Partneři Projektu CAD
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |
- 30.04. ATCx AEC
- 01.05. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 05.05. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 05.05. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 12.05. Autodesk Inventor – kurz pro středně pokročilé (modelování součástí a plochy)...
- 13.05. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 14.05. Tolerance Management Fórum
- 15.05. AutoCAD – kurz pro pokročilé
- 15.05. ATCx Simulate at the Speed of Design
- 22.05. Metrologické školení » Měření tvrdosti kovových materiálů
Aktuální články
- Platforma pro inovace, navazování kontaktů a nové přístupy
- Pozvánka na jarní webináře ArcGIS
- Mapy jsou pro každého po jedenácté
- Budování otevřené, inteligentní a kolaborativní budoucnosti BIM
- Nové monitory BenQ řady PD přinášejí přesné barvy
- Webinář Implantáty pro artroplastiku čelistního kloubu
- GEFOS zve na seminář o Leica iCON trades
- Stratasys rozšiřuje řadu produktů pro stereolitografii
CAD na www.SystemOnLine.cz
Projekt F-Bike již má hotový virtuální prototyp |
Úterý, 29 Květen 2012 13:18 | |
![]() Díky tomu mohou všichni zainteresovaní konstruktéři, kteří dle vyjádření Dr. Kobylíka, ředitele společnosti Technodat, pracují souběžně i na jiných projektech, využívat možnosti spolupráce na projektu, aniž by se museli fyzicky potkávat a vše probíhá v souladu s řízením životního cyklu výrobku a plně ve 3D. Původním záměrem projektu bylo sestrojení hi-tech elektrokola. V listopadu loňského roku přišel Milan Duchek z Duratecu s prvním konceptem létajícího kola a tak postupem času u zakladatelů projektu vypluly na povrch dávné klukovské sny mající původ v četbě Foglarových Rychlých šípů nebo sledování filmů Karla Zemana, vycházejících z románů Julese Verna. A z „obyčejného“ hi-tech kola se stalo kolo létající. V současné době má virtuální projekt podobu kola s horizontálními vrtulemi, které ovšem nebudou poháněny lidskou silou jako v románových předlohách, ale elektromotory na akumulátorový pohon. Ostatně většina Kremerových cen je již vybrána, že? Projekt má dvě etapy. V první, která je v podstatě u konce, vznikl virtuální prototyp. Ve druhé etapě pak vznikne fyzický prototyp, který by měl být hotový na MSV v Brně. Projekt zatím není komerční, jde spíše o studii, teprve po vytvoření fyzického prototypu budou řešeny další otázky. Projekt má klasickou organizaci, to znamená, že existuje řídící výbor projektu, kde jsou zastoupeni manažeři účastnících se firem a vedoucí projektu. Pak je tu řešitelský tým, ve kterém jsou zástupci Technodatu, Evektoru, Duratecu a Dassault Systèmes. Pracuje se nad jednotnou databází, která je on-line přístupná všem účastníkům projektu. Změny se okamžitě zapisují do centrální databáze, takže data jsou neustále aktuální. Ve druhé etapě se předpokládá i využití nástrojů projektového řízení, které se bude používat hlavně při koordinaci výroby fyzického prototypu. Využijí se i nástroje pro kompozity. Již v srpnu bude muset být fyzický prototyp hotov, protože jsou už naplánovány i první letové zkoušky. Na MSV by rádi tvůrci projektu přišli s funkčním prototypem a ukázali, jak dokáže létat. Realizační tým projektu Jan Cinert (vedení projektu, CAD) a Jindřich Vítů (webová stránka, marketing) ze společnosti Technodat Martin Drštička (CAD, E-CAD), Michal Křivan a Filip Plešinger (koncepční design) ze společnosti Evektor Milan Duchek (CAD) ze společnosti Duratec Jozef Lajda (project review) ze společnosti Dassault Systèmes Základní parametry létajícího kola
Mohlo by vás zajímat:
|