Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
- 04.04. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 05.04. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 10.04. Metrologické školení » Měření tvrdosti kovových materiálů
- 10.04. Webinář: Tvorba 3D návrhu v multiCAD prostředí platformy 3DEXPERIENCE
- 15.05. Metrologické školení » Drsnost povrchu
- 23.05. Metrologické školení » Metrologie v praxi I
- 30.05. NEXT 3D: Inovace díky 3D tisku (konference)
Aktuální články
- Tři nové víceúčelové modely monitorů v řadě Philips E1
- Amerika hledá ideální dron pro hasiče
- Mapy jsou pro každého 2024 – 10. ročník konference
- Zdicí robot WLTR bodoval v zahraničí – 2. místo na ERF
- Lumion 2024 je již dostupný
- Připraveni na zvýšení produktivity se SCIA Engineer 24
- Mapy.cz nově využívají letecké snímky z ČÚZK
- Jarní slevy na VIVE XR Elite i VIVE Pro 2
CAD na www.SystemOnLine.cz
T+T Technika a trh
Projekt F-Bike již má hotový virtuální prototyp |
Úterý, 29 Květen 2012 13:18 | |
Dassault Systèmes ve spolupráci s mediální agenturou Graylink CR tiskovou konferenci, na níž byli novináři seznámeni s projektem létajícího kola F-Bike. Naši čtenáři již vědí, že k dalšímu širšímu seznámení s tímto produktem dojde na tradiční konferenci Technodat PLM Forum v jihomoravském Zaječí ve dnech 30. a 31. května. Proč se v tomto projetu angažuje Dassault Systèmes? Protože projekt vzniká na platformě V6, kterou firma mimo jiné zapůjčila všem zainteresovaným stranám v projektu. Kromě Technodatu, který jako prodejce nejspíš nějakou licenci V6 již vlastní, byly licence zapůjčeny participujícím společnostem Evektor a Duratec. Díky tomu mohou všichni zainteresovaní konstruktéři, kteří dle vyjádření Dr. Kobylíka, ředitele společnosti Technodat, pracují souběžně i na jiných projektech, využívat možnosti spolupráce na projektu, aniž by se museli fyzicky potkávat a vše probíhá v souladu s řízením životního cyklu výrobku a plně ve 3D. Původním záměrem projektu bylo sestrojení hi-tech elektrokola. V listopadu loňského roku přišel Milan Duchek z Duratecu s prvním konceptem létajícího kola a tak postupem času u zakladatelů projektu vypluly na povrch dávné klukovské sny mající původ v četbě Foglarových Rychlých šípů nebo sledování filmů Karla Zemana, vycházejících z románů Julese Verna. A z „obyčejného“ hi-tech kola se stalo kolo létající. V současné době má virtuální projekt podobu kola s horizontálními vrtulemi, které ovšem nebudou poháněny lidskou silou jako v románových předlohách, ale elektromotory na akumulátorový pohon. Ostatně většina Kremerových cen je již vybrána, že? Projekt má dvě etapy. V první, která je v podstatě u konce, vznikl virtuální prototyp. Ve druhé etapě pak vznikne fyzický prototyp, který by měl být hotový na MSV v Brně. Projekt zatím není komerční, jde spíše o studii, teprve po vytvoření fyzického prototypu budou řešeny další otázky. Projekt má klasickou organizaci, to znamená, že existuje řídící výbor projektu, kde jsou zastoupeni manažeři účastnících se firem a vedoucí projektu. Pak je tu řešitelský tým, ve kterém jsou zástupci Technodatu, Evektoru, Duratecu a Dassault Systèmes. Pracuje se nad jednotnou databází, která je on-line přístupná všem účastníkům projektu. Změny se okamžitě zapisují do centrální databáze, takže data jsou neustále aktuální. Ve druhé etapě se předpokládá i využití nástrojů projektového řízení, které se bude používat hlavně při koordinaci výroby fyzického prototypu. Využijí se i nástroje pro kompozity. Již v srpnu bude muset být fyzický prototyp hotov, protože jsou už naplánovány i první letové zkoušky. Na MSV by rádi tvůrci projektu přišli s funkčním prototypem a ukázali, jak dokáže létat. Realizační tým projektu Jan Cinert (vedení projektu, CAD) a Jindřich Vítů (webová stránka, marketing) ze společnosti Technodat Martin Drštička (CAD, E-CAD), Michal Křivan a Filip Plešinger (koncepční design) ze společnosti Evektor Milan Duchek (CAD) ze společnosti Duratec Jozef Lajda (project review) ze společnosti Dassault Systèmes Základní parametry létajícího kola
Mohlo by vás zajímat:
|
Ve čtvrtek 24. května uspořádalo české zastoupení společnosti