Partneři Projektu CAD
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
- 28.08. TestDrive Zeštíhlení a optimalizace procesů
- 29.08. Autodesk Inventor – návrh trubek a potrubí (Tube and Pipe Design)
- 01.09. Autodesk Inventor – kurz pro středně pokročilé (modelování součástí a plochy)...
- 01.09. Autodesk Fusion 360 – základní kurz (úvod do parametrického modelování)
- 01.09. Autodesk Inventor – návrh trubek a potrubí (Tube and Pipe Design)
- 02.09. Autodesk Fusion 360 – pro uživatele Autodesk Inventor
- 03.09. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 04.09. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 05.09. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 08.09. AutoCAD Electrical – základní kurz
Aktuality
- Vylepšení použitelnosti a výkonu v Coreform Cubit 2025.8
- Offline režim a další novinky v softwaru SOLIDWORKS
- GibbsCAM na EMO Hannover 2025 – Přijďte se inspirovat
- Strategická investice Autodesku do stat-upu Toolpath
- Jon Stevenson produktovým ředitelem v PTC
- Streamline Solutions uvádí ELEMENTS verze 4.4.0
- Siemens rozšiřuje možnosti autonomní výroby
- Internet věcí slabým místem pro domácnosti a firmy
Úspěšné nasazení Engineering Base v letectví |
Autor článku: Redakce | |
Středa, 11 Květen 2016 00:00 | |
Kdo je firma SAZ AerospaceSpolečnost SAZ Aerospace je mladá firma, která začala aktivně nabízet své služby v oblasti leteckého inženýrství na jaře roku 2013. Patří do skupiny společností vlastněných dánským holdingem The SA Group ApS a je především zaměřena na projekční, vývojové a certifikační práce Pracovní tým, který se neustále rozrůstá, je tvořen jednak mladými, energickými pracovníky, kteří jsou připraveni uplatňovat moderní metody práce, a jednak pracovníky, kteří mají zkušenosti s vývojem všech kategorií letounů, a to od ultralehkých až po velké dopravní letouny. Nová verze letounu L-410 NG SAZAerospace úzce spolupracuje se společností Aircraft Industries (dřívější LET Kunovice) na modernizaci turbovrtulového letounu L-410NG. Základním požadavkem tohoto významného výrobce letecké techniky v ČR bylo rychlé a efektivní rozběhnutí rozsáhlé modernizace letounu, jejíž součástí je zástavba nových avionických systémů od firmy Garmin. Vzhledem k rozsahu a stupni digitalizace moderního avionického systému letounu bylo zapotřebí nově vytvořit značné množství elektrických schémat a výkresové dokumentace pro výrobu a zástavbu kabelových svazků. Vzhledem k náročným časovým požadavkům na realizaci celého úkolu bylo nutné použít nejnovější vývojové CAD/CAE nástroje. Vedení společnosti SAZ se proto obrátilo na zkušeného dodavatele, společnost Technodat, která již měla několikaletou zkušenost s CAD/CAE podporou vývoje letecké techniky. Výhodou řešení nabídnutého firmou Technodat byla především možnost rychlého zahájení konstrukčních prací díky jednoduššímu nastavení procesů pro obousměrné sdílení technických dat, jehož součástí je i přímé začlenění SAZ do „workflow" zákazníka. Díky tomuto řešení nebylo nutné budovat speciální interface pro předávání dat a přebírání výsledků práce zákazníkem. Dodávkou softwaru, nastavením procesů a operativním poskytnutím odborné podpory přímo v místě uživatele Technodat významně přispěl k rychlému rozběhnutí nového způsobu provádění projekčních prací v oblasti elektro. Přínosy řešeníDíky vysokému stupni integrace dodavatele konstrukčních prací do PLM systému zákazníka byla zajištěna důsledná evidence toku dat a schvalovacího procesu. Takto nastavený systém zajistil rychlé zahájení konstrukčních prací a minimalizaci nárůstu nákladů obvykle spojených s „outsourcingem" konstrukčních prací. Přechod na databázové zpracování elektrodokumentace letounu pomocí softwaru Engineering Base Cable (EB) lze s odstupem času jednoznačně považovat za velmi přínosný. Velké množství úvodních definičních prací mělo v prvotních fázích nasazení nového softwaru a jeho přizpůsobení zvyklostem uživatele za následek větší časovou náročnost ve srovnání s původně používanou a zaběhnutou grafickou tvorbou výrobní dokumentace (AutoCAD). Nicméně po nadefinování prvních datových modelů byly následné změny spojené s vývojovými aktivitami výrazně rychlejší a méně zatíženy chybami díky datové provázanosti všech souvisejících dokumentů. Obecně lze říct, že schéma zapojení (Wiring Diagram), topologie svazku (Harness Topology) a tabulky zapojení vodičů jsou v EB navzájem databázově propojeny, což umožňuje rychlou, automatickou nebo poloautomatickou kontrolu chyb. Po přizpůsobení systému potřebám uživatele a vytvoření základních databází je tvorba nové dokumentace podstatně rychlejší. Výrazně rychlejší a spolehlivější je také její měnění, evidence a archivace. S odstupem času je prokázáno, že nasazení softwaru Engineering Base a jeho úspěšné zvládnutí splňuje náročné požadavky na inženýrské nástroje 4. průmyslové revoluce. BudoucnostCílem SAZ Aerospace je nabízet efektivní spolupráci při vývoji letecké i neletecké techniky. Zajištění efektivity je především spojeno s využíváním moderního softwaru a kvalitního nastavení PLM systému pro jednotlivé projekty. V této oblasti firma SAZ Aerospace i v budoucnu počítá se spoluprací s firmou Technodat. Článek vznikl podle rozhovoru s ředitelem firmy SAZ Aerospace, Zdeňkem Ančíkem.
Mohlo by vás zajímat:
|