Google překladač: English Deutsch

Systém virtuální reality HTC Vive Pro Eye jde do prodeje

Autor článku: HTC Vive   

Tags: Advantage | HTC Vive | Pro Eye | SteamVR 2.0 | Virtuální realita | Vive Wireles

The-New-VIVE-Pro KV V2-1-1920HTC oznámila 15. 5. zahájení prodeje profesionálního systému virtuální reality s integrovaným sledováním pohybu očí HTC Vive Pro Eye. Novinka nabízí možnost interakce pouhým pohledem a nová vstupní data pro vývojáře i analytiky. Technologie umožní také nárůst výkonu i obrazové kvality bez zvýšení nároků na komponenty PC. Toho je dosaženo pomocí technologie foveated rendering vykreslující ve vyšší kvalitě pouze část obrazu, kterou uživatel skutečně sleduje. Set virtuální reality je k ob­je­d­ná­ní na stránkách vive.com a alza.cz za cenu 42 999 Kč.


Komerční licenci Advantage s dvouletou zárukou pro podnikatele a nadstandardním servisem lze dokoupit za 4750 Kč.

Nové možnosti s profesionální VR druhé generace

Systém HTC Vive Pro Eye vznikl jako odpověď na potřeby profesionálních uživatelů a podnikatelů. Je vhodný nejen pro jednoduché instalace s jedním headsetem, ale i pro velké instalace pro více uživatelů. Dokáže plně využít sledování pohybu SteamVR 2.0 na prostoru až 10 × 10 metrů s využitím několika headsetů a bezdrátové připojení pomocí HTC Vive Wireles adaptéru. Nechybí samozřejmě špičkové OLED displeje s perfektním kontrastem a rozlišením 2880 × 1600. Velký posun však představuje technologie sledování pohybu očí, která přináší následující výhody:

  • Dynamická výuková prostředí: Headset umožňuje vytvořit realistické simulace reagující na pohled uživatele, které mu mohou poskytnout relevantní zpětnou vazbu.
  • Analýza dat o pohledu uživatele: Headset dokáže zachytit v reálném čase informace o tom, na co se uživatelé soustředí a poskytnout data o jejich chování a rozhodovacích procesech.
  • Intuitivní interakce: Technologie umožňuje ovládání software pomocí pouhého pohledu. Odpadá tak nutnost použití ovladačů, což usnadňuje použití v hernách a v neposlední řadě umožňuje ovládání virtuální reality handicapovaným uživatelům.
  • Přirozenější kontakty ve VR: Sledování pohybu očí umožňuje jeho přenesení na avatary. Setkávání ve virtuální realitě tak bude ještě přirozenější a přesvědčivější.

Product Shot product-hmd-2-1920

Perfektní výkon i obraz s technologií foveated rendering

Díky integraci sledování pohybu očí a technologii foveated rendering je možné snížit nároky na běh aplikací a zároveň zvýšit kvalitu obrazu. Výkon grafické karty je investován do vykreslování těch nejjemnějších detailů v místě, na které se uživatel skutečně kouká. Tam, kde lidské oko detaily nedokáže postřehnout, je výkon naopak ušetřen. Výsledkem je perfektní vizuální zážitek a efektivní práce s dostupným HW. I proto společnost Nvidia označuje HTC Vive Pro Eye za nejvhodnější headset pro spojení s grafickými kartami RTX a jejich technologii Variable Rate Shading.
Skvělou ukázku spojení těchto technologií prezentovala v rámci GTC (GPU Technology Conference) společnost Zerolight. Jejich virtuální BMW M bylo možné na stánku nakonfigurovat a následně prohlédnout v měřítku 1:1 včetně nejjemnějších detailů interiéru. Pro prezentující pak byla zajímavá především automaticky generovaná mapa, která odhalila, na co se uživatel nejvíce soustředil.

Specifikace:

Displeje Duální AMOLED s úhlopříčkou 3,5"
Rozlišení 1440 × 1600 pixelů na oko (2880 ×x 1600 kombinovaně)
Obnovovací frekvence 90 Hz
Zorné pole (FOV) 110 °
Audio Hi-Res certifikace, Hi-Res sluchátka (odejmutelná), zesilovač s dostatečným výkonem pro sluchátka s vysokou impedancí, vylepšená ergonomie sluchátek, duální integrované mikrofony
Propojení USB-C 3.0, Display Port 1.2, Bluetooth
Senzory Steam VR sledování pohybu, G-senzor, gyroskop, senzor přiblížení, IPD senzor (snímač vzdálenosti mezi zornicemi), snímání pohybu očí
Ergonomie Možnost nastavení vzdálenosti zornic (IPD), nastavení vzdálenosti mezi očními čočkami, nastavitelná sluchátka, seřiditelný hlavový popruh

Specifikace sledování pohybu očí:

Frekvence informací o poloze obou očí 120 Hz
Přesnost 0,5 °-1,1 °
Kalibrace 5bodová
Sledovatelné zorné pole 110 °
Výstup dat pro každé oko zvlášťVýstup dat pro každé oko zvlášť Časová značka (zařízení i systému), původ pohledu, směr pohledu, pozice zornice, velikost zornice, stupeň otevření očí
Rozhraní HTC SRanipal SDK
Kompatibilita enginu Unity, Unreal

Mohlo by vás zajímat: