Partneři Projektu CAD
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
- 20.10. Autodesk Inventor – základní kurz
- 21.10. AutoCAD – kurz pro pokročilé
- 21.10. Školení pro metrology - Příprava na metrologický audit
- 22.10. Školení pro metrology - Minimalizace chyb v metrologii
- 23.10. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 23.10. Autodesk Maya – pokročilé techniky modelování
- 23.10. ATCx Digital Twin 2025
- 23.10. Objevte nový přístup k 3D modelování s 3DEXPERIENCE CATIA
- 24.10. Autodesk Maya – pokročilé techniky renderování
- 30.10. Autodesk Inventor – kurz pro středně pokročilé (modelování součástí a plochy)...
Aktuality
- Inženýrský software M4 PLANT nyní s VR prohlížečem
- Izraelští vědci dosáhli průlomu v 3D tisku skla
- Cate Lochead ředitelkou marketingu v Bentley Systems
- Siemens Trutnov snížil chybovost vyskladnění o 70 %
- BAE Systems a PragoData podporují produkty pro český obranný sektor
- Pulsonix 14.0 vylepšuje návrhy plošných spojů
- Nový materiál pro rapid tooling: Ultracur3D RG 3280
- MCAE na MSV nemůže chybět
Úspěšné nasazení Engineering Base v letectví |
Autor článku: Redakce | |
Středa, 11 Květen 2016 00:00 | |
Kdo je firma SAZ AerospaceSpolečnost SAZ Aerospace je mladá firma, která začala aktivně nabízet své služby v oblasti leteckého inženýrství na jaře roku 2013. Patří do skupiny společností vlastněných dánským holdingem The SA Group ApS a je především zaměřena na projekční, vývojové a certifikační práce Pracovní tým, který se neustále rozrůstá, je tvořen jednak mladými, energickými pracovníky, kteří jsou připraveni uplatňovat moderní metody práce, a jednak pracovníky, kteří mají zkušenosti s vývojem všech kategorií letounů, a to od ultralehkých až po velké dopravní letouny. Nová verze letounu L-410 NG SAZAerospace úzce spolupracuje se společností Aircraft Industries (dřívější LET Kunovice) na modernizaci turbovrtulového letounu L-410NG. Základním požadavkem tohoto významného výrobce letecké techniky v ČR bylo rychlé a efektivní rozběhnutí rozsáhlé modernizace letounu, jejíž součástí je zástavba nových avionických systémů od firmy Garmin. Vzhledem k rozsahu a stupni digitalizace moderního avionického systému letounu bylo zapotřebí nově vytvořit značné množství elektrických schémat a výkresové dokumentace pro výrobu a zástavbu kabelových svazků. Vzhledem k náročným časovým požadavkům na realizaci celého úkolu bylo nutné použít nejnovější vývojové CAD/CAE nástroje. Vedení společnosti SAZ se proto obrátilo na zkušeného dodavatele, společnost Technodat, která již měla několikaletou zkušenost s CAD/CAE podporou vývoje letecké techniky. Výhodou řešení nabídnutého firmou Technodat byla především možnost rychlého zahájení konstrukčních prací díky jednoduššímu nastavení procesů pro obousměrné sdílení technických dat, jehož součástí je i přímé začlenění SAZ do „workflow" zákazníka. Díky tomuto řešení nebylo nutné budovat speciální interface pro předávání dat a přebírání výsledků práce zákazníkem. Dodávkou softwaru, nastavením procesů a operativním poskytnutím odborné podpory přímo v místě uživatele Technodat významně přispěl k rychlému rozběhnutí nového způsobu provádění projekčních prací v oblasti elektro. Přínosy řešeníDíky vysokému stupni integrace dodavatele konstrukčních prací do PLM systému zákazníka byla zajištěna důsledná evidence toku dat a schvalovacího procesu. Takto nastavený systém zajistil rychlé zahájení konstrukčních prací a minimalizaci nárůstu nákladů obvykle spojených s „outsourcingem" konstrukčních prací. Přechod na databázové zpracování elektrodokumentace letounu pomocí softwaru Engineering Base Cable (EB) lze s odstupem času jednoznačně považovat za velmi přínosný. Velké množství úvodních definičních prací mělo v prvotních fázích nasazení nového softwaru a jeho přizpůsobení zvyklostem uživatele za následek větší časovou náročnost ve srovnání s původně používanou a zaběhnutou grafickou tvorbou výrobní dokumentace (AutoCAD). Nicméně po nadefinování prvních datových modelů byly následné změny spojené s vývojovými aktivitami výrazně rychlejší a méně zatíženy chybami díky datové provázanosti všech souvisejících dokumentů. Obecně lze říct, že schéma zapojení (Wiring Diagram), topologie svazku (Harness Topology) a tabulky zapojení vodičů jsou v EB navzájem databázově propojeny, což umožňuje rychlou, automatickou nebo poloautomatickou kontrolu chyb. Po přizpůsobení systému potřebám uživatele a vytvoření základních databází je tvorba nové dokumentace podstatně rychlejší. Výrazně rychlejší a spolehlivější je také její měnění, evidence a archivace. S odstupem času je prokázáno, že nasazení softwaru Engineering Base a jeho úspěšné zvládnutí splňuje náročné požadavky na inženýrské nástroje 4. průmyslové revoluce. BudoucnostCílem SAZ Aerospace je nabízet efektivní spolupráci při vývoji letecké i neletecké techniky. Zajištění efektivity je především spojeno s využíváním moderního softwaru a kvalitního nastavení PLM systému pro jednotlivé projekty. V této oblasti firma SAZ Aerospace i v budoucnu počítá se spoluprací s firmou Technodat. Článek vznikl podle rozhovoru s ředitelem firmy SAZ Aerospace, Zdeňkem Ančíkem.
Mohlo by vás zajímat:
|