Partneři Projektu CAD
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
- 29.05. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 02.06. AutoCAD kurz – vytváření a prezentace 3D modelů
- 02.06. Autodesk Inventor - základní kurz
- 04.06. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 05.06. Advanced Engineering TechDay 2025
- 05.06. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 09.06. Autodesk 3DS MAX – kurz
- 12.06. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 16.06. Autodesk Inventor – kurz pro pokročilé (sestavy a strojní návrhy)
- 23.06. Unreal Engine – vizualizace
Aktuality
- SolidSteel parametric pro SOLIDWORKS ve verzi 7.0
- Název nestačí – A ani vzpomínka, kde to bylo uloženo
- Siemens zpřístupňuje návrh desek plošných spojů s AI
- Nikon SLM Solutions spolupracuje na námořním pohonu
- Automatica 2025: Epson představí nejen novou řadu robotů
- Formnext 2025: Výzva k přihlášení řečníků
- Novinky v ZW3D 2026: Co všechno přináší nová verze?
- Hexagon uvádí na trh PRESTO Quality Station
CAD na www.SystemOnLine.cz
Proč máme málo techniků? |
Čtvrtek, 12 Leden 2012 14:58 | |
![]() Stávající absolventi technických škol proto dostávají mnohem komplexnější vzdělání, než tomu bylo před lety. Obecně ubývá pro škodu profesnímu uplatnění absolventů škol specializovaných znalostí. Důvodem jsou především koncepčně přepracované rámcové vzdělávací plány s následným dopadem na školní vzdělávací programy. Pohled odborných škol na technické vzdělávání musí ovšem vždy vycházet z těchto povinných rámců, které zahrnují jak znalosti obecné, tak znalosti odborné. Jiný přístup, a to z jakýchkoliv důvodů, je nejen neopodstatněný, ale v důsledku je i velmi nebezpečný pro úroveň odborných znalostí techniků odcházejících z našich škol. Za jiný přístup lze například označit ořezávání odborného vzdělávání na úkor všeobecného. Koncepce technického vzdělávání, která byla vytvářena několik let, je důsledkem požadavků na sjednocení vzdělávání a strategií v technice a technologiích, nikoliv snahou na snižování úrovně technické vzdělanosti našeho národa.
Je logické, že technické vzdělávání patří k náročným jak z hlediska komplexního přístupu a správného pohledu, tak z hlediska vize a podpory. Musíme si ovšem uvědomit, že technické obory jsou stěžejní pro růst prosperity měst a regionů. Bylo by jistě škoda na pozici techniků zaměstnávat časem tisíce pracovníků z jiných států a nemít pro naše občany uplatnění. Politika rozvoje vzdělávání v technických oborech je jednou ze správných a kritických strategií rozvoje jednotlivých krajů. Je běžně náplní oficiálních strategií rozvoje krajů, který je úzce spjat s podporou technického vzdělávání a rozvojem hi-tech technologií. Bohužel praktická realizace těchto strategií, které by měly zaručit příliv technicky vzdělaných lidí, nejednou zůstává pouze na papíře a v politických heslech. Důsledek se již dnes kriticky podepisuje na neuspokojených požadavcích firem a podniků na dostupnost technicky vzdělaných absolventů škol. Jedná se o zcela reálné nebezpečí s potenciálně katastrofálním dopadem na jednotlivé regiony. Kdo může v této oblasti pomoci? Odborná veřejnost, podniky, firmy a nadnárodní společnosti. Jistě by si své měla říct i hospodářská komora a všichni, kdo technice opravdu rozumí. Finální rozhodnutí je pak na krajských zastupitelstvech, která by měla výrazně citlivěji zvažovat stárnutí naší technické inteligence a jeho případné dopady na činnost podniků a firem v regionech. Řešení této situace již nelze nechávat pouze ve studiích uložených v archivech. Ing. Petr Fořt (*1968) – autor čtrnácti učebnic a tisícovky odborných článků s tematikou průmyslového navrhování pomocí digitálních technologií a správy ICT. Dlouholetý pedagog, popularizátor nasazení průmyslových informačních systémů a jejich efektivní administrace. Externí poradce působící v oblasti integrace PLM technologií v průmyslové praxi. Garant a autor strategie oborového vzdělávání projektu SIPVZ a tvůrce národního grantového projektu věnovaného výuce ICT ve strojírenství. Držitel oborových certifikací společností Autodesk, Microsoft a SMC Networks. Školitel modulů Z, P0, P-Grafika, oborový garant modulu P-CAD. Držitel ocenění eLearning Awards a ocenění společnosti 3COM za projekty v oblasti správy informačních systémů a průmyslového navrhování. Autor projektu DesignTech.cz zabývajícího se novými trendy v oblasti vývoje techniky a technologií.
Mohlo by vás zajímat:
|