Není to tak dávno, pět nebo šest let, co jsme vytvářeli první data pro mobilní operátory v České republice. Letecké ortofotomapy tehdy ještě nepokrývaly celé území České republiky, a proto byly jako nejaktuálnější zdroj pro tvorbu modelu pokrytí území použity satelitní snímky s vysokým rozlišením. Tedy s vysokým rozlišením z pohledu satelitního snímkování. Aktuální data pro celé území naší republiky nabízely pouze satelitní snímky z družice Landsat 7 ETM+.
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
- 26.12. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 05.01. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 07.01. AutoCAD kurz – navrhování a správa dynamických bloků
- 16.01. AutoCAD - kurz pro středně pokročilé
- 20.01. Autodesk Inventor – kurz pro středně pokročilé (modelování součástí a plochy)...
- 03.02. AutoCAD kurz – vytváření a prezentace 3D modelů
Aktuality
- Systém řízení pohybu robota v reálném čase z FEL ČVUT
- PTC, Microsoft a Volkswagen Group spolupracují na Codebeamer Copilotu
- Ještě jsou volná místa na Aquathermu Nitra 2025
- AIE uvádí na trh Wankelův rotační motor 40ACS
- Hluboká fyzikální simulace s umělou inteligencí
- E-book: Objevte vylepšení v SOLIDWORKS 2025
- Další materiály iSQUARED pro 3D tiskárny Stratasys
- Cyber Week – slevy až 25 % na licence Autodesk
CAD na www.SystemOnLine.cz
Telefónica O2 nabízí jako jediná v České republice komplexní nabídku hlasových, datových a internetových služeb v oblasti pevných linek a mobilního segmentu. Působí rovněž na trhu multimediální zábavy prostřednictvím své interaktivní digitální televize O2 TV. Za posledních 10 let prošla tato společnost mnoha velkými změnami a dnes je největším telekomunikačním operátorem u nás.
Zkratka GIS se stala oblíbeným heslem a často bývá v praxi zredukována na nějakou formu digitální mapy. Jakýmsi prototypem GIS se pro mnohé stal katastr nemovitostí v digitální podobě. Přestože právě toto je typickým příkladem nasazení dvojice softwarových produktů G-VIEW a VKM, zde uvádíme příklad jiný a v podstatě více „gisovský“.
efektivní spojení CAD a GIS
Výkonný nástroj pro tvorbu i editaci DWG a DGN výkresů a popisných dat nabízí praktické mapovací funkce pro inženýry a GIS specialisty, kteří potřebují pracovat s CAD či GIS informacemi v otevřeném a flexibilním prostředí. Významnou předností je spolupráce s ostatními produkty Autodesku i konkurenčními produkty z oblasti CAD a GIS.
Změny spojené s neustále rostoucí konkurencí na poli telekomunikací, přepravy a distribuce plynu, elektrické energie a vody, spolu se stále častějším využíváním přístupu třetích stran ke spotřebitelům/zákazníkům, přinášejí společnostem podnikajícím v těchto oblastech nové výzvy a cíle. Tržní prostředí nutí ke zvyšování kvality a dostupnosti poskytovaných služeb na straně jedné, na straně druhé vytváří tlak na snižování ceny.
Přestože Brno bylo jedním z prvních měst v republice, které mělo celé své území pokryto digitální mapou (1993) a první pokusy o tvorbu GIS na Magistrátu města Brna (MMB) proběhly brzy poté, dlouho tyto snahy nevedly k cíli. GIS na MMB byl považován za okrajovou záležitost několika specialistů, kteří si na drahém hardware a software „hrají“ s ještě dražšími daty.
Když Autodesk nedávno uskutečnil sérii seminářů pro úředníky místních samospráv ve Velké Británii, více než polovina z dotázaných uvedla jako jeden z největších problémů ve svém pracovním životě propast mezi CAD a GIS systémy. Z odpovědí účastníků bylo evidentní, že tato propast má praktické i kulturní implikace a způsobuje výrazné ztráty produktivity, nepřesnosti a zbytečné opakování práce.
