Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
- 05.07. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 14.07. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 13.09. Drsnost povrchu
- 29.09. Metrologie v praxi II
- 10.10. Metrolog organizace
- 05.11. AutoCAD a AutoCAD LT: základy
Aktuální články
- Navigace Sygic bojuje proti rozptylování za jízdy
- Špičková zařízení od 3Dconnexion s dárkem do 31. 7.
- Digitalizace průmyslu ve výuce (1. díl)
- Samsung rozšiřuje profesionální řadu monitorů ViewFinity
- Nabídka aktivní účasti na Konferenci GIS Esri v ČR
- Schneider Electric podpořil studenty ČVUT a udržitelný projekt Solar Decathlon
- HxGN LIVE Global 2022
- T-MAPY slaví 30 let na trhu
ČVUT představí na MSV letoun, kolo a mikroelektrárnu |
Pátek, 30 Září 2016 12:32 | |
Prvním z exponátů bude ultralehký letoun s dmychadlovým pohonem UL – 39 Albi týmu Roberta Theinera. Ultralight je unikátní jedinečným konceptem v dané kategorii i použitými materiály a technologií výroby. Jde o zatím jediný celokompozitový letoun v České republice, vyrobený z uhlíkových prepregů v autoklávu. Stroj je primárně určen pro sportovní létání, které má zároveň pilotovi nabízet pocit z letu proudovým letadlem. Svou práci představí také tým Fakulty strojní ČVUT pod vedením prof. Milana Růžičky, který vyvíjí optimalizaci rámů z uhlíkového kompozitu s využitím vysokomodulových karbonových vláken. Jejich tuhost může být při poloviční hmotnosti více než dvojnásobná, ve srovnání s ocelí. Rámy jsou vyráběny technologií řízeného navíjení trubek a jejich spojováním, lepením a ovinem ve firmě Compo Tech PLUS. Výsledkem této optimalizace je snížení hmotnosti rámu při zachování potřebných jízdních vlastností a požadované tuhosti, pevnosti a životnosti bicyklu.
Mohlo by vás zajímat:
|