Klíčový milník v testování letové způsobilosti AeroMobilu |
Autor článku: AeroMobil | |
Program letových zkoušek, který začal v září 2020, je součástí přísných požadavků Evropské agentury pro letovou bezpečnost (EASA) podle normy CS23, které se vztahují na všechny kritické aspekty letu. V průběhu programu testovacích letů AeroMobil úspěšně splnil několik klíčových EASA CS23 požadavků upravujících letovou způsobilost, včetně letových výsledků z hlediska nejvyšší a pádové rychlosti. Ale také působivých schopností vzlétnout již za 400 metrů a dosáhnout rychlosti stoupání více než 365 metrů za minutu. Nejvyšší prioritou testovacího týmu je optimalizace řízení AeroMobilu během letu jako je stabilita a manévrovatelnost. Tyto charakteristiky jsou vyladěny tak, aby poskytovaly optimální rovnováhu mezi jednoduchostí ovládání letu plnou rychlostí a předvídatelností a mrštností chování vozidla. Společnost se zároveň snaží dosáhnout stejných výsledků při požadavcích na certifikace od Federal Aviation Administration (FAA) v USA a dalších obdobných agentur v ostatních regionech světa. Testovací piloti se shodují na tom, že létat s AeroMobilem je opravdu jednoduché a zábavné. Začíná to pocitem čistého nadšení při posunutí páky akcelerace na doraz s následným stoupáním přibližně 300 metrů za minutu a potom letovou rychlostí 300 kilometrů za hodinu. AeroMobil je během letu velmi stabilní a nabízí pilotovi a cestujícímu komfort známý spíše z luxusních automobilů než sparťanský zážitek, který poskytuje většina jednomotorových letadel. Na přistání stačí jednoduše vyrovnat let nad přistávací plochou a ubrat výkon. Jakmile se kola AeroMobilu dotknou přistávací plochy, začne se chovat jako klasický automobil. AeroMobil je navržen tak, aby splňoval regulační požadavky leteckého i automobilového průmyslu. Když se stane komerčně dostupný v roce 2023, bude pravděpodobně mezi těmi nejspolehlivějšími letadly z hlediska odolnosti vůči nárazu. Prostor pro pasažéry bude splňovat bezpečnostní požadavky automobilových regulátorů, které jsou podstatně přísnější než ty určené pro letadla. Více na aeromobil.com.
Mohlo by vás zajímat:
|