Partneři Projektu CAD
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
- 05.05. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 05.05. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 07.05. Webinář Optimalizace PCB z pohledu tepelného managementu v programu Ansys Icepak...
- 12.05. Autodesk Inventor – kurz pro středně pokročilé (modelování součástí a plochy)...
- 13.05. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 14.05. Tolerance Management Fórum
- 15.05. AutoCAD – kurz pro pokročilé
- 15.05. ATCx Simulate at the Speed of Design
- 15.05. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 22.05. Metrologické školení » Měření tvrdosti kovových materiálů
Aktuality
- Přesnost a výkon s Figure 4 Tough 75C FR Black
- VariCAD a VariCAD Viewer v nové verzi 2025-2.01
- Automobilový průmysl na prahu velké změny: Jste připraveni na éru 3DEXPERIENCE?
- Dassault Systèmes a Airbus rozšiřují strategické partnerství
- Jak se nejrychleji dostat k potřebnému náhradnímu dílu
- 3DEXPERIENCE CONFERENCE 2025
- Právě vychází VOLTA a modeFRONTIER 2025R2
- Jak může MODSIM optimalizovat proces návrhu
CAD na www.SystemOnLine.cz
Proč máme málo techniků? |
Čtvrtek, 12 Leden 2012 14:58 | |
![]() Stávající absolventi technických škol proto dostávají mnohem komplexnější vzdělání, než tomu bylo před lety. Obecně ubývá pro škodu profesnímu uplatnění absolventů škol specializovaných znalostí. Důvodem jsou především koncepčně přepracované rámcové vzdělávací plány s následným dopadem na školní vzdělávací programy. Pohled odborných škol na technické vzdělávání musí ovšem vždy vycházet z těchto povinných rámců, které zahrnují jak znalosti obecné, tak znalosti odborné. Jiný přístup, a to z jakýchkoliv důvodů, je nejen neopodstatněný, ale v důsledku je i velmi nebezpečný pro úroveň odborných znalostí techniků odcházejících z našich škol. Za jiný přístup lze například označit ořezávání odborného vzdělávání na úkor všeobecného. Koncepce technického vzdělávání, která byla vytvářena několik let, je důsledkem požadavků na sjednocení vzdělávání a strategií v technice a technologiích, nikoliv snahou na snižování úrovně technické vzdělanosti našeho národa.
Je logické, že technické vzdělávání patří k náročným jak z hlediska komplexního přístupu a správného pohledu, tak z hlediska vize a podpory. Musíme si ovšem uvědomit, že technické obory jsou stěžejní pro růst prosperity měst a regionů. Bylo by jistě škoda na pozici techniků zaměstnávat časem tisíce pracovníků z jiných států a nemít pro naše občany uplatnění. Politika rozvoje vzdělávání v technických oborech je jednou ze správných a kritických strategií rozvoje jednotlivých krajů. Je běžně náplní oficiálních strategií rozvoje krajů, který je úzce spjat s podporou technického vzdělávání a rozvojem hi-tech technologií. Bohužel praktická realizace těchto strategií, které by měly zaručit příliv technicky vzdělaných lidí, nejednou zůstává pouze na papíře a v politických heslech. Důsledek se již dnes kriticky podepisuje na neuspokojených požadavcích firem a podniků na dostupnost technicky vzdělaných absolventů škol. Jedná se o zcela reálné nebezpečí s potenciálně katastrofálním dopadem na jednotlivé regiony. Kdo může v této oblasti pomoci? Odborná veřejnost, podniky, firmy a nadnárodní společnosti. Jistě by si své měla říct i hospodářská komora a všichni, kdo technice opravdu rozumí. Finální rozhodnutí je pak na krajských zastupitelstvech, která by měla výrazně citlivěji zvažovat stárnutí naší technické inteligence a jeho případné dopady na činnost podniků a firem v regionech. Řešení této situace již nelze nechávat pouze ve studiích uložených v archivech. Ing. Petr Fořt (*1968) – autor čtrnácti učebnic a tisícovky odborných článků s tematikou průmyslového navrhování pomocí digitálních technologií a správy ICT. Dlouholetý pedagog, popularizátor nasazení průmyslových informačních systémů a jejich efektivní administrace. Externí poradce působící v oblasti integrace PLM technologií v průmyslové praxi. Garant a autor strategie oborového vzdělávání projektu SIPVZ a tvůrce národního grantového projektu věnovaného výuce ICT ve strojírenství. Držitel oborových certifikací společností Autodesk, Microsoft a SMC Networks. Školitel modulů Z, P0, P-Grafika, oborový garant modulu P-CAD. Držitel ocenění eLearning Awards a ocenění společnosti 3COM za projekty v oblasti správy informačních systémů a průmyslového navrhování. Autor projektu DesignTech.cz zabývajícího se novými trendy v oblasti vývoje techniky a technologií.
Mohlo by vás zajímat:
|