Exkluzivní partner sekce
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
- 14.10. AutoCAD – kurz pro pokročilé
- 15.10. ATCx Praha 2024
- 17.10. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 05.11. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 06.11. AutoCAD - základní kurz
- 11.11. Autodesk Inventor – základní kurz
- 13.11. Metrologické školení » Měření tvrdosti kovových materiálů
- 14.11. AutoCAD - kurz pro středně pokročilé
- 20.11. Metrologické školení » Metrologie v praxi I + II (bez ubytování)
- 20.11. Metrologické školení » Metrologie v praxi I + II (s ubytováním)
Aktuality
- Inteligentní návrh procesů a vybavení
- Představení programu letošní Konference GIS Esri v ČR
- VXintegrity 3.0 pro analýzy způsobilosti infrastruktury
- CrossManager V2024.4 – lepší kompatibilita CAD softwaru
- EON Reality představuje Spatial IQ
- Agile Engineering Design System ve verzi 2024.2
- Zvířecí nemocnice s laboratoří 3D tisku pro operace
- Dassault podepsal AI Pact pro Evropu
CAD na www.SystemOnLine.cz
Digitalizace průmyslu ve výuce (1. díl) |
Autor článku: Petr Fořt | |
Pondělí, 27 Červen 2022 23:37 | |
Pojmy digitalizace v průmyslu, digitalizace výroby, digital factory jsou v poslední době využívány v celé řadě technických oblastí. Pro naše čtenáře jsme připravili malý seriál článků věnovaný ilustrativnímu příkladu využití průmyslových digitálních technologií. Na své si přijdou i čtenáři, kteří rádi věnují pozornost nových PLM přístupům, 3D tisku, nebo virtuální realitě. Digitální prototypNové metody nasazení digitálního prototypu umožňují nejen na půdě školy řešit řadu zajímavých technických problémů. Aplikace PLM, případně BIM technologií, je vždy výborným základem, jak realizovat komplexnější témata s úzkou vazbou na technickou praxi. Podívejme se na ukázku jednoho z projektů, který byl kompletně vytvořen ve výuce na VOŠ a SPŠ ve Žďáru nad Sázavou. Jeho cílem bylo realizovat téma ilustrující produkční nasazení digitálních technologií v průmyslové praxi. Současně jsme chtěli vyzkoušet možnosti a vybavení naší nové laboratoře virtuální reality a 3D tisku v návaznosti na vyučovaný PLM software a ilustrovat principy digitální továrny.
Modulární konstrukční řešení podvozku pro variantní pohony a řízení Zajímavé a levně řešitelné téma pro školní projektVolba vhodných témat je spojena s úrovní znalostí a dovedností studentů a s možností snadné realizace projektu na půdě školy. V naší ukázkové práci jsme mapovali v první fázi možnosti vyučovaných PLM nástrojů ve spojení s technologií 3D tisku. Současně bylo naší snahou vytvořit studentskou vývojovou platformu pro realizaci obdobných projektů řešených v jednotlivých oborech studia.
Optimalizace rámu a jeho průhybu pomocí FEM analýzy Po zkušenostech z uplynulých let jsme zvolili téma zaměřené na realizaci modelů kolových vozidel, která jsou doplněna variabilně o elektroniku a digitální řízení. Cílem projektu bylo dát k dispozici studentům téma, které je nejen atraktivní, ale i řešitelné alespoň částečně v domácím prostředí s využitím studentských multilicencí odborného software. Dalším podstatným požadavkem byly nízké náklady nutné pro řešení projektu a jeho snadná replikace a opravitelnost.
Jeden z prvních CAE návrhů pohonu pro motor řady 400 Zpracovávaná témata měla poskytovat kvalitní výstupy blízké profesionální produkci výrobků. Při řešení projektu jsme chtěli integrovat postupy svázané s konstrukčními problémy a s využitím CAD/CAE/FEM/CAM aplikací. Úkolem bylo zmapovat technologickou optimalizaci přípravy výroby pro strategické nasazení 3D tisku jako hlavní metody výroby a využít nejmodernějších metod virtuální reality v předvýrobní a produkční etapě. PLM návrh automobilu jako studentská vývojová platformaJak jsem již v úvodu naznačil bylo cílem projektu vytvoření reference pro realizaci dalších variantních návrhů a řešení. S tímto ohledem byl zpracován výchozí parametrický digitální prototyp. Za vzorový model jsme zvolili naše oblíbené úvodní téma z výuky CAD, model automobilu v tvarově snadno uchopitelném konceptu. Zvolená geometrie automobilu je z hlediska tvorby digitálního prototypu pro začínající uživatele PLM software velmi dobře uchopitelná. Sestava neobsahuje žádné komplikované díly a začínající uživatel se může soustředit při tvorbě projektu více na jeho správné technické provedení a funkčnost. S tímto cílem byl model rozdělen na několik klíčových podsestav, které lze variantně modifikovat. Jedná se o podvozek, karoserii vozu, pohon a digitální řízení.
Vizualizace podvozku v jedné z rozpracovanějších variant Pro ukázkovou realizaci jsme využili dvou pěkných technických témat. Výrobu malého historického sportovněji laděného automobilu a užitného vozu, který je oblíbeným tématem v naší výuce PLM technologií a technických kroužků. Naší snahou byla unifikace jednotlivých konstrukčních uzlů, která měla usnadnit technologickou přípravu, výrobu a montáž sestav. Finální konstrukce RC automobilu určeného pro výrobu ve školní laboratoři Pro zpracování sestavy automobilu bylo využito standardního PLM řetězce průmyslového software. V maximální míře jsme se snažili o ilustrativnost specifik konstrukční práce s ukázkami vazeb na digitální přípravu výroby a vlastní výrobu. Při konstrukci bylo využito parametrického modelování s podílem CAE a FEM nástrojů. Vznikající 3D data byla průběžně optimalizována pomocí 3D vizualizace a virtuální reality. V dalším dílu našeho článku se dozvíte více o výrobě našeho automobilu. Pro více zajímavých informací o studentských projektech můžete nahlédnout na www.spszr.cz. Virtuální realita byla využita při optimalizaci designu a provedení výrobních variant
Mohlo by vás zajímat:
|