Partneři Projektu CAD
- 25.12. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 25.12. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 05.01. Autodesk Fusion 360 – základní kurz (úvod do parametrického modelování)
- 05.01. Autodesk Fusion 360 – základní kurz (úvod do parametrického modelování)
- 05.01. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 06.01. Autodesk Fusion 360 – pro uživatele Autodesk Inventor
- 07.01. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 12.01. Trimble SketchUp – prezentace návrhů
- 13.01. Autodesk Inventor – kurz pro pokročilé (sestavy a strojní návrhy)
- 13.01. Trimble SketchUp – základní kurz
Aktuální články
- Hexagon představuje integraci nástrojů na cloudu
- DMG doplní CNC stroje o Mastercam pro postprocesing
- Nové technologie, materiály a digitální nástroje mění stavebnictví
- Chytřejší brusný kotouč se prosazuje
- Video a prezentace ze SolidCAM World 2025
- Webinář Velké sestavy v SOLIDWORKS 2026
- MTO Days 2026 zachycují převládající náladu v oboru
- BCN3D představuje tiskárnu Omega I60 G2
ČD testují na Moravě lokomotivu Siemens Vectron Dual Mode |
| Úterý, 13 Červen 2023 11:45 | |
|
ČD stále provozuje některé rychlíkové linky, kde se bez silných motorových lokomotiv neobejde. Musí také počítat s dostatečně výkonnými motorovými lokomotivami pro případy napěťových výluk na hlavních tratích a koridorech. Jedním z možných řešení je pořídit duální elektricko-dieselové lokomotivy. Pro testování byla vybrána trať Brno - Jihlava, která je na části nedávno zdvoukolejněného úseku Brno - Střelice i elektrifikována, byť tisková zpráva z tiskového oddělení Českých drah píše o možnosti otestovat si stroj zatím jen v motorové trakci. S lokomotivou Vectron Dual Mode lze plynule přejíždět mezi úseky vybavenými trakčním vedením 25 kV či 15 kV i úseky, které na elektrifikaci či konverzi teprve čekají. Cílem je využít efektivní provoz na elektřinu všude tam, kde je to možné. V rámci zkoušky vyráží lokomotiva Siemens Vectron Dual Mode ve dnech 13. a 14. června v čele celkem osmi rychlíků mezi Brnem a Jihlavou. Půjde o vlaky R 668 s odjezdem z Brna v 7:43. hod, R 661 s odjezdem z Jihlavy v 10:26 hod., R 662 s odjezdem z Brna v 13:44 hod. a R 667 s odjezdem z Jihlavy v 16:26 hod. Lokomotiva bude na přípřeži před plánovaným „brejlovcem“ a potáhne soupravu o hmotnosti zhruba 300 tun. Jízd se účastní specialisté Českých drah, kteří si ověří v praxi řadu parametrů této lokomotivy přímo v běžném provozu, např. výkonnost stroje, dynamiku jízdy atp. Pozn.: Za redakci CAD.cz děkuji tiskovému oddělení, že použilo ve zprávě výraz elektrifikace a ne protlačovanou elektrizaci. KH
Mohlo by vás zajímat:
|










České dráhy dnes a zítra testují moderní duální lokomotivu Siemens Vectron Dual Mode, která spojuje výhody elektrických a motorových lokomotiv. Umožňuje tak přímou jízdu vlaků po neelektrifikovaných i elektrifikovaných tratích bez nutnosti výměny lokomotivy. Toto řešení je výhodné pro vlaky, které na své trase projíždějí několika úseky s trakčním vedením a bez něj.