Větrné elektrárny rozdělují naši populaci nejméně na tři tábory. Jsou tací, kterým je to jedno, pak ti, kteří ve větrných elektrárnách vidí cestu k záchraně přírody, a nakonec ti, kterým vadí z různých důvodů. Bez ohledu na tyto názory je větrná elektrárna velkým zásahem do krajiny a kromě všech ekologických, ekonomických a jiných hledisek je třeba zvážit také vliv na vzhled krajiny a kvalitu života obyvatel z okolí. Je přeci jen něco jiného stavět parky větrných elektráren v poušti, na otevřeném oceánu, nebo v hustě zalidněné krajině, jako je tomu u nás.
na řízení a dopravní bezpečnost
Společnost TomTom oznámila výsledky průzkumu provedeného přednímivědeckými institucemi v Evropě a ve Spojených státech, které prokázaly pozitivní vliv přístrojů satelitní navigace na řízení a dopravní bezpečnost. Studie byla vypracována na objednávku společnosti TomTom a v uplynulých měsících se uskutečnila na území Německa, Velké Británie, Francie, Španělska, Itálie a Spojených států. Rádi bychom tímto seznámili s výsledky i naše čtenáře.
TomTom představil nové vestavěné navigační řešení Carminat TomTom, které vyvinul ve spolupráci s Renaultem. Carminat TomTom, jehož cena je 490 EUR, zpřístupní vestavěné navigace masovému trhu a bude dostupný v malých a středních vozech Renault. Zařízení nabídne unikátní vlastnosti přenosných navigačních přístrojů TomTom, které umožňují bezpečné a efektivní řízení bez zbytečného stresu. Carminat TomTom lze plně aktualizovat jak po stránce mapové, tak i obsahové.
TomTom dále oznámil, že rozšířil svou partnerskou spolupráci s Toyotou a nabídne druhou generaci polovestavěného přenosného navigačního řešení TomTom ve vybraných vozech Toyota. Zařízení je speciálně navržené pro použití v palubním audio, video a navigačním systému Toyota TNS 410. Rozšíření spolupráce je důkazem rostoucí poptávky po polovestavěných navigacích na automobilovém trhu.
Společnost YMS Middle East použila propracované komplexní řešení mateřské YMS Group pro aplikaci, která je zaměřena na systém řízení nehod. Na míru ušité řešení zahrnuje 3 hlavní části, včetně designu, vývoje a uživatelského nastavení řízení nehod. Policejní oddělení v Dubaji schválilo kvalitu a poskytované funkce aplikace po hloubkovém testování v terénu. Ze schválení pilotního projektu, jakož i z jeho úspěšné dodávky do 3 měsíců, vyplývá následný projekt a realizace většího počtu služeb založených na dodaném zkušebním aplikačním systému. Systém pomůže policistům při každodenní rutinní práci a poskytne důležité a rychlé spojení mezi dvěma samostatně umístěnými jednotkami.
Se zaváděním „sledovacích“ softwarů ve firmách se zkvalitňuje řízení nákladní dopravy a optimalizují přepravní náklady. Je překvapující, kolik firem výrobních i obchodních, neumí stále své přepravní náklady vyčíslit přesně, natož ne v on-line režimu. Tím pádem nejsou schopni si zajistit možnosti optimálně reagovat na změny na základě reálné situace v dopravě.
Společnosti ASUSTeK Computer Inc. (ASUS) a Garmin Ltd. oznámily strategické partnerství, které pomůže oběma firmám dosáhnout výrazně vyšší odbornosti při návrhu, produkci a distribuci společných mobilních telefonů vybavených navigací. Společnosti Garmin a ASUS již zahájily společný vývoj různorodých produktových řad mobilních telefonů, které budou známé pod označením Garmin-Asus nüvifone Series. Všechna zařízení Garmin-Asus nüvifone navazují na vizi původních produktů nüvifone a stanou se ztělesněním LBS zařízení s funkcemi pro připojení, komunikaci i navigaci. Původní Garmin nüvifone, který byl ohlášen v roce 2008, bude přejmenován na Garmin-Asus nüvifone G60. Uvedení prvních kusů telefonů Garmin-Asus nüvifone G60 je plánováno na první polovinu roku 2009.