Tags: Advantage | HTC Vive | Pro Eye | SteamVR 2.0 | Virtuální realita | Vive Wireles HTC oznámila 15. 5. zahájení prodeje profesionálního systému virtuální reality s integrovaným sledováním pohybu očí HTC Vive Pro Eye. Novinka nabízí možnost interakce pouhým pohledem a nová vstupní data pro vývojáře i analytiky. Technologie umožní také nárůst výkonu i obrazové kvality bez zvýšení nároků na komponenty PC. Toho je dosaženo pomocí technologie foveated rendering vykreslující ve vyšší kvalitě pouze část obrazu, kterou uživatel skutečně sleduje. Set virtuální reality je k objednání na stránkách vive.com a alza.cz za cenu 42 999 Kč.
Komerční licenci Advantage s dvouletou zárukou pro podnikatele a nadstandardním servisem lze dokoupit za 4750 Kč.
Nové možnosti s profesionální VR druhé generace
Systém HTC Vive Pro Eye vznikl jako odpověď na potřeby profesionálních uživatelů a podnikatelů. Je vhodný nejen pro jednoduché instalace s jedním headsetem, ale i pro velké instalace pro více uživatelů. Dokáže plně využít sledování pohybu SteamVR 2.0 na prostoru až 10 × 10 metrů s využitím několika headsetů a bezdrátové připojení pomocí HTC Vive Wireles adaptéru. Nechybí samozřejmě špičkové OLED displeje s perfektním kontrastem a rozlišením 2880 × 1600. Velký posun však představuje technologie sledování pohybu očí, která přináší následující výhody:
- Dynamická výuková prostředí: Headset umožňuje vytvořit realistické simulace reagující na pohled uživatele, které mu mohou poskytnout relevantní zpětnou vazbu.
- Analýza dat o pohledu uživatele: Headset dokáže zachytit v reálném čase informace o tom, na co se uživatelé soustředí a poskytnout data o jejich chování a rozhodovacích procesech.
- Intuitivní interakce: Technologie umožňuje ovládání software pomocí pouhého pohledu. Odpadá tak nutnost použití ovladačů, což usnadňuje použití v hernách a v neposlední řadě umožňuje ovládání virtuální reality handicapovaným uživatelům.
- Přirozenější kontakty ve VR: Sledování pohybu očí umožňuje jeho přenesení na avatary. Setkávání ve virtuální realitě tak bude ještě přirozenější a přesvědčivější.
Perfektní výkon i obraz s technologií foveated rendering
Díky integraci sledování pohybu očí a technologii foveated rendering je možné snížit nároky na běh aplikací a zároveň zvýšit kvalitu obrazu. Výkon grafické karty je investován do vykreslování těch nejjemnějších detailů v místě, na které se uživatel skutečně kouká. Tam, kde lidské oko detaily nedokáže postřehnout, je výkon naopak ušetřen. Výsledkem je perfektní vizuální zážitek a efektivní práce s dostupným HW. I proto společnost Nvidia označuje HTC Vive Pro Eye za nejvhodnější headset pro spojení s grafickými kartami RTX a jejich technologii Variable Rate Shading. Skvělou ukázku spojení těchto technologií prezentovala v rámci GTC (GPU Technology Conference) společnost Zerolight. Jejich virtuální BMW M bylo možné na stánku nakonfigurovat a následně prohlédnout v měřítku 1:1 včetně nejjemnějších detailů interiéru. Pro prezentující pak byla zajímavá především automaticky generovaná mapa, která odhalila, na co se uživatel nejvíce soustředil.
Specifikace:
Displeje |
Duální AMOLED s úhlopříčkou 3,5" |
Rozlišení |
1440 × 1600 pixelů na oko (2880 ×x 1600 kombinovaně) |
Obnovovací frekvence |
90 Hz |
Zorné pole (FOV) |
110 ° |
Audio |
Hi-Res certifikace, Hi-Res sluchátka (odejmutelná), zesilovač s dostatečným výkonem pro sluchátka s vysokou impedancí, vylepšená ergonomie sluchátek, duální integrované mikrofony |
Propojení |
USB-C 3.0, Display Port 1.2, Bluetooth |
Senzory |
Steam VR sledování pohybu, G-senzor, gyroskop, senzor přiblížení, IPD senzor (snímač vzdálenosti mezi zornicemi), snímání pohybu očí |
Ergonomie |
Možnost nastavení vzdálenosti zornic (IPD), nastavení vzdálenosti mezi očními čočkami, nastavitelná sluchátka, seřiditelný hlavový popruh |
Specifikace sledování pohybu očí:
Frekvence informací o poloze obou očí |
120 Hz |
Přesnost |
0,5 °-1,1 ° |
Kalibrace |
5bodová |
Sledovatelné zorné pole |
110 ° |
Výstup dat pro každé oko zvlášťVýstup dat pro každé oko zvlášť |
Časová značka (zařízení i systému), původ pohledu, směr pohledu, pozice zornice, velikost zornice, stupeň otevření očí |
Rozhraní |
HTC SRanipal SDK |
Kompatibilita enginu |
Unity, Unreal |
|