelem firmy SAZ Aerospace, Zdeňkem Ančíkem.
Mohlo by vás zajímat:
|