
Partneři Projektu CAD
- 21.07. AutoCAD – kurz pro pokročilé
- 23.07. Autodesk Inventor – základní kurz
- 24.07. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 28.07. Trimble SketchUp – základní kurz
- 28.07. Blender – pokročilé materiály a renderování
- 28.07. Unreal Engine – vizualizace
- 30.07. Autodesk Inventor – kurz pro středně pokročilé (modelování součástí a plochy)...
- 01.08. Trimble SketchUp – prezentace návrhů
- 04.08. AutoCAD – kurz pro pokročilé
- 04.08. Autodesk Inventor – kurz pro pokročilé (sestavy a strojní návrhy)
Aktuality
- Synopsys dokončil akvizici Ansysu
- PTC představuje program pro začínající podniky zaměřené na letectví a obranu
- Siemens přináší AI Copilot a imerzivní design do NX
- Pět let vylepšování softwaru SOLIDWORKS ve videích
- Kvalita viditelná díky výkonné grafice 3DViewStation
- AMFG představuje nástroj Sentinel AI pro analýzu PDF
- Stratasys získává určitá aktiva od Nexa3D
- Autodesk má zálusk na PTC

Velmi mnoho uživatelů CAD systému se ve své každodenní činnosti zabývá problematikou tvorby a následnou prací s velkými sestavami. Cílem konstruktérů je sestavit návrh funkčního celku, který přesně a věrně odpovídá jejich záměru a který bude zároveň sloužit pro ověřování pomocí simulací, pro tvorbu výrobní výkresové dokumentace, průvodní dokumentace, výstupy pro marketing a podobně. Výsledkem jejich práce je sestava, která obsahuje řádově stovky, tisíce nebo i desítky tisíc komponent. Tyto sestavy mohou být natolik rozsáhlé a komplexní, že vyčerpají veškeré systémové prostředky a citelně snižují produktivitu. Snížení výkonu se projeví zejména u operací otevírání a ukládání dokumentu, při vytváření výkresů, při regeneraci dokumentu, při vazbení komponent v sestavě a při otáčení a zoomování pohledu. V tomto případě již hovoříme o práci s velkou sestavou.

Jedním z důležitých trendů v oblasti CAD/CAMů je zavádění vyšší inteligence do jejich používání. Jak lze dosáhnout toho, aby konstrukce nebo obrábění bylo pro uživatele snadnější, efektivnější a rychlejší? Cestou může být urychlování výpočtu (ať už vylepšováním algoritmů softwaru, nebo nákupem silnějšího hardwaru), zavádění přímého modelování do parametrických modelářů nebo naopak přidávání asociativity do hybridních CADů, přidávání specializovaných konstrukčních funkcí pro konkrétní použití (například pro hřídele nebo podporu konstrukce tvárníku/tvárnice) nebo zefektivňování tvaru řezných drah v případě obrábění (High Speed Machining) a mnohé další. Ve VISI sem patří přidávání další inteligence do podpory konstruktéra a technologa.
V rubrice Tipy a triky přinášíme další zajímavá řešení a návody pro produkty společnosti Bentley Systems, konkrétně pro software MicroStation v různých verzích. Věříme, že přijdou vhod jak zkušeným uživatelům, tak i nováčkům, kteří se s programem teprve seznamují.




Siemens PLM Software, obchodní jednotka společnosti Siemens Industry Automation Division, představil 3. dubna nový produkt v portfoliu Teamcenter software nazvaný Aktivní pracovní plocha. Intuitivnost, vizualizace a uživatelsky přívětivé rozhraní umožňující přístup k 3D informacím výrazně zvyšuje hodnotu PLM systémů. Aktivní pracovní plocha je dalším důležitým krokem směrem k realizování vize High-Definition PLM (HD-PLM), která vznikla s úmyslem dělat informovanější rozhodnutí efektivněji a odpovědněji.
urychluje vývoj automobilů
Společnosti Dassault Systèmes (DS) již více než 25 let stojí v popředí veškerých inovačních aktivit automobilového průmyslu, poskytuje špičkové a v praxi osvědčené řešení navržené speciálně pro potřeby OEM výrobců a jejich dodavatelů, a to ve všech fázích, od 2D a 3D komplexního návrhu digitální definice vozidla, přes řízení jeho životního cyklu až po realistický zážitek při sledování chování virtuálního vozu v akci.
Pod termínem „rychlá výroba prototypů" (anglický termín Rapid Prototyping je často používán i v českém jazyce) si lze představit výrobu jednoho čí více prototypových dílů, jejichž některé důležité vlastnosti odpovídají nebo se velmi přibližují vlastnostem sériových výrobků. Mezi takové vlastnosti patří především vzhled, smontovatelnost v sestavě, funkčnost dílu či sestavy, ale také třeba technologičnost konstrukce (tedy schopnost takový výrobek vůbec sériově vyrobit – nebo vyrobit pro něj odpovídající nástroj).
Přední náprava osobních automobilů prošla asi největšími vývojovými fázemi ze všech mechanických částí podvozku. Pokud si vzpomeneme na přední nápravy prvních automobilů, kterými byly v mnoha případech motorizované kočáry, a porovnáme je s předními nápravami současných moderních automobilů, musíme tomu dát za pravdu. Tato fakta nás iniciovala k napsání samostatného článku s popisem jednotlivých řešení tohoto komplikovaného mechanického celku.