Partneři Projektu CAD
| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
| 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
| 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
| 29 | 30 | 31 |
- 08.12. Blender – pokročilé materiály a renderování
- 09.12. Autodesk Inventor – návrh trubek a potrubí (Tube and Pipe Design)
- 10.12. Autodesk Inventor – návrh plechových dílů a součástí (Sheet Metal Design)...
- 10.12. Trimble SketchUp – prezentace návrhů
- 10.12. Ansys - webinář Tváření tenkých plechů
- 11.12. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 11.12. Autodesk Inventor – kurz iLogic
- 11.12. Trimble SketchUp – základní kurz
- 11.12. Školení pro metrology - Nejistoty měření
- 11.12. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
Aktuální články
- BCN3D představuje tiskárnu Omega I60 G2
- Eagle Point a Bentley spolupracují na AEC školeních
- Aplikace Robot Calibration Helper pro uživatele ENCY Robot
- Nová generace robotů Epson SCARA Spider – RS4-C a RS6-C
- AXIOM TECH představuje Solid Edge 2026
- Výzkumný projekt s OPEN MIND - Další krok k inteligentnímu řízení chladicí kapaliny
- Inovované tablety Dell Pro Rugged 10 a 12 – vyšší výkon a delší provoz na baterii
- Stavebnictví vstupuje do éry digitální disciplíny
Projekt F-Bike již má hotový virtuální prototyp |
| Úterý, 29 Květen 2012 13:18 | |
Ve čtvrtek 24. května uspořádalo české zastoupení společnosti Dassault Systèmes ve spolupráci s mediální agenturou Graylink CR tiskovou konferenci, na níž byli novináři seznámeni s projektem létajícího kola F-Bike. Naši čtenáři již vědí, že k dalšímu širšímu seznámení s tímto produktem dojde na tradiční konferenci Technodat PLM Forum v jihomoravském Zaječí ve dnech 30. a 31. května. Proč se v tomto projetu angažuje Dassault Systèmes? Protože projekt vzniká na platformě V6, kterou firma mimo jiné zapůjčila všem zainteresovaným stranám v projektu. Kromě Technodatu, který jako prodejce nejspíš nějakou licenci V6 již vlastní, byly licence zapůjčeny participujícím společnostem Evektor a Duratec. Díky tomu mohou všichni zainteresovaní konstruktéři, kteří dle vyjádření Dr. Kobylíka, ředitele společnosti Technodat, pracují souběžně i na jiných projektech, využívat možnosti spolupráce na projektu, aniž by se museli fyzicky potkávat a vše probíhá v souladu s řízením životního cyklu výrobku a plně ve 3D. Původním záměrem projektu bylo sestrojení hi-tech elektrokola. V listopadu loňského roku přišel Milan Duchek z Duratecu s prvním konceptem létajícího kola a tak postupem času u zakladatelů projektu vypluly na povrch dávné klukovské sny mající původ v četbě Foglarových Rychlých šípů nebo sledování filmů Karla Zemana, vycházejících z románů Julese Verna. A z „obyčejného“ hi-tech kola se stalo kolo létající. V současné době má virtuální projekt podobu kola s horizontálními vrtulemi, které ovšem nebudou poháněny lidskou silou jako v románových předlohách, ale elektromotory na akumulátorový pohon. Ostatně většina Kremerových cen je již vybrána, že? Projekt má dvě etapy. V první, která je v podstatě u konce, vznikl virtuální prototyp. Ve druhé etapě pak vznikne fyzický prototyp, který by měl být hotový na MSV v Brně. Projekt zatím není komerční, jde spíše o studii, teprve po vytvoření fyzického prototypu budou řešeny další otázky. Projekt má klasickou organizaci, to znamená, že existuje řídící výbor projektu, kde jsou zastoupeni manažeři účastnících se firem a vedoucí projektu. Pak je tu řešitelský tým, ve kterém jsou zástupci Technodatu, Evektoru, Duratecu a Dassault Systèmes. Pracuje se nad jednotnou databází, která je on-line přístupná všem účastníkům projektu. Změny se okamžitě zapisují do centrální databáze, takže data jsou neustále aktuální. Ve druhé etapě se předpokládá i využití nástrojů projektového řízení, které se bude používat hlavně při koordinaci výroby fyzického prototypu. Využijí se i nástroje pro kompozity. Již v srpnu bude muset být fyzický prototyp hotov, protože jsou už naplánovány i první letové zkoušky. Na MSV by rádi tvůrci projektu přišli s funkčním prototypem a ukázali, jak dokáže létat. Realizační tým projektu Jan Cinert (vedení projektu, CAD) a Jindřich Vítů (webová stránka, marketing) ze společnosti Technodat Martin Drštička (CAD, E-CAD), Michal Křivan a Filip Plešinger (koncepční design) ze společnosti Evektor Milan Duchek (CAD) ze společnosti Duratec Jozef Lajda (project review) ze společnosti Dassault Systèmes Základní parametry létajícího kola
Mohlo by vás zajímat:
|










Ve čtvrtek 24. května uspořádalo české zastoupení společnosti